Ford Nationals 2014 !
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Ford Nationals 2014 !
Ville, vanhoja on mukava kaivella vallankin kun muistaa miten hulvaton asian kulku oli. Ford Nationalssissa kun oltiin niin siellähän oli Kaaran toiveiden mukainen moottori. Vakiovaparilohko joka työnsi auton 10,9s vartin aikaan dynotulla 750hv teholla. Kaasulla avitettuna samainen auto kulki 10,2s@217kmh, kaasulla tämä vakiovaparilohko työntää 1055hv ja jonka vakiovapari ford oem 429 cj lohko kesti. Rohkeasti vain katsomaan. Ko. Fairlane lienee nähtävillä seuraavassa b one Power gearin black list skabassa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Ford Nationals 2014 !
Mutta vanhojen kaivelu provosointimielessä heikentää taas kerran ilmapiiriä täällä, ja se ei ole oikein, joten anna sääkin Jari nyt asian jo olla.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Ford Nationals 2014 !
Mahtavia ratavehkehiä!!!!!!!!!11111 Varsinki se musta '70 Musti! Ja jopa se sininen '80? Lorvette oli komee, vaikken niistä liiemmin tykkää!Mexico65 kirjoitti:
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Ford Nationals 2014 !
Tahtosi on Ville lakini. 

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Ford Nationals 2014 !
Champion pystit:
Modular- Windsor- 385
4 - 2 - 0
Nyt pitäisi isolohkojen kyllä aktivoitua myös rataa kiertämään. Muisstetaan nyt että 1s kiihdytys ajossa on pisteissä sama kuin 10s radalla... Ratakettu kun vetää 13s ajan kiihdytyksessä, saa 11.0 ajanut kiihdytys hirmu olla 10s hitaampi sekä slalomissa, että radalla, ollakseen samoissa pisteissä...
Joko seuraavana vuonna 385 sarjan kone nähdään Champion kahinoissa? Vaikka ahdettukin, koska nuo modularitkin on ollut kaikki ahdettuja...
a
Modular- Windsor- 385
4 - 2 - 0
Nyt pitäisi isolohkojen kyllä aktivoitua myös rataa kiertämään. Muisstetaan nyt että 1s kiihdytys ajossa on pisteissä sama kuin 10s radalla... Ratakettu kun vetää 13s ajan kiihdytyksessä, saa 11.0 ajanut kiihdytys hirmu olla 10s hitaampi sekä slalomissa, että radalla, ollakseen samoissa pisteissä...
Joko seuraavana vuonna 385 sarjan kone nähdään Champion kahinoissa? Vaikka ahdettukin, koska nuo modularitkin on ollut kaikki ahdettuja...
a
Viimeksi muokannut Antti66HT, 31 Heinä 2014, 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Ford Nationals 2014 !
Jos en väärin tulkitse niin Uljaan Petteri oli viides ford herkkusieni FE:llä joka on isolohko. Siinä olisi Kosolalle hyvä sauma tehdä tuollainen 600 cid vapari 850hv alulohkoisella 385:lla. Tippuisi painokin kun ei tartte ahdinta, menisi päästöistäkin läpi e85llaAntti66HT kirjoitti:Champion pystit:
Modular- Windsor- 385
2 - 4 - 0
Nyt pitäisi isolohkojen kyllä aktivoitua myös rataa kiertämään. Muisstetaan nyt että 1s kiihdytys ajossa on pisteissä sama kuin 10s radalla... Ratakettu kun vetää 13s ajan kiihdytyksessä, saa 11.0 ajanut kiihdytys hirmu olla 10s hitaampi sekä slalomissa, että radalla, ollakseen samoissa pisteissä...
Joko seuraavana vuonna 385 sarjan kone nähdään Champion kahinoissa? Vaikka ahdettukin, koska nuo modularitkin on ollut kaikki ahdettuja...
a

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Ford Nationals 2014 !
Oli painovirhe tuloksissa. Eli modularilla tietty viety pysyi neljä kertaa...
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Ford Nationals 2014 !
kuin myös viestien poistelu.Ville K kirjoitti:Mutta vanhojen kaivelu provosointimielessä heikentää taas kerran ilmapiiriä täällä, ja se ei ole oikein, joten anna sääkin Jari nyt asian jo olla.

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Ford Nationals 2014 !
Voiskohan ton ot:n jo jättää vähemmälle...
Viimeksi muokannut Antti66HT, 01 Elo 2014, 14:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Heppa-Höperö
- Aktiivi
- Viestit: 131
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Paikkakunta: eteläpohojammaa
- Viesti:
Re: Ford Nationals 2014 !
Sopisiko tämä paremmin aiheeseen:
http://www.fordnationals.net/tulokset.html
Vaikkei tuloksilla ookkaan "mitään väliä", niin kiva oli pitkästä aikaa nähdä omatkin aikaansaannokset listoilla..
http://www.fordnationals.net/tulokset.html
Vaikkei tuloksilla ookkaan "mitään väliä", niin kiva oli pitkästä aikaa nähdä omatkin aikaansaannokset listoilla..

If speed kills... I should be a dead man!
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Ford Nationals 2014 !
Juu ei noista tuloksista pidä liikaa itseensä ottaa. Itsekin "elon" laskuopilla katsoi pisteet CFR:lle 336 jolla olis
päässyt 8-sijalle. Otetaan huomioon että kaikki henkilöt jotka Natikoita pyörittää ovat ns. vapaaehtoisia ja voi
mahdollisia virheitä tulla kun yrittää tulkita kaikkien merkintöjä ja käsialoja.
Vaan eiköhän tästä aleta jo miettimään lujaa uutta 2015-kautta?
Vesa
päässyt 8-sijalle. Otetaan huomioon että kaikki henkilöt jotka Natikoita pyörittää ovat ns. vapaaehtoisia ja voi
mahdollisia virheitä tulla kun yrittää tulkita kaikkien merkintöjä ja käsialoja.
Vaan eiköhän tästä aleta jo miettimään lujaa uutta 2015-kautta?
Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- Wesuri.V8
- Addikti
- Viestit: 268
- Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
- Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
- Paikkakunta: Virolahti
Re: Ford Nationals 2014 !
Juu, tekeväl sattuu virheit. Omat rata-ajat ol jääny tyystin pois ja sitä kautta kokonaistuloksis ei näkyny ollenkaan. Ei niin iso menetys ottaen huomioon miten huikea tapahtuma kaiken kaikkiaan natikat ol. Innolla ens kertaa odottaen.
Re: Ford Nationals 2014 !
1 sekunti kiihdytyksessä on tosiaan 10 pistettä ! Tällä on valtava merkitys Champion-pisteissä. Pikku itsestäänselvä vinkki kiihdytystä normi katurenkailla ajaville: tyypillinen 60 jalan aika katurenkailla on luokkaa 2,2 sek. Alle slicksit niin tämä saadaan putoamaan tuonne ehkä 1,7 tuntumaan, eli 1/2 sekunnin pudotus heti. Eikä se parannus tähän lopu; vanha sääntö kertoo että parannuksen 60 ft. ajassa voi kertoa kahdella niin saadaan parannus varttimailiajassa.Sutiihan auto katurenkailla villisti vielä ekan 18 metrin ( 60 ft) jälkeenkin.
Tollasella 190 loppunopeudella menee normimussekin jo 11 sek. puolelle.
Ja sitä paitsi koet ensimmäistä kertaa kuinka autosi oikeasti kiihtyy kun slicksi pitää !
Tollasella 190 loppunopeudella menee normimussekin jo 11 sek. puolelle.
Ja sitä paitsi koet ensimmäistä kertaa kuinka autosi oikeasti kiihtyy kun slicksi pitää !
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
- mussekakkonen
- Addikti
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
- Auto: mustang GT convertible -95
- Paikkakunta: pyhäjärvi
Re: Ford Nationals 2014 !
niin ja mitä voimansiirto kestää .....Futurage kirjoitti:1 sekunti kiihdytyksessä on tosiaan 10 pistettä ! Tällä on valtava merkitys Champion-pisteissä. Pikku itsestäänselvä vinkki kiihdytystä normi katurenkailla ajaville: tyypillinen 60 jalan aika katurenkailla on luokkaa 2,2 sek. Alle slicksit niin tämä saadaan putoamaan tuonne ehkä 1,7 tuntumaan, eli 1/2 sekunnin pudotus heti. Eikä se parannus tähän lopu; vanha sääntö kertoo että parannuksen 60 ft. ajassa voi kertoa kahdella niin saadaan parannus varttimailiajassa.Sutiihan auto katurenkailla villisti vielä ekan 18 metrin ( 60 ft) jälkeenkin.
Tollasella 190 loppunopeudella menee normimussekin jo 11 sek. puolelle.
Ja sitä paitsi koet ensimmäistä kertaa kuinka autosi oikeasti kiihtyy kun slicksi pitää !

Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Ford Nationals 2014 !
Tässä kun oikein miettii uutta Ford Championia niin väkisinkin ajatus palaa takaisin voiman alkulähteille, Fordin kisatouhujen juurille nimittäin AC Cobraan. Miettikääs AC Cobran historiaa hetken aikaa. Haetaan kaunis brittikoppa johon istutetaan Amerikan rautaa keulille ja lähdetään pieksemään Corvetteja radalle - samalla ajatuspohjalla menee Antin Sierra. Haettiin kaunis brittikoppa ja siihen Amerikan rautaa keulille - tuloksena Ford Champion 2014. Kauneus on katsojan silmässä, mutta kori on kevyt kuten oli AC Cobrassa.
2000-luvun AC Cobra tarina köytettynä 80-luvun Sierraan
2000-luvun AC Cobra tarina köytettynä 80-luvun Sierraan

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3