Foxin taka-akselin leveys?
Foxin taka-akselin leveys?
Tuntuu olevan netissä vähän vaihtelevaa tietoa. Onko täällä tarkempaa tietoa mikä on foxin 8.8" akseli leveys? Vai onko eri malleissa tai vuosimalleissa eri leveyksiä.
Moserilta sain tiedon että 59" ilman jarruja vetarin laipasta laippaan. Tieto aika luotettavasta lähteestä mutta tekee mieli varmistua ennenkuin alan akselia rakentelemaan.
Mulla ei siis ole vanhaa akselia mistä mitata. Koppaa odotellessa voisin tehdä akselin valmiiksi.
-Markus
Moserilta sain tiedon että 59" ilman jarruja vetarin laipasta laippaan. Tieto aika luotettavasta lähteestä mutta tekee mieli varmistua ennenkuin alan akselia rakentelemaan.
Mulla ei siis ole vanhaa akselia mistä mitata. Koppaa odotellessa voisin tehdä akselin valmiiksi.
-Markus
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Auto: Autoton
Re: Foxin taka-akselin leveys?
Liian myöhään kysyit, oisin mitannu ton seiskapuolikkaan ku olin kotona käymäs... Mut akseli tosiaan on saman levynen myös SN malleissa, vetarit tosin niissä on pidemmät, sit se tais noihin 99-uudempiin taas vähän levetä.
Edittinä vähän tarkennusta...
Edittinä vähän tarkennusta...
Viimeksi muokannut Firebolt, 20 Loka 2014, 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Viesti:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =9&t=12442 auttaako tuo?
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Kiitos. No nyt ainakin sen verran auttoi etten vielä ala leikkelemään akselia. Nyt ollaan taas siinä tilanteessa että olis kahta tietoa akselin oikeasta leveydestä
Oliko tuo yllä oleva paketti mistä lähteestä?

Oliko tuo yllä oleva paketti mistä lähteestä?
Googlettelemalla tulee mittoja 58.75" , 57" ja 59" mene ja tiedä.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
Mathisin kirjassa tällaset mitat:
vakio fox perä 59", vetarin pituus 28,75"
SVO perä 61,5" vetarin pituus 30,00"
-Eemeli
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Viesti:
Mun lähteenä eri sivustoja joista löytyi koostettuna noi tiedot, törmäsin itsekin heittoihin tiedoissa, suurin osa noista oli kuitenkin samoja useammassa paikassa.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
Mikäs tää SVO on? Onkos se niinkuin Cobra tjms? Ja oliko siinä sitten oma vanteensa vai onko Foxin kaaressa vaan niin paljon tilaa että leveämmällä akselilla haettiin vaan raideleveyttä?Firebolt kirjoitti:Mathisin kirjassa tällaset mitat:
- Firebolt
- Superpölöttäjä
Vähä niinku, SVO oli viispulttisella jaolla, ihan oma lukunsa.
-Eemeli
- Firebolt
- Superpölöttäjä
Ja tosiaan, eipä tosta SVO:sta tartte välittää, laitoin sen oikeestaan siks esille että oli sen verran epätarkat noi vakio foxin vetarin mitat tossa kuvassa mikä mulla on nii noilla sai varmistuksen näkemälleen...
-Eemeli
Voi olla kyllä ihan nyt viisaampaa mennä mittaamaan kori ja katsoa mitä sinne alle oikeen mahtuu. Onneksi ko. korista on tallella 1 alkuperäinen vetokeppi siitähän voi jo melko tarkkaan päätellä mikä on koko akselin leveys ollut.
Kiitos!
Alan siis uskoo että 59" on se oikea mitta, ellei "leveilylle" ilmene tarvetta.
Juu ysi tuumanen palapeli on hommattu ja mitat mittailtu. Kohta pääsis leikkaa ja liimaa -hommiin. Mulla on Torino pesät olemassa niin niille ajattelin.
Pystyykö vetarin mittoja tietää pelkän banjon leveydellä? Tää banjo on mitattu 27" pinionin keskeltä kummallekin puolen. Ite ajattelin että rakentelen banjon ensin ja sitten vasta soittelen hra. Moserille.
Alan siis uskoo että 59" on se oikea mitta, ellei "leveilylle" ilmene tarvetta.
Juu ysi tuumanen palapeli on hommattu ja mitat mittailtu. Kohta pääsis leikkaa ja liimaa -hommiin. Mulla on Torino pesät olemassa niin niille ajattelin.
Pystyykö vetarin mittoja tietää pelkän banjon leveydellä? Tää banjo on mitattu 27" pinionin keskeltä kummallekin puolen. Ite ajattelin että rakentelen banjon ensin ja sitten vasta soittelen hra. Moserille.
- Late
- Aina äänessä
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Ja SVOssa sitäpaitsi 7,5" perä mainituilla viisipulttisilla vetareilla ja Lincoln-peräisillä levyjarruilla. Ei kannata siihen ajatuksia sen enempää sotkea, ei oikein mitään yhteistä myöhempien V8-mallien kanssa
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
Mä rustaan siis koko 9 tuumasen . Siks tää onkin vähän vierasta kun tällä kertaa ei tulekkaan saman mittaistet vetarit. Lukko on sellanen torque worm - torsen tyyppinen. Sillä mä ajattelinkin että teen banjon ensin ja ihan mittausmittarilla katon mitä tarvii ennenku tilailen. Mutta 54" banjolla ja 2,5" brake gap vetareihin niin hyvä tulee. Noilla mitoilla annistuu jarrutkin ihan kaupan osilla.
Kiitos vielä kerran kaikille.
Kiitos vielä kerran kaikille.
Kyllä joo. Ja nyt kun tietää että se on toi 59" mihin on hyvä tähdätä. Ei muuta kun sorvit käymään.