MOOTTORIN KIINNIKKEET
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: MOOTTORIN KIINNIKKEET
Pieni kevennys tuohon varaosatiskiasiaan
Oulun keskustassa oli ainakin muutama vuosi sitten varaosaliike, josta heti sisään mennessä näki, että nyt tultiinkin sellaiseen paikkaan, jossa ei rekisterinumeroa kysellä. Kaikki seinät olivat kattoon asti hyllytetyt ja hyllyt täynnä sellaisia pahvisia tipehöörilaatikoita. Olin vailla 123 Mersun takapyörän laakeria, joka aika monen liikkeen mukaan on jo viime vuosisadalla maailmasta loppunut...
Myyjä naureskeli ja laskeutui kellariin, tuli viiden minuutin perästä SKF:n paketin kanssa takaisin. Vasta sitten hän otti vanhan rispaantuneen kirjan esille, josta vielä tarkisti numeron. Edullisen hinnan lisäksi tuli vielä yksi yllätys, sain paragonkuitin kalkkeeripaperilla monistettuna, ei mitään tietokoneliuskaa.
Liikkeessä oli tiskin takana näkyvillä yksi tietokone ilmeisesti tilauksia varten, mutta muuten pelattiin täysin käsipelillä.
Että jossakin pärjätään vielä noinkin.
Toivottavasti tuo "museoliike" on vielä olemassa kaikenlaisten nettijuttujen puristuksesta huolimatta...
Oulun keskustassa oli ainakin muutama vuosi sitten varaosaliike, josta heti sisään mennessä näki, että nyt tultiinkin sellaiseen paikkaan, jossa ei rekisterinumeroa kysellä. Kaikki seinät olivat kattoon asti hyllytetyt ja hyllyt täynnä sellaisia pahvisia tipehöörilaatikoita. Olin vailla 123 Mersun takapyörän laakeria, joka aika monen liikkeen mukaan on jo viime vuosisadalla maailmasta loppunut...
Myyjä naureskeli ja laskeutui kellariin, tuli viiden minuutin perästä SKF:n paketin kanssa takaisin. Vasta sitten hän otti vanhan rispaantuneen kirjan esille, josta vielä tarkisti numeron. Edullisen hinnan lisäksi tuli vielä yksi yllätys, sain paragonkuitin kalkkeeripaperilla monistettuna, ei mitään tietokoneliuskaa.
Liikkeessä oli tiskin takana näkyvillä yksi tietokone ilmeisesti tilauksia varten, mutta muuten pelattiin täysin käsipelillä.
Että jossakin pärjätään vielä noinkin.
Toivottavasti tuo "museoliike" on vielä olemassa kaikenlaisten nettijuttujen puristuksesta huolimatta...
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: MOOTTORIN KIINNIKKEET
Riihimäeltä on aina "löytynyt", kun sanoo mitä tarttee!! Numeroita yms. ei ole tarvinnut tietää! Ei ole muuten Niemensivullekaan tarvinnut numeroita etsiä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: MOOTTORIN KIINNIKKEET
Mulla on yhdet käyttämättömät orkkikset, taidan kokeilla sittenkin tätä pulttausjippoa.Tässä on nyt varmaankin tehokkaampi mylly keulilla. Jos alkuperäiset kiinnikkeet on muutoin hyvät, mutta repee vulkanoinneistaan, syy on siinä, että kuskinpuoleinen kiinnike ottaa aina vastavoiman kiihdyttäessä ja vetää korvan pehmennyskumia aukipäin moottorin kääntyessä apukuskin suuntaan. Kiinnikkeeseen pitää rakentaa rajoitin, joka ottaa kiinni kiihdytyksissä. Uretaanisella vastaavalla korvakkeella asia ei parane, ellei rakenteeseen tehdä modausta. Omassa -91 foxissa on pultti läpi jo tehdasversiossa estämässä vulkanoinnin repeämistä. Lisäsin kumimellan ja vahvistin aukivedon rajoitinpultilla siihen malliin, että auton voi kääntää tästä kyljelleen korvan repeämättä. Mä en ainakaan ikinä vaihda uretaanisiin tai suoraan koriin pultattuun, vaikka mikä kone olisi keulilla. Toi parin sentin liike moottorissa rajoitettuna pehmeillä korvilla imusarjan päältä mitattuna ei vaikuta mihinkään auton suorituskyvyssä, meteli sen sijaan kasvaa auton sisällä ja tärinät. Eriasia on kilpa-autot jotka aina viedään kohteisiin tarailerilla.
Cruisailukoneessa vakio korvat on hiljaiset, niiden aukiliikettä kun rajoittaa mekaanisesti, niin kestävät aivan varmasti, vaikka minkälaisen koneen ja ovat hiljaiset normaalissa ajossa.
Mä oon ajanu yhdellä suoraan runkoon pultatulla kilpurilla. Mä luulen, että tässä kerhossa ei oo monta joka sillä versiolla haluisi tehdä työmatkoja.
1966 HT 347 Stroker
-
- Webmaster
- Viestit: 593
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
- Auto: HT '65
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Re: MOOTTORIN KIINNIKKEET
OT:
Paikka kuulostaa kovasti Tarviketorilta. Ja tosiaan, aika hyvin on tavaraa euroautoihin löytynyt. Jos ei heti, niin viimeistään huomiseksi. Hinnatkin yleensä järkevällä tasolla.Pertti kirjoitti:Oulun keskustassa oli ainakin muutama vuosi sitten varaosaliike, josta heti sisään mennessä näki, että nyt tultiinkin sellaiseen paikkaan, jossa ei rekisterinumeroa kysellä.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: MOOTTORIN KIINNIKKEET
Joo kyllä mä Monttu olen sun kanssa samaa mieltä, että firman kuin firman pitäisi homma hoitaa. Mä olen vaan huomannut sen, että jos käyttää jotain muuta kuin näitä takuuvarmoja firmoja joita edelläkin mainittu, niin sitten pitää itse nähdä vaiva, jotta saa laakilla oikeaa tavaraa. Minä olen ainakin sen verran kranttu osien suhteen, että minä määritän itse minkä osan tarvin en jätä mitään sattuman varaan. Kuten totesin niin Racers Place ei ole Mustang orientoitunut lafka vaan hiperf vauhtikauppa, joka pystyy toimittamaan aikas montaa lajia osaa niin halutessaan. Minä käytän Racers Placea aina silloin tällöin ja syystä, että lentotoimitus osista riippuen tulee lähes 1:1 usd eur kurssilla ja se on minusta halpa. Lentorahtina en pääse edes itse jumppaamalla tollaiseen kertoimeen kun lasketaan kaikki kulut mukaan. Viimeksi tilasin 29.5" korkeat slicksit 440e hinta ja ne maksoi summitilla 220 usd kpl. Nämä tulivat alle viikkoon matkahuoltoon - sanokaa mitä sanotte niin tuo on lentorahtina halpa. Eli jos tarttee nopeaa ja edullista rahtia niin näen kyllä hieman vaivaa osanumeroiden eteen. En jättänyt osafirman harteille ratkaisua slicksien materiaalista tai koosta - itse näin vaivan - toimitin osanumeron ja bingo.
Moottorin kiinnikkeisiin, niin menisin kyl just kuten uumoilet. Eli poraus läpi tyynyistä ja tarpeeksi iso pultti läpi nylockilla tms, jotta ei varise irti ja kyllä muuten pysyy. Ajossa ei pulttia huomaa, mutta ehkäisee vulkanoinnin repeytymisen.
Moottorin kiinnikkeisiin, niin menisin kyl just kuten uumoilet. Eli poraus läpi tyynyistä ja tarpeeksi iso pultti läpi nylockilla tms, jotta ei varise irti ja kyllä muuten pysyy. Ajossa ei pulttia huomaa, mutta ehkäisee vulkanoinnin repeytymisen.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: MOOTTORIN KIINNIKKEET
Jep!! RP.ssä tartte olla numerot, muuten ei tule mitään!! =(
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: MOOTTORIN KIINNIKKEET
Mulla oli Falconissa tollaset jotka oli kaaran kuvissa alinna. Löytyi muuten juurikin mainitusta RP:stä suoraan hyllystä pari vuotta sitten...samalla löytyi lootaan vastaava kimpale.
Palvelusta: kyllä minä ainakin kaivelen joka päivä aika monta varaosanumeroa asiakkaille ja tilaan kamppeet maailmalta. Toki hyllyssäkin on melko paljo tavaraa.
Aika usein tehdään myös tarjouksia, joista jo tekovaiheessa tiedetään että tuskin tulee kauppaa. Mutta yrittäjän on vaan pakko yrittää. Loppuis hommat aika pian muuten ja sais laittaa ovet säppiin.
Palvelusta: kyllä minä ainakin kaivelen joka päivä aika monta varaosanumeroa asiakkaille ja tilaan kamppeet maailmalta. Toki hyllyssäkin on melko paljo tavaraa.
Aika usein tehdään myös tarjouksia, joista jo tekovaiheessa tiedetään että tuskin tulee kauppaa. Mutta yrittäjän on vaan pakko yrittää. Loppuis hommat aika pian muuten ja sais laittaa ovet säppiin.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.