Mustang talviteloille.

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

jjoconnor
Aktiivi

Mustang talviteloille.

Viesti Kirjoittaja jjoconnor »

Mitä on suositeltavaa tehdä? Akku irti? Auto on koko talven lämpimässä tilassa.
Firebolt
Superpölöttäjä
Auto: Autoton

Re: Mustang talviteloille.

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Onhan se akku hyvä ottaa irti ja joskus vaikka lataillakki. Moottoripyöriä oon aina käynnistelly pari kertaa talvessa.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Sine
Aktiivi
Auto: Ford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine »

1995 Ford Mustang SN-95 3.8 Coupe
Juke66
Addikti
Auto: Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT avo -95

Viesti Kirjoittaja Juke66 »

"Kahta en vaihda, ykköseltä viitoselle ja vauhdista pakille"

Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT -95 Convertible
Volvo V60 T8 -21
kariboy
Mega-addikti
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Minä silloin kun Fox mulla oli, jätin ovet ja takaluukun vain raolleen, ettei kimmoisat tiivisteet painu kasaan :)
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Firebolt
Superpölöttäjä
Auto: Autoton

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Oon vähän eri mieltä tosta pukeille laittamisesta, paitsi jos laittaa ne akselin/tukivarren alle jolloin pyörät ei roikkuis vaan olisivat siinä asennossa missä niiden on suunniteltu olevan.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
tomeri
Addikti
Auto: HT -65

Viesti Kirjoittaja tomeri »

kaara91 kirjoitti:...Keväällä... aja muutama päivä ja vaihda öljyt ja suodatin koneeseen,...
Tuossa linkatussa threadissa taas joku ehdotti öljyjen vaihtoa syksyllä, kumpikohan on parempi? Tämä saattaa kyllä riippua säilytystilastakin eli ulkosäilytyksessä voisi ajatella kosteutta tiivistyvän moottorin sisälle?

Paras olisi varmaan vaihtaa sekä että, mutta joku tolkku tässäkin asiassa pitää olla. Mulla jäi muutama tuhat mailia (myyjän mukaan vaihdettu keväällä) ajetut koneeseen lämpimään talliin, eiköhän se sieltä vielä keväälläkin herää. Haaveissa on joku talviajelukin, jos sattuu niin sulia ja kuivia kelejä, että amerikan m+s:illä uskaltaa liikkeelle :)

Penkkien pesu täytyisi vielä jaksaa kyllä tehdä, valkoinen nahka ei noinkaan vähällä käytöllä ole enää valkoinen...

-Tomppa
ToniH
Mega-addikti
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Se kai yleensä ajatellaan niin, että ne syövyttävät tai muuten haitalliset palojätteet, vesi, bensa jne kökkö sieltä öljyn seasta olisi parempi saada pois koneesta ennen pidempää seisotusta ja tämä onnistuu vain vaihtamalla öljyt. Eli parempi vissiin varastoida puhtailla öljyillä.

Itse ajan synteettisillä, joten en hirveesti ole huolehtinut kosteuden kertymisestä öljyyn talven aikana. Enkä sen puoleen myöskään öljyjärjestelmän paineistamisestakaan keväällä millään vimpaimilla. Yleensä olen pyörittänyt konetta startilla ilman puolanjohtoa kunnes painemittari värähtää ja vasta sitten varsinainen startti. Näin ~30 vuotta ilman konerikkoja tai edes laakeriremppoja.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Pertti
Mega-addikti
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Justihin hain Cobraan uudet talvikummit vanteineen, niin saa rouva rauhas ajella....
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
ToniH
Mega-addikti

Pertti kirjoitti:Justihin hain Cobraan uudet talvikummit vanteineen, niin saa rouva rauhas ajella....
Joo, mäkin tähtään talviteloille - tai siis ehkä tässä tapauksessa -renkaille. Piti olla asennus tänään mutta oli mennyt gummit ja tilaajat sekaisin ja taisi joku muu saada mun kumit. No, ens viikolla tulee uudet ja uusi yritys.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
ToniH
Mega-addikti

Joo, ottaa ihan iisisti vaan - en tullut kinastelemaan mistään vaan vastasin postaukseni yläpuolella olevaan kysymykseen tutkimatta sen enempää mitään muita ketjuja. Eli miksi joku suosittelee syksyllä vaihtamista ja siihen vastasin. Aika harvaa muuten varmaan kiinnostaa mitä jobbarit tekevät kun oma harrastepeli on kyseessä. ;)
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Pertti
Mega-addikti
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra

Viesti Kirjoittaja Pertti »

ToniH kirjoitti:
Pertti kirjoitti:Justihin hain Cobraan uudet talvikummit vanteineen, niin saa rouva rauhas ajella....
Joo, mäkin tähtään talviteloille - tai siis ehkä tässä tapauksessa -renkaille. Piti olla asennus tänään mutta oli mennyt gummit ja tilaajat sekaisin ja taisi joku muu saada mun kumit. No, ens viikolla tulee uudet ja uusi yritys.
Joo, en mäkään niitä vielä alle laittanu, kattellaan nyt , kun on lämmintä taas tulos, kuluuvat....
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
ghostrider
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja ghostrider »

Onkos Mustangien ilmastoinnin osalta jotain suosituksia käytön osalta? Ainakin nykyään "käyttöautoissa" suositellaan talviaikaankin jotenkin ilmastoinnin pyörittämistä, että sen tiivisteet tulee voideltua. Eli jos auto seisoo 5 kk, niin onko vaaraa, että menee ilmastoinnista höyryt pihalle?

Itse tein viime talvena niin, että käytin auton kerran kk:ssa lämpimäksi ja yritin ilmastointiakin käyttää. Lämpimässä tallissa säilytän ponia. Ja loppusyksyllä ajokauden päätteeksi öljynvaihdot ym. vuosihuoltoa.
Vastaa Viestiin