Teräspunosteflon-letkun katkaisu???
-
- Aina äänessä
- Auto: Ford Mustang HT 1967
Teräspunosteflon-letkun katkaisu???
Tuolla naamakirjan puolellakin kyselin neuvoja hommaan, laitan tännekkin kyselyä...
Teräspunosteflon-letkuun pitää saada tehtyä AN-liittimet polttoainelinjaa varten. Mikä on letkun katkaisuun hyvä/paras väline/tapa? Onko kokemuksia? Tietoo?
Katkaisukohtahan täytyy saada todella siistiksi jotta liittimen teko onnistuu. Teräspunoskumiletkun katkaisu onnistui ohuella laikalla rälläkällä(teippiä!) mutta ei liene hyvä metodi tefloniin(sulaa???)?
Teräspunosteflon-letkuun pitää saada tehtyä AN-liittimet polttoainelinjaa varten. Mikä on letkun katkaisuun hyvä/paras väline/tapa? Onko kokemuksia? Tietoo?
Katkaisukohtahan täytyy saada todella siistiksi jotta liittimen teko onnistuu. Teräspunoskumiletkun katkaisu onnistui ohuella laikalla rälläkällä(teippiä!) mutta ei liene hyvä metodi tefloniin(sulaa???)?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: Teräspunosteflon-letkun katkaisu???
Kyllä minä ole käyttänyt tuota teippi + rälläkkä metodia.
327 °C on teflonin sulamispiste, eli ei se tuossa rälläköidessä paljoa ennätä sulaa.
Touon teflon letkun liitosten teko ei ole yhtä helppoa kuin tavallisten teräspunosletkujen joiden sisus on jotain kumia.
Toiminta tapa on aikalailla sama kuin jarruletkujen päitä tehdessä.
tuossa videossa on tuo letku vielä päällystetty suoja muovilla joka poistetaan liitoksen alueelta (sama kuin suojatuissa jarruletkuissa).
327 °C on teflonin sulamispiste, eli ei se tuossa rälläköidessä paljoa ennätä sulaa.
Touon teflon letkun liitosten teko ei ole yhtä helppoa kuin tavallisten teräspunosletkujen joiden sisus on jotain kumia.
Toiminta tapa on aikalailla sama kuin jarruletkujen päitä tehdessä.
tuossa videossa on tuo letku vielä päällystetty suoja muovilla joka poistetaan liitoksen alueelta (sama kuin suojatuissa jarruletkuissa).
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Aina äänessä
- Auto: Ford Mustang HT 1967
Kiitos! Eiköhän näillä ohjeilla onnistu...
-Make-
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Itse olen käyttänyt rautasaha+teippi -menetelmää. Ainakin nuo Fore:n letkut ja liittimet onnistuu helposti näinkin.
Toimii myös, pitää olla vaan hiehohampainen rautasahanterä noiden teräspunosten katkaisuun. Olen myös käyttänyt tätä metodia.ikk kirjoitti:Itse olen käyttänyt rautasaha+teippi -menetelmää. Ainakin nuo Fore:n letkut ja liittimet onnistuu helposti näinkin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
67 Mustang HT "Trans Am"
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Auto: Autoton
Jos ei meinaa rautasahalla onnistua nii oon pihdeillä katkonu ne teräspunokset, menee kyllä aika nysväämiseks mutta onnistuu.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Ohuella rälläkän laikalla, letku maalarin teipillä päällystettynä ainakin omasta mielestä toimii parhaiten. Omasta kans edessä kumiletkujen vaihto tefloniin.