kannentiivisteen vaihto

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
kössi
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Touko 2005, 09:02

kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja kössi »

jep eli tarttis vaihtaa tiivisteet 289:iin tekee painetta syyläriin taitaa vuotaa no minkäslainen homma toi on käytännössä ei vissiin kovin paha
vai, mitä tarttis ottaa huomioon entäs noi tiivisteiden paksuudet niitä löytyy varmaan eri kokoja ja merkkejä ja kannen pultit pitäis vaihataa vai.eli kaiken näköinen tieto tervetullutta
ps.kyllä mä jonakin päivänä osaan :)
Cakke
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 10:54

Viesti Kirjoittaja Cakke »

Hommana aika helpohko. Viime talvena tein ja onnistuinkin.



Imukansi ensin irti ja sitten sylinterikannet.

Koneistamolle vein kannet tasoitettaviksi. eipähän ala uudestaan vuotamaan niin helposti.

Momentti avaimen vaatii kasatessa.

Siinäpä nyt ensi hätään jotain.
Viimeksi muokannut Cakke, 11 Touko 2006, 02:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Kuulemma kannen pulttien reiät lohkossa pitäisi puhaltaa puhtaaksi(vettä ja muuta moskaa). Itse unohdin sen ,mutta eipä tuo ole haitannut.
Kaveri olisi hyvä olla mukana nostamassa kansia irti. Itsellä ei ollut, mutta kyllä siitäkis selvittiin. Jos nostat kannet irti yksin, niin jännitä vatsalihakset niin selkä ei joudu niin kovalle rasitukselle.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

No kyllähän siinä jonkin verran puuhaa on, nimimerkillä juuri tiivisteet vaihtanut. Kuten ed. sanottiin, kannet kannattaa plaanata pajalla. Puhtaus on tärkeää; vanhat tiivisteet lähtevät ehdottomasti helpoiten tiivisteidenirrotussprayllä, esim. Wurthiläinen on ihmeen rajua tavaraa.

Kannentiivisteet kannattanee hankia kokonaisessa sarjassa, jossa tulee muutkin koneen tiivisteet. Samalla kun tarvitsee kuitenkin pakosarjan ja imusarjan tiivisteet. Koko setti tullee halvemmaksi.

Samalla kun kannet on irti niin eikös olisi helppo pyöräyttää vähän terää kanavissa ja teettää pajalla viisteet venttiileihin :twisted:
Samalla vaihtuu venttiilivarren kumit, nekin on täydellisessä tiivistesarjassa.

Oiskohan missään sellaista jäsenetuliikettä mistä saisi terät, aineet ja plaanaukset.... :wink: :wink: :wink:
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
kössi
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Touko 2005, 09:02

Viesti Kirjoittaja kössi »

no entäs kasaus vaiheen kikkoja mitäs sieltä löytys.mitä tommonen
täydellinen tiiviste sarja maksaa ja onko merkillä väliä niitäkin varmaan
löytyy monen moista race osaa ym ym ja paljonko toi kansien plaanaaminen kustantaa suurin piirtein,siinä muutama kyssäri lisää
niin oliko niissä tiivisteiden paksuuksissa valinnan varaa
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Mulla maksoi markka-aikaan -01. 1540 mk. Perusjutut ilman mitään virityksiä. Tuosta voisi päätellä että euro aikaan sama homma maksaa, jos ei nyt 1540€, niin varmasti suhteessa enemmän.
Muuta tiivistesarjaa kuin Fel-Pro en tiedä. Tuohon samaan aikaan -01, se ei maksanut Niemensivulla juuri mitään.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Jos kannen, imusarjan ja pakosarjan tiivisteitä olet valla nin minulta löytyy noita tiivistesarjojen mukana tulleita tiivisteitä. Itse en niitä käytä. Mutta tiivistesarjassa kun tulee kaikki tiivistee niin nuo jää yleensä yli samoin ventiiliohjurin kumeja taitaa löytyä useampikin sarja.

Ainoa huomioitava asia kansipahveja asennettaessa on se, että kannentiivistette tulee oikeinpäin, vesikierto kannen taka osankautta pahvissa lukee FRONT ja tämä teksti tulee sijoittaa moottorin etupäähän.

Ehkä kannattaisi ostaa vaikka kirjaksi How to Rebuild Small-Block Ford Engines (ISBN:0912656891)
Tom Monroe.
Kuin myös monen muun joka kyselee tietoja koneen rakentamisen nikseistä ja tavoista.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin