Ford Nationals 2014 !
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
- Heppa-Höperö
- Aktiivi
- Viestit: 131
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Paikkakunta: eteläpohojammaa
- Viesti:
Re: Ford Nationals 2014 !
Ratakierros Vauxhallin kyydissä, kypäräkamera melkein auton keskilinjalla:
http://zebulus.galleria.fi/kuvat/Autot/ ... ydissä.wmv
Samassa kansiossa myös varttimaililähtöjä katsomosta nähtynä..
http://zebulus.galleria.fi/kuvat/Autot/ ... ydissä.wmv
Samassa kansiossa myös varttimaililähtöjä katsomosta nähtynä..
If speed kills... I should be a dead man!
- Heppa-Höperö
- Aktiivi
- Viestit: 131
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Paikkakunta: eteläpohojammaa
- Viesti:
Re: Ford Nationals 2014 !
Tuo linkki näköjään katkesi jostain syystä, eli löytyy täältä kansiosta:
http://zebulus.galleria.fi/kuvat/Autot/ ... ro/Videot/
http://zebulus.galleria.fi/kuvat/Autot/ ... ro/Videot/
If speed kills... I should be a dead man!
Re: Ford Nationals 2014 !
PRESS STOP !
Antti Hirvosen slalom-tulos ( 1,002 ) oli jäänyt pois Champion-pistelaskusta. Kisa oli äärimmäisen tiukka, ja nyt tarvitsi ottaa myös desimaalit käyttöön...
uusi Ford Champion 2014 on Antti Hirvonen !
Tulokset on nyt perattu ja ilmestyvät http://www.fordnationals.net sivuille lähipäivinä !
Oli hyvä ettei palkintojenjaossa ollut sen enempää porukkaa, sillä tulokset olivat siinä vaiheessa aika raakileita, nyt pitäisi olla aika pitkälti oikein !
Ensi vuonna palkintojenjako välittömästi ajojen jälkeen ja raati manuaalitarkastaa tulokset.
Lisäinformaatiota ja keskustelua lähipäivinä !
Ford Champion I Antti Hirvonen Sierra Ford V8 310,65 points.
Ford Champion II Mika Kosola Cobra 312,00 points.
Ford Champion III Petteri Uljas 317 points.
Ford Champion IV Taisto Rajala 321 points.
Ford Champion V Arto Malinen 324 points.

Antti Hirvosen slalom-tulos ( 1,002 ) oli jäänyt pois Champion-pistelaskusta. Kisa oli äärimmäisen tiukka, ja nyt tarvitsi ottaa myös desimaalit käyttöön...
uusi Ford Champion 2014 on Antti Hirvonen !
Tulokset on nyt perattu ja ilmestyvät http://www.fordnationals.net sivuille lähipäivinä !
Oli hyvä ettei palkintojenjaossa ollut sen enempää porukkaa, sillä tulokset olivat siinä vaiheessa aika raakileita, nyt pitäisi olla aika pitkälti oikein !
Ensi vuonna palkintojenjako välittömästi ajojen jälkeen ja raati manuaalitarkastaa tulokset.
Lisäinformaatiota ja keskustelua lähipäivinä !
Ford Champion I Antti Hirvonen Sierra Ford V8 310,65 points.
Ford Champion II Mika Kosola Cobra 312,00 points.
Ford Champion III Petteri Uljas 317 points.
Ford Champion IV Taisto Rajala 321 points.
Ford Champion V Arto Malinen 324 points.


0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Re: Ford Nationals 2014 !
No niin nyt alkaa näyttää hieman paremmalta.
Varmaan aurinko ja kuumuus oli sekoittanut pistelaskusysteemin.
Antti oli tehnyt hienon työn Sieran kanssa, Fordia parhaimmillaan.
Onnittelut Voittajalle ja Voittajille!
Petterin noteeraus 67 FE:llä on myös hieno suoritus.
Missä ne ns. oikeat isolohkot (385 V8—big-block (370/429/Boss 429/460…) piileskelee lähemmäksi kärkeä olisi toive?
Varmaan aurinko ja kuumuus oli sekoittanut pistelaskusysteemin.
Antti oli tehnyt hienon työn Sieran kanssa, Fordia parhaimmillaan.
Onnittelut Voittajalle ja Voittajille!
Petterin noteeraus 67 FE:llä on myös hieno suoritus.
Missä ne ns. oikeat isolohkot (385 V8—big-block (370/429/Boss 429/460…) piileskelee lähemmäksi kärkeä olisi toive?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Ford Nationals 2014 !
eiks ne ollu semmosta paskarautaa että repeevät heti kun otetaan tehoja ulos, eihän niillä voi ajaa.Mexico65 kirjoitti:No niin nyt alkaa näyttää hieman paremmalta.
Varmaan aurinko ja kuumuus oli sekoittanut pistelaskusysteemin.
Antti oli tehnyt hienon työn Sieran kanssa, Fordia parhaimmillaan.
Onnittelut Voittajalle ja Voittajille!
Petterin noteeraus 67 FE:llä on myös hieno suoritus.
Missä ne ns. oikeat isolohkot (385 V8—big-block (370/429/Boss 429/460…) piileskelee lähemmäksi kärkeä olisi toive?

tosiasia taitaa kuitenki olla että ei ole kellään isolohkoautoa millä olis asiaa mutkaradalle, voin olla väärässäkin.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Ford Nationals 2014 !
Galaxie61 kirjoitti:eiks ne ollu semmosta paskarautaa että repeevät heti kun otetaan tehoja ulos, eihän niillä voi ajaa.Mexico65 kirjoitti:No niin nyt alkaa näyttää hieman paremmalta.
Varmaan aurinko ja kuumuus oli sekoittanut pistelaskusysteemin.
Antti oli tehnyt hienon työn Sieran kanssa, Fordia parhaimmillaan.
Onnittelut Voittajalle ja Voittajille!
Petterin noteeraus 67 FE:llä on myös hieno suoritus.
Missä ne ns. oikeat isolohkot (385 V8—big-block (370/429/Boss 429/460…) piileskelee lähemmäksi kärkeä olisi toive?![]()
tosiasia taitaa kuitenki olla että ei ole kellään isolohkoautoa millä olis asiaa mutkaradalle, voin olla väärässäkin.




Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Ford Nationals 2014 !
Ei neole paskarautaa vaan samaa Fordiumia kuin kaikki Fordin muutkin tuotteet.Galaxie61 kirjoitti: eiks ne ollu semmosta paskarautaa että repeevät heti kun otetaan tehoja ulos, eihän niillä voi ajaa.![]()
tosiasia taitaa kuitenki olla että ei ole kellään isolohkoautoa millä olis asiaa mutkaradalle, voin olla väärässäkin.
Kyllä isolohkolla myös mutkaradalla pärjää. MUTTA mutkarata-auton rakentaminen on lähtökohtaisesti vaikeampi tapaus kuin suoraanajoon. Kyllä maailmalta löytyy hyvin nopeita 385 pohjaisia mutkarata Fordeja.
Eikä tuo rautalohkoinen FE ole mikään keijukainen, mutta oikein tehtynä meidän mittapuun mukaan erittäin nopea niin vartilla, salomissa kuin mutkaradalla.
PS. eikä minulla todellakaan ole mitään isoja mootoreita vastaan päin vastoin,mutta haluaisin nähdä niitä myös radalla pitkää sladia vetämässä.
Jon Kaase Racing Engines
Who says you can't road race a BBF?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Ford Nationals 2014 !
Hienoa! Onnea Antille!
a
a
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Ford Nationals 2014 !
no tuo eka rivi tuli mieleen kirjottaa jonkun henkilön arvioitten perusteella isolohkon kestävyydestä.Mexico65 kirjoitti:Ei neole paskarautaa vaan samaa Fordiumia kuin kaikki Fordin muutkin tuotteet.Galaxie61 kirjoitti: eiks ne ollu semmosta paskarautaa että repeevät heti kun otetaan tehoja ulos, eihän niillä voi ajaa.![]()
tosiasia taitaa kuitenki olla että ei ole kellään isolohkoautoa millä olis asiaa mutkaradalle, voin olla väärässäkin.
Kyllä isolohkolla myös mutkaradalla pärjää. MUTTA mutkarata-auton rakentaminen on lähtökohtaisesti vaikeampi tapaus kuin suoraanajoon. Kyllä maailmalta löytyy hyvin nopeita 385 pohjaisia mutkarata Fordeja.
Eikä tuo rautalohkoinen FE ole mikään keijukainen, mutta oikein tehtynä meidän mittapuun mukaan erittäin nopea niin vartilla, salomissa kuin mutkaradalla.
PS. eikä minulla todellakaan ole mitään isoja mootoreita vastaan päin vastoin,mutta haluaisin nähdä niitä myös radalla pitkää sladia vetämässä.
Jon Kaase Racing Engines
Who says you can't road race a BBF?

onhan noita maailmalla varmaan paljonkin muttei suomessa ole paljoa näkynyt. mielellään niitä näkisin minäkin myös mutkaradalla. vaikka aika vähissä nuo on suoranpätkälläkin.
tuo sierra oli kyllä hieno laite.

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: Ford Nationals 2014 !
Multa meni tuo Sierra ohi melkein kokonaan ( siis muutenkin kuin radalla ). Onko missään tietoa, mitä kaikkea se on syönyt? Ilmeisesti siis ainakin jonkin jenkkikoneen??? Alko kiinnostamaan.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Ford Nationals 2014 !
Kärkikaarti alkaa näyttään tutulta, samoin kuin oma sijoitus



Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Ford Nationals 2014 !
Sierra on kyllä raju laitos ja kertakaikkinen hatunnosto Antille. Tästä sai Kosola nyt hyvän haastajan ja Mikaa vähän tuntien uskallan epäillä että kaudelle 2015 natikoissa nähdään haastaja Antin Sierralla viivalle. Antin auton tekniikasta voi lukea mm. viimeisestä Ford Freak lehdestä - siellä motti oli tosin Antin Jaggessa sijoitettuna.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Ford Nationals 2014 !
tuo jonkun lausunto taisi olla laupias kaarakaiselta. Mutta joo tuo Matt Robinsonin Cyclone on aika vaikuttava ilmestys, siinä olisi todennäköisesti ford champ ainesta pienemmälläkin koneella. Mutta joo meidän kotimaan open tracker kansa on aika rajoittunutta - harmi sinällään. Minulla olisi mielenkiintoa rakentaa tuollainen bbf rata-auto alsalohkolla ja n.550-600 cid kuutiotilavuudella, mutta mutkarata kipinä ei ole ikinä syttynyt sillä suuruudella että tarttis sellainen vehje saada. Radalla on tullut joskus testattua nuorempana kloppina.Galaxie61 kirjoitti:no tuo eka rivi tuli mieleen kirjottaa jonkun henkilön arvioitten perusteella isolohkon kestävyydestä.Mexico65 kirjoitti:Ei neole paskarautaa vaan samaa Fordiumia kuin kaikki Fordin muutkin tuotteet.Galaxie61 kirjoitti: eiks ne ollu semmosta paskarautaa että repeevät heti kun otetaan tehoja ulos, eihän niillä voi ajaa.![]()
tosiasia taitaa kuitenki olla että ei ole kellään isolohkoautoa millä olis asiaa mutkaradalle, voin olla väärässäkin.
Kyllä isolohkolla myös mutkaradalla pärjää. MUTTA mutkarata-auton rakentaminen on lähtökohtaisesti vaikeampi tapaus kuin suoraanajoon. Kyllä maailmalta löytyy hyvin nopeita 385 pohjaisia mutkarata Fordeja.
Eikä tuo rautalohkoinen FE ole mikään keijukainen, mutta oikein tehtynä meidän mittapuun mukaan erittäin nopea niin vartilla, salomissa kuin mutkaradalla.
PS. eikä minulla todellakaan ole mitään isoja mootoreita vastaan päin vastoin,mutta haluaisin nähdä niitä myös radalla pitkää sladia vetämässä.
Jon Kaase Racing Engines
Who says you can't road race a BBF?
ei koskenut sun kommenttia.
onhan noita maailmalla varmaan paljonkin muttei suomessa ole paljoa näkynyt. mielellään niitä näkisin minäkin myös mutkaradalla. vaikka aika vähissä nuo on suoranpätkälläkin.
tuo sierra oli kyllä hieno laite.
Mitä tulee auton rakentamiseen, niin olen kyllä itseasiassa eri mieltä Mexicon kanssa. Valmiita mutkaratasettejä saa aika usealta valmistajalta, Griggs, Global West, TCP jne jne. Kukahan valmistaisi tuollaista Drag Race pakettia esim earlyyn?? Eiköhän tilanne ole päinvastoin vai häh?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Ford Nationals 2014 !
alastarolla kävi ferrarin f1 paikallisen (rip) kerhon testipäivillä kokeilemassa varttimailin aikaa ja ajat alkoivat sekuntiluvulla 11.
auto oli 2000 luvun puolelta, varmasti täystehoinen eikä rattiinkaan ketään tumpulaa varmaan päästetty.
eri asia jos olis laitettu tiuhempaa välitystä, mutta kun niin tiheitä ei ollut olemassakaan koko laitteeseen että 1/4 mailille olis sopineet.
auto oli 2000 luvun puolelta, varmasti täystehoinen eikä rattiinkaan ketään tumpulaa varmaan päästetty.
eri asia jos olis laitettu tiuhempaa välitystä, mutta kun niin tiheitä ei ollut olemassakaan koko laitteeseen että 1/4 mailille olis sopineet.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: Ford Nationals 2014 !
Minkähän takia nyt piti kaivella taas vanhoja. Annetaas nyt asioiden olla ja rauhoitutaan hieman.
Ja palataas asiaan, Hienoa kun saatiin uus Ford Champion! Ja tuo Sierra oli melkoinen ylläri, se kun ei edes kuulostanut kasilta
Ja palataas asiaan, Hienoa kun saatiin uus Ford Champion! Ja tuo Sierra oli melkoinen ylläri, se kun ei edes kuulostanut kasilta

Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma