Bensatankin maalaus

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
JYK-90
Addikti
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018

Bensatankin maalaus

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

Hommasin 65 Musseeni uuden bensatankin ja siinä ei ole minkäänlaista pinnoitusta. Tankki on tälllähetkellä kirkkaalla pellillä, ainoastaan varastorasvat päällä. Kertokaa viisaammat minkälaisella maalilla se kannattaa maalata!
Gallu66
Aktiivi
Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gallu66 »

Itte olen maalannu miranoolilla ja vasaralakalla molemmat näyttää hyvälträ ja etenkin vasaralakka kestää kiveniskut hyvin.
Tietysti jo haluaa hämmästyttää katsastusmiestä niin maalaa korinväriseksi ihan ruiskulla :wink:
ROKI
Aina äänessä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Samallamaalilla millä itse autotkin eli akryyli 2k maalilla, pese ensin tinnerillä pariinotteeseen hialla 240 hiomapaperilla pinta mataksi, pese uudestaan tinulla ja viimmeksi rasvanpesuaineella. Saa värifirmoista sen jälkeen kuivaa ja pyyhi pölyt oikealla pölynpoistoliinalla, niitäkin saa värifirmasta sit ruiskuta 2 märkääkerrosta happoväriä mielellään epoksia, koska tankki on sinkkipeltiä ei pysy mikätahaansa väri, anna kuivua yön yli hio varovasti 600 paperilla tai karhunkielellä punainen väriltään. Pölyt pois pyyhi viellä rasvanpesulla kuivaa ja viellä pölyliinalla kerran, ja sitten akryyli väriä pintaan, tulee hyvä ittellä on tehty noin ja näkee kuvansa tankinpohjasta kiilto niin hyvä. Jos tarvitset neuvoja niitä saat YV muodossa lisää.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Sami65302
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja Sami65302 »

Tällaiselta firmalta löytyy vaikka mitä:

http://www.mobitive.com

Itse olen noista tuotteista käyttänyt POR-15 ruosteenestomaalia. Tuntuu todella asialliselta tavaralta näin maallikon näkökulmasta, mutta kehuja olen kuullut asiantuntijoiltakin. Tajuttoman kova, mutta silti joustava pinta syntyy helposti. Ja huom..palopuheesta huolimatta ei mitään yhteyksiä ko. firmaan :wink: .. tuntui vaan niin hyvältä kamalta et uskaltaa suositella..

Bensatankin maalaukseen näytti löytyvän mm tuote nimeltä 'Metal mask'..

Tuotteet ovat takuulla arvokkaammasta päästä mut ei kirpassu ku kerran. Tais olla firma Liljendalissa ja purkit tuli postitse pikaisesti..
Tahavo
Mega-addikti
Auto: Ford Mustang HT 64½

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Tuolla on kaikkea muutakin mielenkiintoista myytävää. Esim. auton puhdistus moppi, pölyt pois! Mulle kerran naureskeltiin OD:ssä kun kyselin millä kaverit ovat auton pinnalta pölyä putsanneet ettei tarvi aina välttämättä veden kanssa läträtä.
No tuollahan on moppeja myynnissä ihan sitä varten :wink:
ROKI
Aina äänessä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Mitäs ne maalit hurreista maksoi ,vois verrata Suomesta saataviin huippu tuotteisiin eikä tarvii tilailla.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
veekoo
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

BW-364 kirjoitti:Tuolla on kaikkea muutakin mielenkiintoista myytävää. Esim. auton puhdistus moppi, pölyt pois! Mulle kerran naureskeltiin OD:ssä kun kyselin millä kaverit ovat auton pinnalta pölyä putsanneet ettei tarvi aina välttämättä veden kanssa läträtä.
No tuollahan on moppeja myynnissä ihan sitä varten :wink:
Juu. Vehje kulkee nimella "california duster" jos haluaa netista tilata. Kuulemma kateva vehje. Sellainen parafiinilla kasitelty polyhuiska. Toisaalla annettiin muuten vinkki kayttoonottoon: laita yon yli sanomalehtien valiin painon alle, etta ylimaaraiset mommot imeytyy pois. Muuten tulee parafiiniraitoja autoon.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Sami65302
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja Sami65302 »

ROKI kirjoitti:Mitäs ne maalit hurreista maksoi ,vois verrata Suomesta saataviin huippu tuotteisiin eikä tarvii tilailla.
Tuota - jos tarkoitit POR-15sta..niin se oli puol litraa joitakin kymppejä.. todella riittoisaa tavaraa kylläkin.

Ja siis Suomesta niitä saa. Tuote on ulkomaalainen mutta tukkuri josta ostin oli Liljendalissa (jos muistan oikein) = Suomessa.
Tarkkailija
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja Tarkkailija »

ROKI kirjoitti:Mitäs ne maalit hurreista maksoi ,vois verrata Suomesta saataviin huippu tuotteisiin eikä tarvii tilailla.
Ota yhteyttä Mobitiveen, niin saat edukkaammin kuin ulkomailta. Saat myös asiallista palvelua.
Iso purkki POR15 oli 45 euroa, ja pienempi 28 e.
Vastaa Viestiin