Leveemmät renkaat foxiin ?

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
exquisite
Aktiivi
Viestit: 38
Liittynyt: 28 Touko 2005, 21:59
Paikkakunta: Turku

Leveemmät renkaat foxiin ?

Viesti Kirjoittaja exquisite »

Mitäs kannattaa tehä ku ei oikeen löydy
mitään leveempiä vanteita tohon pultti-
jakoon.. ?
Tohon käy vaan jotain etuvetosten
vanteita.

-90 LX 5.0
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 441
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Voihan 4 pulttiset vermeet helposti vaihtaa 5 pulttisiin napoihin ja vetareihin. Toisaalta kyllä Ford Racingiltä löytyy 8x17 tuumaista vannetta 4 pulttisena, sille sopii ainakin 245 vielä hyvin.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Ei löydy???

Peugeot, Citroen jne....tarvikevanteista valinnan varaa reilusti. 4x108 ja ET:tä luokkaa 15-25. Ei haittaa vaikka on etuvetoisia kun on pulttijako ja ET kohdallaan.

Jos tarve on LEVEÄ vanne niin silloin saattaa väkijoukko harveta, esim. 9-10" leveissä...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
exquisite
Aktiivi
Viestit: 38
Liittynyt: 28 Touko 2005, 21:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja exquisite »

joo eli leveempää vannetta ajattelin taakse: 9-10"...
vaihtamaan vaan 5- pulttiseksi vai ?
Avatar
foxi-82
Addikti
Viestit: 196
Liittynyt: 17 Touko 2005, 22:00
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja foxi-82 »

http://community.webshots.com/photo/347 ... 758GrAxrN#
Minulla 17" korkeat ja 10" leveät vanteet(tosin tulivat ostettaessa), joten kyllä niitä nyt luulisi löytyvän. Tosin jos etsit jotain American Racing-luukkia, niin sitten on eri juttu.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Kannattaa varmaan kattoa esim. gti-lehden vannemyyjät läpi, luulisi vanteet löytyvän kun nykyisin alkaa pienissäkin koirankopeissa olevan leveää ja isoa vannetta ja keskieuroopassahan on nuo ranskanihmeet hyvinkin suosittuja. Tietty jos alkaa viispulttiseksi muuttamaan niin kunnon levyt ympäri autoa niin on jotain joka näkyykin isojen vanteiden takaa.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Pitää taasen härkätä teitä ison kiekon ihannoijia, perustelkaapa se vanteen koko miksi sen pitää olla kuin kärrinpyörä, ensinnäkään ne eivät sovi kaikkien automallien profiiliin. Vaan nistä tulee hirveän näköisiä hottentotteja, tietenkin kun ajellaan pääasiassa kaupungilla ja hyvillä päälysteillä, meneehän se matalaprofiili kumi, mut kun niillä luikureilla joutuu ajelemaan soraränneille hymy hytyy. On tullut tyypitettyyä useammanlaista kulkinetta, joissa on 17-18 tuumasta kiekkoa ja supermatalaa kumia, kyllä on pakko myöntää että on sama ajaa ladalla, samanlaisia kivirekiä. Joka monttu tuntuu kuin lekalla mojauttais, asiallisia kommentteja ei ( v tuilua ).
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

ROKI kirjoitti:Pitää taasen härkätä teitä ison kiekon ihannoijia, perustelkaapa se vanteen koko miksi sen pitää olla kuin kärrinpyörä, ensinnäkään ne eivät sovi kaikkien automallien profiiliin. Vaan nistä tulee hirveän näköisiä hottentotteja, tietenkin kun ajellaan pääasiassa kaupungilla ja hyvillä päälysteillä, meneehän se matalaprofiili kumi, mut kun niillä luikureilla joutuu ajelemaan soraränneille hymy hytyy. On tullut tyypitettyyä useammanlaista kulkinetta, joissa on 17-18 tuumasta kiekkoa ja supermatalaa kumia, kyllä on pakko myöntää että on sama ajaa ladalla, samanlaisia kivirekiä. Joka monttu tuntuu kuin lekalla mojauttais, asiallisia kommentteja ei ( v tuilua ).
Omasta mielestä alkaa tuo 225/50/16 olla mukavuuden kannalta vielä siedettävä, tosin trx-renkaat on hakusessa(fossilismiako havaittavissa?) On monessa autossa jo aika huvittavat jotkut 16" ja yli vanteet kun se jarrulevy on kuitenkin se pieni vakio...
Avatar
mercstang
Aktiivi
Viestit: 112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Capri -79
Mustang GT -95

Viesti Kirjoittaja mercstang »

foxi-82 kirjoitti:[url]Minulla 17" korkeat ja 10" leveät vanteet(tosin tulivat ostettaessa), joten kyllä niitä nyt luulisi löytyvän.
Tarkistatko tuon leveyden 10", joku 8,5 voisi olla lähempänä?
Avatar
MarkkuJ
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 12:39
Paikkakunta: Tampere, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuJ »

Renkaitahan pitää selvästi olla kaksi settiä, toinen katukäyttöön korkeammalla profiililla ja toinen sitten radalle matalammalla. Se mikä asettaa rajoituksia on että sinne vanteen sisään pitää mahtua ne jarrut jotka pysäyttää auton myös siellä radalla. Eli jos haluaa kunnon jarruja myös taakse niin voipi olla että pitää mennä sinne 18" kokoluokkaan jolloin profiili kyllä madaltuu ja paljon. Tietenkin voisi aina vaihdella noita jarruja ennen ja jälkeen radalla ajamisen mutta jaksaako moisen kanssa sitten peuhata, renkaiden vaihdon vielä jaksaa.
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

ROKI kirjoitti:Pitää taasen härkätä teitä ison kiekon ihannoijia, perustelkaapa se vanteen koko miksi sen pitää olla kuin kärrinpyörä, ensinnäkään ne eivät sovi kaikkien automallien profiiliin. Vaan nistä tulee hirveän näköisiä hottentotteja, tietenkin kun ajellaan pääasiassa kaupungilla ja hyvillä päälysteillä, meneehän se matalaprofiili kumi, mut kun niillä luikureilla joutuu ajelemaan soraränneille hymy hytyy. On tullut tyypitettyyä useammanlaista kulkinetta, joissa on 17-18 tuumasta kiekkoa ja supermatalaa kumia, kyllä on pakko myöntää että on sama ajaa ladalla, samanlaisia kivirekiä. Joka monttu tuntuu kuin lekalla mojauttais, asiallisia kommentteja ei ( v tuilua ).
Arveletko että kun kerran matala kumi ei sovellu käyttöösi niin se ei silloin voi soveltua hyvin kenenkään muunkaan käyttötarkoituksiin?
ROKI kirjoitti:tietenkin kun ajellaan pääasiassa kaupungilla ja hyvillä päälysteillä, meneehän se matalaprofiili kumi
noniin. Sinäpä sen sanoit.
Kuva
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Mussemaan kirjoitti:
Arveletko että kun kerran matala kumi ei sovellu käyttöösi niin se ei silloin voi soveltua hyvin kenenkään muunkaan käyttötarkoituksiin?
ROKI kirjoitti:tietenkin kun ajellaan pääasiassa kaupungilla ja hyvillä päälysteillä, meneehän se matalaprofiili kumi
noniin. Sinäpä sen sanoit.
No eipä kaupungissakaan ole matalasta kumista hyötyä, itä-helsingissä ja vantaalla kun ajelee niin ei tuonne kyllä millään 30-sarjan kumilla tekisi mieli ajella.
Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GTS »

... mutta kun minusta 50-korkeammat on niin kamalan näköisiä ja taipuu alle mutkissa kauppareissuilla, lisäksi alle 17" näyttää niin kovin pieniltä...
earlytkin näyttää tosi coolilta 17" kumeilla :D

Noita WRC ralliautoja kun katselee niin 225/60- 15 näyttäisi olevan optimi soralle. Omat 265/35-18 renkaat toimivat hyvin myös soralla - ehkä niillä kellotuksessa voi soveliaammalle renkaalle muutaman sekunnin kilometrillä hävitä, mutta pirun lujaa niilä kuitenkin tarvittaessa pääsee ( testattu FUN RUNissa Jyväskylässä), muulloin Mustangilla ei voi ajaa kivenhakkaamien pelossa kuin korkeintaan neljääkymppiä ja siten tuo absoluuttinen sorakäsiteltävyys lienee lähinnä teoreettista. :twisted: :D
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
Avatar
exquisite
Aktiivi
Viestit: 38
Liittynyt: 28 Touko 2005, 21:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja exquisite »

turha tohon -90 LX:än mitään 17"-18" kärrynpyöriä
laittaa, näyttäis vaan rumalta.
nää ois hyvät, tai sit weld rodlite malli.

Weld Draglite 15x10 6.5" BS 4 lug Wheels (2) Mustang

http://i21.ebayimg.com/01/i/04/25/ef/1b_1_b.JPG
http://i11.ebayimg.com/03/i/04/26/23/c1_1_b.JPG

weld rodlite
http://members.provalue.net/mstang/debbylx.jpg

mistäköhän saisin tollaset, täytyyköhän
tilata ite rapakon takaa..?
karjal
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 21 Touko 2005, 19:02
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja karjal »

Eipä ainakaan minun mielestä nuo Ford Racingin Cobra R:n 17 x 9" näytä yhtään pahalta Foxissa:

http://www.lut.fi/~karjalai/musse

Jos viisipulttiseksi vaihto (5 x 4.5") kiinnostaa, niin tsekkaa tää:

http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=1791
Viimeksi muokannut karjal, 01 Kesä 2005, 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin