Startti E25F-11131-AA -> vanhaan

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Startti E25F-11131-AA -> vanhaan

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Onko leppäjeepin 302 motista napattu E25F-11131-AA Lester-14 startti käypänen 10.5 ruttuiseen koneeseen? Leppäjeepin se ainakin käynnisti. Olisi vähän pienempi kuin Mussen vanha startti mutta onko edes yhtä tehokas.

Tiedän, että siinä on automaatin/universaali nokkakappale eikä se ole ongelma, kun vanhassakin on ja shimmit on tallessa. Ja nyt pompsahti mieleen, että poikkeaakohan toi FRPP:n vauhtipyörä tuosta vanhasta, eli onko FRPP:n vauhtipyörä aut/man universaalistartille vai vanhalle manuaalin startille. Ei muuta kuin takaisin talliin mittaamaan. Perhana, aattelin, että olisi selvinnut ilman etupään nostamista pukeille.
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Startti E25F-11131-AA -> vanhaan

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Moi Arto,
toi sun varaosanumero on vain sen startin kiinnityspäädyn numero. Se on ainoa mikä on valettuna siihen starttiin.
Jeepin startti on kyllä eri kiinnityksellä kuin nämä voorrttilaiset. Yleisvinkkinä työnpuolesta on oppinut että esim.
64 (ja puoli) - 78 käy sama iso möhköstartti automaattiin. Siihen väliin osuvaan originaaliin 4-vaiht. manuaaliin
käy sitten n. 10mm eri offsetilla varustettu startti. Ja T5:n ym jälkiasennuslaatikon startti on tuo sama automaatin
startti. Ja vihjeenä että ns. "tehostarttina" (solenoidilla varustettu) näihin käy tuoreemmat Foxin/SN95:n startit
vm. 91-95.

Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Startti E25F-11131-AA -> vanhaan

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Juu, tämä oli 302+AOD paketista. Mutta silmämääräisesti näyttävät kiinnityskohdat ja startin akseli olevan samoissa paikkoissa kun vanhassa möhkössä. Kaippa sen voisi todentaa vielä irtokytkinkopalla.


niin, leppäjeepillä tarkoitin 3+3 Crown Vickiä.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Startti E25F-11131-AA -> vanhaan

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Arto65FB kirjoitti:Juu, tämä oli 302+AOD paketista. Mutta silmämääräisesti näyttävät kiinnityskohdat ja startin akseli olevan samoissa paikkoissa kun vanhassa möhkössä. Kaippa sen voisi todentaa vielä irtokytkinkopalla.


niin, leppäjeepillä tarkoitin 3+3 Crown Vickiä.
Siellähän se startti lepää, saas nähä sitten käynnistyksessä.
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Startti E25F-11131-AA -> vanhaan

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

niin, leppäjeepillä tarkoitin 3+3 Crown Vickiä.[/quote]

No nythämmää vasta hokasin mitä sää tarkoitit.

Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Startti E25F-11131-AA -> vanhaan

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Siellä se nyt on paikallaan, katotaan ny toiminta, kunhan saat loputkin palikat kiinni. Vaihdetaan sitten vanha möhkö, jos toi ei toimi.
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Startti E25F-11131-AA -> vanhaan

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Kyllä se "leppäjeepin" startti on ihan sama mitä V8 Fox-Mustangissa on ollut 1980-91. Se on halkaisijaltaa 4" eli vähän ohkasempi mitä vanha 4,5" jötkäle. Niitä on myös laitettu Mustangeihin juuri sen takia.
Starttien tehoissa ei mitään mainittavaa eroa ole ilmoitettu.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Vastaa Viestiin