5.0 lx ja gt mallin erot
Valvoja: Ville K
5.0 lx ja gt mallin erot
saattaa olla tyhmä kysymys mutta onko noi teknisesti identtiset eli onko noilla muuta eroo kuin kori. vousimalli olis 87-91. onko varuste tasossa, perävälityksessä tai alusttassa eroja. konehan noissa on sama.
jos vaikka jossain vaiheessa hommais mussen. toi konttiperänen malli on alkanu kiinnostaa mutta toistaseks saa turbo nisu kelvata.
jos vaikka jossain vaiheessa hommais mussen. toi konttiperänen malli on alkanu kiinnostaa mutta toistaseks saa turbo nisu kelvata.
Tää olisi lähinnä Jarin alaa.
Korjatkoon joku jos menee väärin.
Tekniikka noissa on sama.
Suurimmat ulkonäölliset erot lienevät GT:n levikkeet?
Keulapalat ovat erilaiset ja takavalot.
Nuo GT:n levikkeet eivät sovi kaikkien silmään mutta oma silmä alkaa jo niihin tottumaan.
Mun mielestä LX:ssä on huomattavasti paremman näköinen keula.
Lisäksi ne GT:n takavalot on viittävaillevitunkamalat.
Eiköhän LX:ään ole saanut kai kokolailla samat varusteet optiona kuin GT-malleihinkin.
Korjatkoon joku jos menee väärin.
Tekniikka noissa on sama.
Suurimmat ulkonäölliset erot lienevät GT:n levikkeet?
Keulapalat ovat erilaiset ja takavalot.
Nuo GT:n levikkeet eivät sovi kaikkien silmään mutta oma silmä alkaa jo niihin tottumaan.
Mun mielestä LX:ssä on huomattavasti paremman näköinen keula.
Lisäksi ne GT:n takavalot on viittävaillevitunkamalat.
Eiköhän LX:ään ole saanut kai kokolailla samat varusteet optiona kuin GT-malleihinkin.
-Jukka-
- jari
- Addikti
- Viestit: 372
- Liittynyt: 02 Kesä 2004, 08:47
- Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package
- Paikkakunta: Tuusula/Asikkala
Jukan selvitys on aika lailla kohdallaan. Lisäksi takaspoileri on erilainen. LX:ssä on umpinainen muovi ja GT:ssä taas siipi. Vanteista en ole ihan varma, omani mukana kun tuli sekä GT:n turbiinivanteet että vanhemman malliset "kymmenreikäiset".
LX:n perusvarustus on huomattavasti vaatimattomampi kuin GT:n, omastani mm. puuttuu ainakin ilmastointi, sähköikkunat, keskuslukitus ja kyynärnoja/kasettikotelo (jonka tosin joskus jostain purkuautosta hommasin) ja nahkapenkit. Kaikki nuo on tosin optiolistalta pystynyt LX:äänkin ruksaamaan.
Voi olla että listasta jäi vielä jotain puuttumaankin. Mutta olennaista tässä tietysti on se, että LX on karvan verran nopeampi, kun siitä puuttuu kilokaupalla "kuollutta painoa". Ainakin varttimaililla, en tiedä mikä vaikutus niillä GT:n spoilereilla on huippunopeuteen...
LX:n perusvarustus on huomattavasti vaatimattomampi kuin GT:n, omastani mm. puuttuu ainakin ilmastointi, sähköikkunat, keskuslukitus ja kyynärnoja/kasettikotelo (jonka tosin joskus jostain purkuautosta hommasin) ja nahkapenkit. Kaikki nuo on tosin optiolistalta pystynyt LX:äänkin ruksaamaan.
Voi olla että listasta jäi vielä jotain puuttumaankin. Mutta olennaista tässä tietysti on se, että LX on karvan verran nopeampi, kun siitä puuttuu kilokaupalla "kuollutta painoa". Ainakin varttimaililla, en tiedä mikä vaikutus niillä GT:n spoilereilla on huippunopeuteen...
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Eroja voi käydä kurkistamassa vaikkapa tuolta
http://www.mustanggt.org sivuilta.
siellä on vertailu ihan vuosimallittain lx ja gt:een välillä.
Tässä vertailua 91 mallisa mutta ei toi taulukko tietenkään
kopiotunut oikein....
1991 Mustang GT 1991 Mustang 5.0L LX
Exterior Standard Equipment
fog lamps not available on LX
ground effects package
(front air dam and side and rear skirts with integrated spats embossed with "Mustang GT") not available on LX
unique GT rear spoiler (NA on convertibles) standard Mustang rear spoiler (only on hatchbacks)
louvered (body color) wraparound taillamps with bi-colored lenses non-louvered taillamps
P225/55ZR16 BSW performance tires P225/55ZR16 BSW all-season performance tires
5-spoke cast aluminum wheels same as GT
"5.0" fender badges same as GT
other standard Mustang features - remote control mirrors, tinted glass and interval windshield wipers same as GT
Interior Standard Equipment
articulated front sport seats in cloth with power lumbar support and adjustable side bolsters same as GT
electronic AM/FM stereo seek radio with 4 speakers and digital clock same as GT
full instrumentation - tach, trip odometer, voltmeter, temperature, fuel, oil pressure gauges same as GT
alert lights for low coolant and low oil check same as GT
dual illuminated visor mirrors (NA on convertible) same as GT
other standard Mustang features - pivoting header-mounted map light (hatchbacks), console with armrest, split-fold rear seat, cargo area cover (hatchbacks), light group, doors with full length armrests and map pockets same as GT
Functional Standard Equipment
sport tuned dual exhausts - turn down tips exiting under rear skirt sport tuned dual exhausts - chrome tips extending from back of rear wheel to rear bumper
5.0L EFI HO V8 engine same as GT
5-speed manual transmission same as GT
traction-lok axle same as GT
handling suspension incl: modified MacPherson front suspension with coil springs (variable rate), larger diameter stabilizer bar and nitrogen gas-pressurized hydraulic struts, 4-bar link rear suspension with coil springs and nitrogen gas-pressurized hydraulic struts, quadra-shock rear suspension with vertically mounted nitrogen gas-pressurized hydraulic shocks, horizontally mounted axle dampers with freon-filled bag, .79" stabilizer bar, and variable-rate coil springs same as GT
other standard Mustang features - power rack and pinion steering with 14.7:1 ratio, power front disc/rear drum brakes, drivers side air bag, front/rear seat 3 point belts/shoulder harnesses same as GT
Colors
some interior and exterior colors available on LX are not available on GT - i.e. Crystal Blue interior and Light Crystal Blue paint not available on GT some interior and exterior colors available on GT are not available on LX - i.e. Ultra Blue and lower Titanium paint not available on LX
http://www.mustanggt.org sivuilta.
siellä on vertailu ihan vuosimallittain lx ja gt:een välillä.
Tässä vertailua 91 mallisa mutta ei toi taulukko tietenkään
kopiotunut oikein....
1991 Mustang GT 1991 Mustang 5.0L LX
Exterior Standard Equipment
fog lamps not available on LX
ground effects package
(front air dam and side and rear skirts with integrated spats embossed with "Mustang GT") not available on LX
unique GT rear spoiler (NA on convertibles) standard Mustang rear spoiler (only on hatchbacks)
louvered (body color) wraparound taillamps with bi-colored lenses non-louvered taillamps
P225/55ZR16 BSW performance tires P225/55ZR16 BSW all-season performance tires
5-spoke cast aluminum wheels same as GT
"5.0" fender badges same as GT
other standard Mustang features - remote control mirrors, tinted glass and interval windshield wipers same as GT
Interior Standard Equipment
articulated front sport seats in cloth with power lumbar support and adjustable side bolsters same as GT
electronic AM/FM stereo seek radio with 4 speakers and digital clock same as GT
full instrumentation - tach, trip odometer, voltmeter, temperature, fuel, oil pressure gauges same as GT
alert lights for low coolant and low oil check same as GT
dual illuminated visor mirrors (NA on convertible) same as GT
other standard Mustang features - pivoting header-mounted map light (hatchbacks), console with armrest, split-fold rear seat, cargo area cover (hatchbacks), light group, doors with full length armrests and map pockets same as GT
Functional Standard Equipment
sport tuned dual exhausts - turn down tips exiting under rear skirt sport tuned dual exhausts - chrome tips extending from back of rear wheel to rear bumper
5.0L EFI HO V8 engine same as GT
5-speed manual transmission same as GT
traction-lok axle same as GT
handling suspension incl: modified MacPherson front suspension with coil springs (variable rate), larger diameter stabilizer bar and nitrogen gas-pressurized hydraulic struts, 4-bar link rear suspension with coil springs and nitrogen gas-pressurized hydraulic struts, quadra-shock rear suspension with vertically mounted nitrogen gas-pressurized hydraulic shocks, horizontally mounted axle dampers with freon-filled bag, .79" stabilizer bar, and variable-rate coil springs same as GT
other standard Mustang features - power rack and pinion steering with 14.7:1 ratio, power front disc/rear drum brakes, drivers side air bag, front/rear seat 3 point belts/shoulder harnesses same as GT
Colors
some interior and exterior colors available on LX are not available on GT - i.e. Crystal Blue interior and Light Crystal Blue paint not available on GT some interior and exterior colors available on GT are not available on LX - i.e. Ultra Blue and lower Titanium paint not available on LX
Jarin tekstistä jäi sellainen kuva että GT:ssä olisi aina nahkapenkit?
Tuosta olen eri mieltä eli väitän että nahkajakkarat olivat optiolistalla.
Selvittäiskö joku viisaampi tuota ilmamassamittariasiaa.
Sehän taisi tulla ´89?
Olikos niin että sitä ennen ruiskunohjaus perustui imusarjan alipaineeseen ja hyvään arvaukseen?
Tuliko airbagit ´91?
En malta olla taas virittelemättä keskustelua hiukan asian vierestä.
Onko kukaan modifioinut noita kamalia GT:n takavaloja?
Itsellä oli ajatus koittaa irrottaa noita väliritilöitä niistä.Vaihtoehtona voisi olla maalata niitä ritilöitä punaiseksi jolloin niitä saisi "hukattua".
LX:n valot olisivat tietenkin helpompi vaihtoehto.
Tuosta olen eri mieltä eli väitän että nahkajakkarat olivat optiolistalla.
Selvittäiskö joku viisaampi tuota ilmamassamittariasiaa.
Sehän taisi tulla ´89?
Olikos niin että sitä ennen ruiskunohjaus perustui imusarjan alipaineeseen ja hyvään arvaukseen?
Tuliko airbagit ´91?
En malta olla taas virittelemättä keskustelua hiukan asian vierestä.
Onko kukaan modifioinut noita kamalia GT:n takavaloja?
Itsellä oli ajatus koittaa irrottaa noita väliritilöitä niistä.Vaihtoehtona voisi olla maalata niitä ritilöitä punaiseksi jolloin niitä saisi "hukattua".
LX:n valot olisivat tietenkin helpompi vaihtoehto.
-Jukka-
-88 Califoriassa ja -89 sitten muuallekkin. Speed density systeemi perustuu moottorin kierroksiin ja imusarjan alipaineeseen.Selvittäiskö joku viisaampi tuota ilmamassamittariasiaa.
Sehän taisi tulla ´89?
Olikos niin että sitä ennen ruiskunohjaus perustui imusarjan alipaineeseen ja hyvään arvaukseen?
GT:n takavalojen "ritilät" on samaa osaa lasin kans, eli voi olla kovempi homma koittaa poistaa muuten kun maalaamalla punasella.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Pikasesti kattelemalla Stangnetin forumista löyty tällanen kirjotus.
California 88's and other 89+ were mass air equipped, so you'd prob. want one of those if you plan on doing many mods since mass air responds better to mods. Air bags started in 90 as well as 140mph speedo's. 90's also had the console delete, but some late 90's have the consoles because of customer complaints. 92 was the last year of forged pistons, which are generally better if you plan to ever use a power adder. I know there are other things, but I can't think of them. I think the 1990 started the different seats w/ smaller head rest, but i'm not sure.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Taisin sekottaa kun oma auto on tullut Californiasta.MarkkuJ kirjoitti:Juu, punainen hirviö on peräisin Floridasta, oli siellä koko vuoden ennenkuin jatkoi matkaa Ruotsiin ja sit viime syksynä Suomeen.
Minkö logiikan mukaan noihin autoihin on mittaristoja asennettu.
Omassa loppuu nopeusmittari 85 mailiin.
Samoin Makella ja Harrin 88 GTssä.
Saako noihin takavaloihin laseja erikseen?
-Jukka-