Dampperin vaihto SN95 1994 5.0 GT

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Dampperin vaihto SN95 1994 5.0 GT

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Tarttis aloittaa otsikon mukainen homma että sais auton lämpimään säilytykseen tosta autokatoksesta... En oo ennen tehny joten vinkkejä kaipaan että ainakin suurimmat sudenkuopat vois välttää. Esimerkiksi mitä joutuu purkaan pois että pääsee ulosvetäjän kanssa touhuamaan...?

Make
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Jones
Mega-addikti
Viestit: 613
Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
Auto: GT -94
Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo

Re: Dampperin vaihto SN95 1994 5.0 GT

Viesti Kirjoittaja Jones »

http://www.allfordmustangs.com/forums/9 ... ation.html
Mä ainakaan purkanut edestä mitään, remmi vaan pois.
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Dampperin vaihto SN95 1994 5.0 GT

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Dampperi vaihdettu, flektin kun otti pois, oli tilaa touhuta. Tunti meni hommaan, nyt ei tärise! Vanha dampperi oli aivan paskana, kahtena osana. Vulkanoinnit täysin irti, pyörähtäny n. 120 astetta :shock:
60 tmiles kesti toi alkuperänen, ei hyvä...?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Dampperin vaihto SN95 1994 5.0 GT

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Jatkan samasta aiheesta: suositelkaapa joku hyvä vaihtoehto uudeksi dampperiksi SN95 1995 5.0 GT:lle. Katuajoa mutta välillä tulee kierrätettyä.

Hain summitista mutta se tarjoaa sekä external että internal balance -damppereita enkä tullut hullua hurskaammaksi niitä kattellessa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Dampperin vaihto SN95 1994 5.0 GT

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Otas yhteyttä Tuumacid/Teppo niin ei tartte arpoo. Tulee kerralla oikea. Ja kustannustehokkaasti.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Jones
Mega-addikti
Viestit: 613
Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
Auto: GT -94
Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo

Re: Dampperin vaihto SN95 1994 5.0 GT

Viesti Kirjoittaja Jones »

Omassa on tämä:
http://www.summitracing.com/int/parts/f ... /overview/
nopeasti googlattuna ei näyttäisi olevan enää saatavilla mutta kuten tuossa yllä mainittua Tepolta varmaan löytyy vinkkiä.
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Dampperin vaihto SN95 1994 5.0 GT

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Kiitos viesteistä. Sensijaan, että jokaisessa ketjussa kehoitetaan soittamaan kauppiaalle, olisi kyllä kiva jos keskustelufoorumissa keskusteltaisi. Moni asia jää ei asianomaiselle selviämättä kun eka ja vika vastaus niin usein on "soita kauppiaalle 1 tai 2". Harva tulee sitten takaisin kertomaan, että mitä tuli suosituksiksi tai asennettua (esim. ks. tämän ketjun alkuosa). Olisi kiinnostavaa kuulla, että mitä jengi on laittanut ja mitkä olivat asennus- ja käyttökokemukset.

Make67, minkä sinä laitoit omaasi? Ja Tepolta ostit?
Jones, tämä lienee samanlainen mutta vain SFI-sertifioitu ja sitäkautta vähän tyyriimpi?

Näyttäisi siltä, että GT:n 5.0 -pata on ulkoisesti tasapainoitettu. Vähän hämää, että siihen tarjotaan sekä 28 että 50 unssin limppuja. Vai olisko niin, että vakio GT:n tapauksessa tuo 50 oz on se oikea ja tuo 28 on joihinkin muihin kokoonpanoihin?
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Dampperin vaihto SN95 1994 5.0 GT

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Okei, kiitos tuo selvittää asiaa. Mutta, tähän siis 50 unssinen.

Joissain damppereissa näytti olevan irrotettavia painoja, joilla sai painotuksen vaikka siihen 0-tasoon halutessaan.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Dampperin vaihto SN95 1994 5.0 GT

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Mulla on Summilan Pirkka 28 oz dampperi SFI-tarralla, sitä saa myös 50oz ja Summilan arvostelussa joku väitti, että Summit, TFS ja FR olisivat samoja. Mulla piti vähän Edelin vesipumppua snurrata, että mahtui pyörimään. Tasapainotuksessa ei sanottu mitään ihmeitä ja ihan hyvin se nyt lämmityskäytössä on pyörinyt. Kovempaa jenkaa ei ole vielä saanut.

28oz->50oz tapahtui jo 80 mutta silloin oli 255, ensimmäinen 50 oz 302 on tosiaan 82 vuosimallissa.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Dampperin vaihto SN95 1994 5.0 GT

Viesti Kirjoittaja Make67 »

ToniH kirjoitti:Kiitos viesteistä. Sensijaan, että jokaisessa ketjussa kehoitetaan soittamaan kauppiaalle, olisi kyllä kiva jos keskustelufoorumissa keskusteltaisi. Moni asia jää ei asianomaiselle selviämättä kun eka ja vika vastaus niin usein on "soita kauppiaalle 1 tai 2". Harva tulee sitten takaisin kertomaan, että mitä tuli suosituksiksi tai asennettua (esim. ks. tämän ketjun alkuosa). Olisi kiinnostavaa kuulla, että mitä jengi on laittanut ja mitkä olivat asennus- ja käyttökokemukset.

Make67, minkä sinä laitoit omaasi? Ja Tepolta ostit?
Jones, tämä lienee samanlainen mutta vain SFI-sertifioitu ja sitäkautta vähän tyyriimpi?

Näyttäisi siltä, että GT:n 5.0 -pata on ulkoisesti tasapainoitettu. Vähän hämää, että siihen tarjotaan sekä 28 että 50 unssin limppuja. Vai olisko niin, että vakio GT:n tapauksessa tuo 50 oz on se oikea ja tuo 28 on joihinkin muihin kokoonpanoihin?
Niinkuin tuolla aikaisemmin sanoin, arpominen ei ole minun juttuni. Olen jo jonkunverran(vuosien varrella) näiden asioiden kanssa paininut joten minulle tärkeintä on saada mahdollisimman nopeasti ja kerralla oikea tuote/osa silloin kun sen tarvitsen. Tähän vastauksena minulla on suomalaiset osakauppiaat.
Olen vuosien aikana tilannut ja selvittänyt itse osien oikeellisuuden mutta enään se homma ei kiinnosta. Samalla olen tehnyt senkin havainnon ettei siinä juurikaan voi kustannussäästöillä kehuskella...

Mutta siis suomalaiselta osakauppiaalta: M6316-B50 Damber 1981-2001 Ford Mustang 50oz. Ja auto siis Ford Mustang GT Convertible 1994 johon damberin tarvitsin.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Dampperin vaihto SN95 1994 5.0 GT

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Toki mutta kannattaa muistaa, että moni muu autoharrastuksessa tykkää funtsia itse ja jopa keskustella harrastuksesta. Soita kauppiaalle ei ole se oikea vastaus kaikille, vaikka se onkin sinun valintasi.

Olen jumpannut autojen (mm. Chevyjen) kanssa kohta 30 vuotta ja ymmärrän jo, että jokaiseen osavalintaan on useampi vaihtoehto, vaikka kotimaisella kauppiaalla olisikin vain 1 tarjolla. Minusta on kivaa selvittää, että mikä olisi minulle se paras vaihtoehto sensijaan, että automaattisesti tilaan kauppiaalta hänen valitsemansa osan. Jos minunkin mielestä se kauppiaan tarjoama osa on paras/järkevin/kiinnostavin tms. niin toki tilaan sellaisen mutta silti haluan käydä läpi vaihtoehdot.

Viimeksi eilen kävin US partsissa hakemassa Vetteen sytytyspuolan. Olin katsonut sopivat vaihtoehdot ja esitin ne tiskillä. No, partsi myy esittämistäni vaihtoehdoista vain MSD:n tuotteita, joten todellista valinnanvaraa ei ollutkaan. Eikä tullut sitten enää mietittyä mikä näistä oikeasti on se paras kun oli pakko ottaa mitä tarjottiin. Ei kivaa ja jos olisi ollut aikaa olisin ehkä tilannut jotain muuta jostain muualta mutta nyt oli pakko ottaa mitä tarjottiin.

Itse osia valitsemalla tulee joskus missejä mutta niin käy myös ammattilaisille. Ei ole 1 eikä 2 kertaa kun olen joutunut palauttamaan väärän osan kotimaiselle jenkkiosakauppiaalle.

Ja mainittakoon tässä vielä, että Mustangiini on vuosien mittaan ostettu myös osia Ikaalisista ja kaikki on mennyt nappiin. Ikaalinen ja Riksu ovat siis aina käypiä vaihtoehtoja minullekin.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Dampperin vaihto SN95 1994 5.0 GT

Viesti Kirjoittaja Make67 »

ToniH kirjoitti:Toki mutta kannattaa muistaa, että moni muu autoharrastuksessa tykkää funtsia itse ja jopa keskustella harrastuksesta. Soita kauppiaalle ei ole se oikea vastaus kaikille, vaikka se onkin sinun valintasi.
Tosiaan minun valintani ja alkuperäinen vastaus kysymykseesi oli tarkoitettu nimenomaan SINULLE, ei kaikille. En ajatellut että vastaukseni palvelisi tässä tapauksessa ketään muuta yleisesti koska sinä olit kysyjänä. Minun tietotaitoni ei riitä neuvomaan/ohjeistamaan osahankinnoissa muita juurikaan...

Mutta tämä tästä.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Dampperin vaihto SN95 1994 5.0 GT

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Hmm. Mitenkään yhteistyökumppaneita väheksymättä, sanoisin myös, että palstalta olis mukava yllä olevan otsikon takaa löytää, esim. että ulkokehää löytyy kahta eri kokoa pikkulohkoihin, 7.074" ja 6.35". Syvyyttä löytyy ainakin kahta eri 3" , 3,35" ja 4". Lisäksi näissä on eroine, kummalla puolella ja missä asennossa on nollakohdan merkki. Tämän voi korjata esim. Summitilta 6,95$ maksavalla teippi sarjalla. Pysyy kiinni kunhan kiinnitys pinta on puhdas.

Yllä olevat selviää, kun urkaa vanhan pois. Kimurantimpi asia on epätasapaino, joka vakioissa vanhemmissa on tosiaan tuo 28oz, ja HO moottoreissa 50oz. Lisäksi useat stroke sarjat on painotettu 0oz balanssiin. Itselle ostin tuossa taannoin dampperin, ja ostin sitten tuon 7.074 kokoisen, kun en päässyt autosta tarkastamaan. No sellainen on nyt myytävänä, eli virhe hankinta, mutta onpa tuolla hyllyssä muutakin roinaa...

Periaate on että autoon kaikki tehdään itse, mitä pystytään. Helpompi, ja usein halvempikin tie on varmasti soittaa Riihimäelle, kuten itsekin joskus teen. Se että vastaus neuvoa kysyessä on:" Maksa kauppiaalle tästä tiedosta", on vähän mautonta. Jos etsitään tietoa, eikä sitä ole, on melko turhaa kommentoida mitään. Eiköhän tällä palstalla liikkuvat löydä noiden luotettujen toimittajien todeot palstalta. esim. tuolta yhteistyökumppanit osastolta.

Kotimaisia osatoimittajia vastaan minulla ei ole mitään, mutta yleensä tosiaan näillä auto palstoilla kysytään ja etsitään TIETOA. Tietysti voi kysyä myös, mistä jonkun tuotteen saa hankittua, johon voi tietty vastata.

Ei poroja nokkiin, mutta pakko oli vähän avautua, kun näki mihin suuntaan tämä keskustelu alkoi menemään...

a

:magarena: Siihen vanha kunnon banaani ;)
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Dampperin vaihto SN95 1994 5.0 GT

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Poroista enkä herneistä tiedä mitään mutta vastatkoon tästälähin ne jotka oikeesti tietää.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Dampperin vaihto SN95 1994 5.0 GT

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Löytyyks tosta originaalista limpusta valunumerot?
Vastaa Viestiin