Holley Kaasarin säätö
- kartsa88
- Hiljaisempi
- Viestit: 7
- Liittynyt: 30 Huhti 2009, 10:22
- Auto: Ford mustang Fastback GT vm. 1966 A-koodin 289
- Paikkakunta: Savonlinna
Holley Kaasarin säätö
Käytin Ilpowerissa dynossa omaa mussea ja seokset oli 2000rpm 13,6:1 josta se nousee tasaseen tahtiin 4000rpm 14.8:1 myös vääntö tekee sukelluksen käyrään jonka jälken tippuu taas noin 13.8:1 tasalle 4500rpm. Osaisiko joku Säätää/neuvoa mistä lähtee säätämään kaasaria. sekä laajakaistalambda on laitettu että näkisi seoksia ilman dynoa.
Re: Holley Kaasarin säätö
Tästä Mexicon kanssa just väännetty Re85 -kokeilujeni takia. Mä sanoisin, että kokeile kaksi kokoa suurempia ensiösuuttimia. Mexico osaa valaista mitä ovat ne emulsiotuubit, jotka ovat rallimalleissa vaihdettavat.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Holley Kaasarin säätö
Ei taida 2 kokoa riittää... 6 voisi olla lähempänä...
- kartsa88
- Hiljaisempi
- Viestit: 7
- Liittynyt: 30 Huhti 2009, 10:22
- Auto: Ford mustang Fastback GT vm. 1966 A-koodin 289
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Holley Kaasarin säätö
juuh pittääkin kokeilla ja varmaan kahtoo samalla tarviiko tiivisteet uusimista ku on kuitenkin vähällä ajolla ollu vuodesta 95 toi kaasari siinä ainakin
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Holley Kaasarin säätö
Voihan tietty olla joku kanavakin tukossa, mikäli on tuon verran viime ajoista aikaa..
- kartsa88
- Hiljaisempi
- Viestit: 7
- Liittynyt: 30 Huhti 2009, 10:22
- Auto: Ford mustang Fastback GT vm. 1966 A-koodin 289
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Holley Kaasarin säätö
Siis on se joka kesä ollu ajossa mut se on entisöity silloin ja hyvin vähillä ajoilla kylläkin
Re: Holley Kaasarin säätö
Mielestäni kaikki muuten OK paisi, että 2 kurkut aukeaa vähän liian myöhään (aukeaa noin 4000 rpm paikkeilla).
Seokset katu autoon aikalailla kohdallaan.
Laittaisin 2 puolelle pykälää löysemmän alipainekellon jousen. Jolloin tuo 2 puoli aukeaa hieman aikaisemmin (noin 3250 rpm paikkeilla) ja lähtee rikastamaan seosta ennen kuin se hoikkenee liikaa.
https://www.holley.com/products/fuel_sy ... arts/20-13
AFR voisi olla jossain 12- 14 alueella kun kyseessä hieman vanhempi auto joka lienee vain normaali käytössä.
Seokset katu autoon aikalailla kohdallaan.
Laittaisin 2 puolelle pykälää löysemmän alipainekellon jousen. Jolloin tuo 2 puoli aukeaa hieman aikaisemmin (noin 3250 rpm paikkeilla) ja lähtee rikastamaan seosta ennen kuin se hoikkenee liikaa.
https://www.holley.com/products/fuel_sy ... arts/20-13
AFR voisi olla jossain 12- 14 alueella kun kyseessä hieman vanhempi auto joka lienee vain normaali käytössä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- kartsa88
- Hiljaisempi
- Viestit: 7
- Liittynyt: 30 Huhti 2009, 10:22
- Auto: Ford mustang Fastback GT vm. 1966 A-koodin 289
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Holley Kaasarin säätö
Juuh lähinnä on normaali käytössä ja toinen mikä on niin alle 2000rpm laittaa vähän kään kaasua lisää ni se epäröi hetken ja seokset käyä noin afr 20 ja tippuu takaisin 14 -16 väliin ja matka ajossa seokset alle 2000rpm 14-16 välillä pyörii nii ja koneeseen on kuitenkin laitettu entisöinnin yhteydessä jyrkemmät nokat peltipakosarja avarampi imusarja ainakin.
Re: Holley Kaasarin säätö
https://ac17cb7e3cc3506f0d23-7386afb7d6 ... 9-2rev.pdf
tuossa linkki noiden jousien asennukseen ja toimintaan.
Nyt kun uudelleen lueskelin tuota niin ehkä sitenkin toisio jousi on liian jäykkä ja toisio kurkut aukeaa liian aikaisin ja saa aikaan pienen viiveen / kuolleen kohdan koneen toimintaan.
Ja tuon viimeisen kuvauksesi perusteella kone näyttäisi käyvän hieman laihalla -> 2 numeroa suuremmat ensiö suuttimet korjaa varmaan asian, voi olla jopa niin, että koko ongelma poistuu.
tuossa linkki noiden jousien asennukseen ja toimintaan.
Nyt kun uudelleen lueskelin tuota niin ehkä sitenkin toisio jousi on liian jäykkä ja toisio kurkut aukeaa liian aikaisin ja saa aikaan pienen viiveen / kuolleen kohdan koneen toimintaan.
Ja tuon viimeisen kuvauksesi perusteella kone näyttäisi käyvän hieman laihalla -> 2 numeroa suuremmat ensiö suuttimet korjaa varmaan asian, voi olla jopa niin, että koko ongelma poistuu.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- kartsa88
- Hiljaisempi
- Viestit: 7
- Liittynyt: 30 Huhti 2009, 10:22
- Auto: Ford mustang Fastback GT vm. 1966 A-koodin 289
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Holley Kaasarin säätö
juuh no tilasin ebaystä jousi sarjan ni pitää kokeilla ja samalla katella vähän minkä kokonen suutin on. Ainakin mitä löysin vanhoja keskusteluja ni jos on vakio suuttimet ni on ainakin liian pienet paikallaan ja ton saman ohjeen löysin kyllä muualtakin
- kartsa88
- Hiljaisempi
- Viestit: 7
- Liittynyt: 30 Huhti 2009, 10:22
- Auto: Ford mustang Fastback GT vm. 1966 A-koodin 289
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Holley Kaasarin säätö
No nyt on vaihettu jousi löysimpään mitä on sarjassa ja 4 pykälää suuremmat suuttimet niin ero on ainakin pers tuntumalla ja tutuissa paikossa kokeillu kiihyttämällä iso ero, seokset pysyy täydessä kiihytyksessä noin 12.5 -13.3 AFR välillä ja ala vääntökin lisääntyi huomattavasti ja alle 2000 vähän lisättäessä kaasua miettiminenkin väheni huomattavasti eikä seokset käy kuin noin 16 AFR paikkeilla ja matka ajossa pysyy seokset alle 15 AFR sit ens kesänä jos käyttäs uudestaan dynossa ni pitää laitella tuloksia tännekkin iso kiitos neuvoistakartsa88 kirjoitti:juuh no tilasin ebaystä jousi sarjan ni pitää kokeilla ja samalla katella vähän minkä kokonen suutin on. Ainakin mitä löysin vanhoja keskusteluja ni jos on vakio suuttimet ni on ainakin liian pienet paikallaan ja ton saman ohjeen löysin kyllä muualtakin
Re: Holley Kaasarin säätö
Mielestäni tuo laihalla käynti viittaa toisioläppien liian aikaiseen aukeamiseen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- kartsa88
- Hiljaisempi
- Viestit: 7
- Liittynyt: 30 Huhti 2009, 10:22
- Auto: Ford mustang Fastback GT vm. 1966 A-koodin 289
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Holley Kaasarin säätö
Vaikka se tekee sitä vain alle 2000 rpm? Vai tarkoitatko sitä alku peräistä laihalla käyntiä 4000 rpm ?Mexico65 kirjoitti:Mielestäni tuo laihalla käynti viittaa toisioläppien liian aikaiseen aukeamiseen.
Re: Holley Kaasarin säätö
Kiihdytyspumpun säätö.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Holley Kaasarin säätö
GT-350 kirjoitti:Kiihdytyspumpun säätö.

65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.