Oireet:
- kierrosten mukaan muuttuva naputus/tikitys/sutsutus

- käynti ei juurikaan muutu tulpanjohto irroittamalla (kahdella eri pytyllä kokeiltu)
- pakoputkesta tulee satunnaisesti poff ääniä
- kone vääntää kuitenkin nätisti ja ottaa kierroksia kiltisti, ehkä alakierroksilla hiukan huonommin.
Jollakin foorumilla neuvottiin kokeilemaan satasen setelillä laittamalla se putken suulle. Jos venttiili palanut, niin menee rikki aika pian. Kokeilin ihan paperilla ja molemmissa putkissa on selkeästi välillä imu. Pari tulppaa veivasin auki, näyttivät kovin puhtailta (ehkä liiankin, kävisikö laihalla).
Kuulostaako venttiilivialta? Molemmilla puolilla on oma putki eli vikaa olisi useammassakin pytyssä? Vai voiko joku muu aiheuttaa tuollaisen "imusykäyksen" pakoputken päähän. Auto menee tosiaan Niemensivulle ensi tiistaina, mutta olisi kiva etukäteen arvailla mitä kaikkea menee uusiksi. Kannen iästä tai kunnosta ei ole mitään tietoa, mitään lyijyn korviketta ei edellinen (ei-tekninen) omistaja ole käyttänyt. Ja en kyllä minäkään (ehkä 2000 mailia ajanut) eli olisiko kannen vaihto edessä? Mitä luokkaa tuollainen operaatio voisi kustantaa, kannattaako alkaa säästämään jo uuteen koneeseen, koska alakerrankaan kunnosta ei ole mitään tietoa myöskään?