Holley Kaasarin säätö

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
kartsa88
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Huhti 2009, 10:22
Auto: Ford mustang Fastback GT vm. 1966 A-koodin 289
Paikkakunta: Savonlinna

Holley Kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja kartsa88 »

Käytin Ilpowerissa dynossa omaa mussea ja seokset oli 2000rpm 13,6:1 josta se nousee tasaseen tahtiin 4000rpm 14.8:1 myös vääntö tekee sukelluksen käyrään jonka jälken tippuu taas noin 13.8:1 tasalle 4500rpm. Osaisiko joku Säätää/neuvoa mistä lähtee säätämään kaasaria. sekä laajakaistalambda on laitettu että näkisi seoksia ilman dynoa.
img017.pdf
Dyno lappu seoksien kanssa
(1.01 MiB) Tiedosto ladattu 159 kertaa
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Holley Kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Tästä Mexicon kanssa just väännetty Re85 -kokeilujeni takia. Mä sanoisin, että kokeile kaksi kokoa suurempia ensiösuuttimia. Mexico osaa valaista mitä ovat ne emulsiotuubit, jotka ovat rallimalleissa vaihdettavat.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Holley Kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Ei taida 2 kokoa riittää... 6 voisi olla lähempänä...
Avatar
kartsa88
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Huhti 2009, 10:22
Auto: Ford mustang Fastback GT vm. 1966 A-koodin 289
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Holley Kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja kartsa88 »

juuh pittääkin kokeilla ja varmaan kahtoo samalla tarviiko tiivisteet uusimista ku on kuitenkin vähällä ajolla ollu vuodesta 95 toi kaasari siinä ainakin
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Holley Kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Voihan tietty olla joku kanavakin tukossa, mikäli on tuon verran viime ajoista aikaa..
Avatar
kartsa88
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Huhti 2009, 10:22
Auto: Ford mustang Fastback GT vm. 1966 A-koodin 289
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Holley Kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja kartsa88 »

Siis on se joka kesä ollu ajossa mut se on entisöity silloin ja hyvin vähillä ajoilla kylläkin
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Holley Kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Mielestäni kaikki muuten OK paisi, että 2 kurkut aukeaa vähän liian myöhään (aukeaa noin 4000 rpm paikkeilla).
Seokset katu autoon aikalailla kohdallaan.
Laittaisin 2 puolelle pykälää löysemmän alipainekellon jousen. Jolloin tuo 2 puoli aukeaa hieman aikaisemmin (noin 3250 rpm paikkeilla) ja lähtee rikastamaan seosta ennen kuin se hoikkenee liikaa.
https://www.holley.com/products/fuel_sy ... arts/20-13
AFR voisi olla jossain 12- 14 alueella kun kyseessä hieman vanhempi auto joka lienee vain normaali käytössä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
kartsa88
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Huhti 2009, 10:22
Auto: Ford mustang Fastback GT vm. 1966 A-koodin 289
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Holley Kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja kartsa88 »

Juuh lähinnä on normaali käytössä ja toinen mikä on niin alle 2000rpm laittaa vähän kään kaasua lisää ni se epäröi hetken ja seokset käyä noin afr 20 ja tippuu takaisin 14 -16 väliin ja matka ajossa seokset alle 2000rpm 14-16 välillä pyörii nii ja koneeseen on kuitenkin laitettu entisöinnin yhteydessä jyrkemmät nokat peltipakosarja avarampi imusarja ainakin.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Holley Kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

https://ac17cb7e3cc3506f0d23-7386afb7d6 ... 9-2rev.pdf

tuossa linkki noiden jousien asennukseen ja toimintaan.
Nyt kun uudelleen lueskelin tuota niin ehkä sitenkin toisio jousi on liian jäykkä ja toisio kurkut aukeaa liian aikaisin ja saa aikaan pienen viiveen / kuolleen kohdan koneen toimintaan.

Ja tuon viimeisen kuvauksesi perusteella kone näyttäisi käyvän hieman laihalla -> 2 numeroa suuremmat ensiö suuttimet korjaa varmaan asian, voi olla jopa niin, että koko ongelma poistuu.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
kartsa88
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Huhti 2009, 10:22
Auto: Ford mustang Fastback GT vm. 1966 A-koodin 289
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Holley Kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja kartsa88 »

juuh no tilasin ebaystä jousi sarjan ni pitää kokeilla ja samalla katella vähän minkä kokonen suutin on. Ainakin mitä löysin vanhoja keskusteluja ni jos on vakio suuttimet ni on ainakin liian pienet paikallaan ja ton saman ohjeen löysin kyllä muualtakin
Avatar
kartsa88
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Huhti 2009, 10:22
Auto: Ford mustang Fastback GT vm. 1966 A-koodin 289
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Holley Kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja kartsa88 »

kartsa88 kirjoitti:juuh no tilasin ebaystä jousi sarjan ni pitää kokeilla ja samalla katella vähän minkä kokonen suutin on. Ainakin mitä löysin vanhoja keskusteluja ni jos on vakio suuttimet ni on ainakin liian pienet paikallaan ja ton saman ohjeen löysin kyllä muualtakin
No nyt on vaihettu jousi löysimpään mitä on sarjassa ja 4 pykälää suuremmat suuttimet niin ero on ainakin pers tuntumalla ja tutuissa paikossa kokeillu kiihyttämällä iso ero, seokset pysyy täydessä kiihytyksessä noin 12.5 -13.3 AFR välillä ja ala vääntökin lisääntyi huomattavasti ja alle 2000 vähän lisättäessä kaasua miettiminenkin väheni huomattavasti eikä seokset käy kuin noin 16 AFR paikkeilla ja matka ajossa pysyy seokset alle 15 AFR sit ens kesänä jos käyttäs uudestaan dynossa ni pitää laitella tuloksia tännekkin iso kiitos neuvoista
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Holley Kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Mielestäni tuo laihalla käynti viittaa toisioläppien liian aikaiseen aukeamiseen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
kartsa88
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Huhti 2009, 10:22
Auto: Ford mustang Fastback GT vm. 1966 A-koodin 289
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Holley Kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja kartsa88 »

Mexico65 kirjoitti:Mielestäni tuo laihalla käynti viittaa toisioläppien liian aikaiseen aukeamiseen.
Vaikka se tekee sitä vain alle 2000 rpm? Vai tarkoitatko sitä alku peräistä laihalla käyntiä 4000 rpm ?
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Holley Kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Kiihdytyspumpun säätö.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Holley Kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

GT-350 kirjoitti:Kiihdytyspumpun säätö.
:peukku:
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin