9"n vetareiden laakereista ja ...

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
mercstang
Aktiivi
Viestit: 112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Capri -79
Mustang GT -95

9"n vetareiden laakereista ja ...

Viesti Kirjoittaja mercstang »

Morjens. Olis tarkoitus vaihtaa 8.8":n foksin perään 9"n vetarit ja 9"n banjon päät ja kaventaa akselia.
"Laakeripesät" tulee Currielta http://www.currieenterprises.com/cestor ... px?id=2162 ja laakereina siis big Ford... Laakerivaihtoehtoina on sealed ja tapered. 9"ten kans ei ole vielä tullut oltua missään tekemisissä ja nyt kysymys. Käykö molemmat laakeri samaan pesään, onko molempien ulkokoolit kartioita? Sealed malliin tulee stefa laakerin alle? Tapered mallissa stefa itsessään?.
Lukoksi olis tulossa 33-rihlainen trutrac. Minkä valmistajan vetarit laitan? Ongelmana lähinnä se, etten tiedä vielä kuinka paljon perää kavennan. Curriella olis 31-rihlaisena "ctf" 9+ vetarisettiä jossa olis 3"n lyhennysvara, sais pähkäillä pituuden ja lyhentää sitten sopivaksi. Onko millään valmistajalla vastaavaa "lyhennettävää" settiä 33-rihlaisena? http://www.currieenterprises.com/cestor ... px?id=2950 .
Normi foksin vetarin pituus on 29", noissa olis kavennusvaraa... Kuin paljon paljon lyhennysvaraa vetareissa yleensä on jos yhtään?
Josko sais projektia eteenpäin, kesä meni hipaisematta...
Avatar
mercstang
Aktiivi
Viestit: 112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Capri -79
Mustang GT -95

Re: 9"n vetareiden laakereista ja ...

Viesti Kirjoittaja mercstang »

Vetoakseleihin siis kartiorullalaakerit...
Viimeksi muokannut mercstang, 01 Loka 2014, 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mercstang
Aktiivi
Viestit: 112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Capri -79
Mustang GT -95

Re: 9"n vetareiden laakereista ja ...

Viesti Kirjoittaja mercstang »

Tietenkin jos hankkisi kamat 31-rihlaisina, säästäisi osissa hieman ja varmaan kestäisi käytössä. Oli ajatus "laittaa kerralla" vahvaa. Onkoon noilla käytännön kestossa suuria eroja? Onko kaara noissa sinun vetareissa mitta banjon laipasta vetarin laippaan (onko termi "brake spacing"?) sama (2.5"?) ja pitikö se tilatessa mainita erikseen?
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 9"n vetareiden laakereista ja ...

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Strangea jos haluaa testata niin Jarl "jaffu" Holm myy kalikoita kotimaassa ja pystyy tekemään nille mitä vaan. Mark Williams on laadultaan paras ja moser tekee lähes mitä vaan mukaa lukien erilaisia abs yms sovelluksia. Jos currie ei vastaa niin multa saa MW:n tai Moserin teknisten myyjien e-mail osoitteet tai Jaffun puhelinnumeron.

Menisin ehdottomasti 33r vetareilla jos semmoiset mahtuu. Auto ei isoilla vetareilla hidastu käytännössä, jotkut laakerit voivat käydä ohuemmiksi mutta ne ovat vaihdettavia jos alkaa kulumaan. 33r go for it, ne jää pieniksi kumminkin joskus.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 9"n vetareiden laakereista ja ...

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Fastback kirjoitti: Menisin ehdottomasti 33r vetareilla jos semmoiset mahtuu. Auto ei isoilla vetareilla hidastu käytännössä, jotkut laakerit voivat käydä ohuemmiksi mutta ne ovat vaihdettavia jos alkaa kulumaan. 33r go for it, ne jää pieniksi kumminkin joskus.
Ne jää pieniksi kumminkin joskus.
Niinpä menin suoraan 35r vetareihin.
Taisi osat tulla niin Curielta, Strangelta, Wavetrac kuin MW:tä, custom leveys -> custom vetarit.
Perä rakennettiin RP Make ja kulmat tehtiin Nummelassa, camber ja auraus.
Vetarit Strangelta 35r (kun tuolloin ei Wavetracillä ollut 31 lukkoa) pikkulaakereilla (kun en ollut valmis vielä vaihtamaan jarrujen taka levyä).
Liitteet
28r vs 35r
28r vs 35r
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 9"n vetareiden laakereista ja ...

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Mexico65 kirjoitti:Ne jää pieniksi kumminkin joskus.
Niinpä menin suoraan 35r vetareihin.
Taisi osat tulla niin Curielta, Strangelta, Wavetrac kuin MW:tä, custom leveys -> custom vetarit.
Perä rakennettiin RP Make ja kulmat tehtiin Nummelassa, camber ja auraus.
Vetarit Strangelta 35r (kun tuolloin ei Wavetracillä ollut 31 lukkoa) pikkulaakereilla (kun en ollut valmis vielä vaihtamaan jarrujen taka levyä).
Juurikin näin on, käytännön syy miksi minä valitsin 35r vetarit oli se, että Moserin lupaamat 1100hv kesto on mun mielestä 1740 kg katuautoon riittävät ilman häkkiä. Häkissä kulkee minun raja tanariini, eli vain tästä syystä jäi 40 splinesit ruksaamatta. Moserilla löytyy ohuet päätylakut, joilla vakio pikku päistä menee 35r vetari läpitte. Eikä oo edes kalliita.

Se on neljän tonnin taaki taaloissa kun tilaat suoraan autoon käypäsen Moserin M9 banjon 35r wavetrackilla alucasen kanssa ja ilman jarruja.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
mercstang
Aktiivi
Viestit: 112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Capri -79
Mustang GT -95

Re: 9"n vetareiden laakereista ja ...

Viesti Kirjoittaja mercstang »

8.8":iin saa 33r lukon (35r spoolin) maksimissaan. 31: ja 33:n trutracin välillä hintaeroa n. 150€, wavetrac kustantaisi taas lähes tuplat, siihen ei pelimerkit riitä.
Hassua tämä touhu, lyödä nyt taas "talliruusuun" lisää rahaa kiinni ja samalla selaa nettivaraosan puolelta käyttökinneriin käytettyjä halpoja talvinakkeja?
Vastaa Viestiin