Muutama kysymys Fox Mustangista

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
konty
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 23 Elo 2014, 21:01
Auto: Mustang GT 5,0 -90

Muutama kysymys Fox Mustangista

Viesti Kirjoittaja konty »

Tuli hommattua -90 Mustang GT 5,0

kesä tuli ajettua ilman toimivaa ilmastointia, edellinen omistaja oli vaihtanut uuden kompressorin rämisevän tilalle ja ilmeisesti täytättänyt järjestelmän mutta ei kumminkaan ole alkanut toimimaan. Ilmeisesti tässä vielä R12 aineella olevat systeemi jotenka olen ajatellut ostaa uuden ilmastointi paketin, niitä vissiin on tehty tälle nykyiselle kylmäaineelle sopivia?

Vetareissa oli väljää sivusuunnassa, vaihdoin C clipsit sinne mutta en saa millään "S spring" jousta paikalleen, onko paljon haittaa jos sitä ei sinne laita? Ne C klipsithän olisi pitänyt saada vaihdettua ilmeisesti tuo jousi paikallaan mutta joku oli laittanut niiden kaveriksi o-renkaat joten nepä ei sieltä lähtenyt ilman tuon jousen irroitusta
Viimeksi muokannut konty, 25 Elo 2014, 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Muutama kysymys Fox Mustangista

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Ne o-renkaat pitää c-klipsejä paikallaan ettei ne putoa sieltä. Ja se S-jousi on pakko olla siellä, sehän painaa kitkalevyjä toisiaan vasten. Ja 8.8 perässä on varmaan aina vähän väljää sivusuunnassa, ainakin mulla oli, myös uusilla osilla! :roll:
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Muutama kysymys Fox Mustangista

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

https://www.youtube.com/watch?v=O_TqMuV_MeA katso tuosta mallia, ei ole vaikeaa.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
konty
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 23 Elo 2014, 21:01
Auto: Mustang GT 5,0 -90

Re: Muutama kysymys Fox Mustangista

Viesti Kirjoittaja konty »

entäs kun on vetarit ja C klipsit paikallaan niin eipä menekkään.
konty
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 23 Elo 2014, 21:01
Auto: Mustang GT 5,0 -90

Re: Muutama kysymys Fox Mustangista

Viesti Kirjoittaja konty »

Jousi menikin helposti mutta C clipsien kanssa meni aikaa, nyt ne kumminkin on paikallaan ja ei tunnu klappia vetareissa.

Onko kukaan tilannut sellasta ilmastointi pakettia ameriikasta ettei tulis suotta hankittua jos ovat aivan sekundaa.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muutama kysymys Fox Mustangista

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Tai sitten tuoreemmasta euroautosta purkaa hieman halvempia, täällä kun maksetaan usein ihan turhaa ameriikan lisää. Jos meinaa vaihtaa uudenmalliseen ilmastointii nii toiset sanoo että ei kestä vanhoista mikään osa ja toiset sanoo että ei muuta ku öljyt ja kylmäaineet sisään. :uuh:

Ite oon vähän jo katellu AVK:n yms. sivuilta perään ajettuja ilmastoituja autoja, jos löytäis jonku sopivan yksilön tommoseen hommaan...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
konty
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 23 Elo 2014, 21:01
Auto: Mustang GT 5,0 -90

Re: Muutama kysymys Fox Mustangista

Viesti Kirjoittaja konty »

Jostain se varmaan vuotaa, entinen omistaja ilmeisesti yrittänyt sitä laitattaa jo kuntoon mutta ei saanut.
ilmeisesti se painekytkin on ainakin rikki kun siinä on ne liittimet yhdistetty johdonpätkällä, eli kompressori pyörii mutta ei tule kylmää.

väittäävät jenkkifoorumilla ettei pelaa uudella kylmäaineella vaan vaatii koko systeemin uusimisen koska käy vuotamaan ?
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Muutama kysymys Fox Mustangista

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Mulla täytettiin Foxissa korvaavalla Isceon49 seoskaasulla, pysyy sisällä ja tekee kylmempää kuin nykyinen r134. Kompuraa ei saa pyörittää koko aika, jos järjestelmässä ei ole painetta ja öljyä niin hajoaa melko nopeasti. Muutenkin foxin ylipaineventtiili tuulettaa aineen ulkoilmaan kun tinanuppi lentää varoventtilistä.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
konty
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 23 Elo 2014, 21:01
Auto: Mustang GT 5,0 -90

Re: Muutama kysymys Fox Mustangista

Viesti Kirjoittaja konty »

Takakonttia saa hakata kun ei meinaa jäädä lukkoon, jos jää niin sen saa auki repimällä luukun reunasta.
Eikö sitä lukkoa saa mistään uutena sinne luukun alapintaan?
Käytettyä en uskalla ostaa ebaysta. :backtotopic:
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Muutama kysymys Fox Mustangista

Viesti Kirjoittaja Late »

Kokeilepa ensin säätää sitä lukon vastakappaletta (tappi) mikä on korissa kiinni. Se tahtoo ajan saatossa päästä liikkumaan ja ollessaan riittävän alhaalla / sivussa ei enää lukkiudu kunnolla. Keskitys ja sopivalle korkeudelle säätö pitäisi tehota. Samoin jos siitä tapin ympäriltä puuttuu harmaa muovisuoja niin aiheuttaa epämääräisyyttä lukon toiminnassa. Nippeli-Tepolta ainakin saa niitä muoviputkia, ei tarvi koko vastakappaletta hankkia

Toki jos ei luukussa oleva lukko pelaa niin tämä ei auta. Sehän on taas helppo testata vaikka ruuvimeisselillä luukun ollessa auki, ruuvari lukon kielien läpi ja jos loksahtaa kiinni niin pelaa.
Late

-84 Mustang SVO
jyge
Webmaster
Viestit: 593
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
Auto: HT '65
Paikkakunta: Haukipudas
Viesti:

Re: Muutama kysymys Fox Mustangista

Viesti Kirjoittaja jyge »

Lukkojen liikkuvia osia kannattaa voidella säännöllisesti pakkasellakin notkeana pysyvällä voiteluaineella. Plussaa olis jos se ei olis tahmaavaa (= kerää pölyä/likaa ja muodosta "mönjää").
konty
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 23 Elo 2014, 21:01
Auto: Mustang GT 5,0 -90

Re: Muutama kysymys Fox Mustangista

Viesti Kirjoittaja konty »

Tää on 2:lla kielellä oleva, pelaa se kun painaa esim jatkovarrella mutta ei oikein autossa paikallaan. On rasvattukin.
Se tappi on uusittu muoveineen ja kohdisteltu useempaan kertaan eikä auta

Eikö muka keltään löydy tuota lukkoa?
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Muutama kysymys Fox Mustangista

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Mulla oli joku foksissa laskenut niin reippaasti kotelosuojaa, että lukot oli "voideltu" sillä sisäpuolelta ihan kunnolla, ja varmaan rasvattukin jollain vaseliinilla. Purin lukot irti ja laitoin bensaan likoomaan pariksi päiväksi, puhaltelin paineilmalla kuiviksi ja rasvasin huolellisesti aseöljyllä, toimi kuin uudet sen jälkeen. Sama temppu auttoi myös lukkosylintereihin.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
konty
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 23 Elo 2014, 21:01
Auto: Mustang GT 5,0 -90

Re: Muutama kysymys Fox Mustangista

Viesti Kirjoittaja konty »

minkä mittainen moniurahihna kuuluu olla jos jää ilmastoinnin kompura pois?
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Muutama kysymys Fox Mustangista

Viesti Kirjoittaja Jukka »

konty kirjoitti:minkä mittainen moniurahihna kuuluu olla jos jää ilmastoinnin kompura pois?
Olisit laittanut kysymyksen hiukan aiemmin niin olisin tarkistanut hihnan mitan...
Mulla oli just noin, mutta laitoin kompuran tilalle "kylmän pyörän".
Kyllä se toimii ilman sitä kylmää pyörääkin, mutta ohjaustehostimen pumppua olisi hyvä nostaa ylemmäksi.
Saattaa nimittäin hihnat kulkea liki vesipumpun pyörällä...

Aiheesta ja sen vierestä lisää: http://mustangclub.fi/board/viewtopic.p ... 90#p119390
Viimeksi muokannut Firebolt, 23 Maalis 2015, 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: laitoin linkin kuntoon
-Jukka-
Vastaa Viestiin