Minne hävisi tyhjäkäynti ?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Minne hävisi tyhjäkäynti ?

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Mikä on kun ei kone pyöri enää alle 1200 rpm. Aiemmin kaunista 500 rpm:n tyhjäkäyntiä käynyt 289 sammuu nyt välittömästi kun kierrokset laskevat alle 1200. Yli 1200 kiertää iloisesti ja pysyy käynnissä ja kone käy niin kuin ennenkin mutta kun kierrokset laskee niin.

Ensimmäisenä tuli mieleen, että kaasarissa tyhjäkäyntisuuttimet tukossa. Purin kaasarin ja putsasin ja puhaltelin paineilmalla puhtaaksi - ei vaikutusta. Alipainevuotojakaan ei ole.

Onko sitten sähköpuolella? Mikä voisi siellä puolella aiheuttaa moisen ongelman? Muita vinkkejä. Odottelen, kiitos. :?
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Onko kärjetönsytty vai kärjellinen, jos ei virrat katoa niin vika on kaasarissa, entä pcv venttiili jottei olis jääny aukiasentoon, sais liikaa hönkää.Tuleekos muuten putkista kuin mustaa tavaraa, kun väännät käyntiin sammumisen jälkeen, jos tulee reilut savut saa liikaa menovettä tukehtuu sen paljouteen.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Ignitorin kärjetön sytty löytyy. Pcv:kin katsoin, ei ole jumissa. Täydellä kaasulla pitää startata että lähtee käyntiin joten pikkaisen pöläyttää -muttei mitenkään putken täydeltä tule.

Mitenkäs se sähköpuolen tutkinen? Puolan etuvastus? Joku väitti sitä todennäköisemmäksi syyksi kaikkiin epämääräisiin käyntihäiriöihin. Mitenkäs se tarkistetaan? Vinkkejä vinkkejä.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Entäpä jos kaasari tulvii, neulaventtiilit jumittaa itellä oli tuo ongelma, enpä usko siihen etuvastus juttuun, minä van kampean kovin siihen kaasariin. Jos mahdollista kokeile toisella kaasarilla, saa ainakin varmuuden siitä että kaasari olis joko vialla tai kunnossa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Sähköpuolelta vika löytyi kuitenkin. Puola oli siirtynyt eläkkeelle. Nyt uusi puola, käy ja kukkuu iloisesti.
Vastaa Viestiin