Earlyn jarruvalojen puute

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Earlyn jarruvalojen puute

Viesti Kirjoittaja Poro »

Pitäisi katsastaa AutoLady mutta jarruvalon puute pistää miettimään oikein urakalla.

Ainoa mikä jäi testaamatta, on yleismittarilla että tuleeko virtaa. Se varmistettiin, että ajovalot toimivat ja vilkut toimivat (eli molemmat langat polttimoissa) ja että jarrupolkimen kytkin ja johdot kunnossa. Jääkö vika nyt siis johonkin polkimen ja takavalojen väliseen johtoon, kun en mitannut kiireessäni?

Onko kellään kokemuksia aiheesta?

PS: Oli muuten erikoinen diodi-polttimo, toimi "väärinpäin" kannassaan, mutta ei oikeinpäin... Kun vaihdoin takana ristiin polttimot, niin molemmat toimivat. On nää ihmeellisiä vekottimia joskus. =)
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Re: Earlyn jarruvalojen puute

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Poro kirjoitti:Pitäisi katsastaa AutoLady mutta jarruvalon puute pistää miettimään oikein urakalla.

Ainoa mikä jäi testaamatta, on yleismittarilla että tuleeko virtaa. Se varmistettiin, että ajovalot toimivat ja vilkut toimivat (eli molemmat langat polttimoissa) ja että jarrupolkimen kytkin ja johdot kunnossa. Jääkö vika nyt siis johonkin polkimen ja takavalojen väliseen johtoon, kun en mitannut kiireessäni?

Onko kellään kokemuksia aiheesta?

PS: Oli muuten erikoinen diodi-polttimo, toimi "väärinpäin" kannassaan, mutta ei oikeinpäin... Kun vaihdoin takana ristiin polttimot, niin molemmat toimivat. On nää ihmeellisiä vekottimia joskus. =)
Et mainitse mallia, mutta ainakin vanhemmissa noiden jarruvalojen virta kiertää vilkun viiksen kautta.
Eli vilkku keskiasennossa pitäis mennä sähö läpi kummallekin takajarruvalolle.
Kuva
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

jarruvalovika

Viesti Kirjoittaja Poro »

Joka perhanan kerta se unohtuu mainita tarkemmin mistä ladystä on kyse :(

Eli siis '66 GT HT, pitäs olla suht orkkis kun just vaihdoin "uuden" sealed beam -umpionkin, kiitos vaan Riksuun... =) Hyvin tomii!
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Onko polkimessa oleva "kosketin" on tsekattu. Itsellä jarruvalo paloi vain kunnolla polkiessa, mutta katsuri ei hyväksynyt selitystä, että sehän on vaan pientä sitomista eikä jarrutusta, kun vähän painaa. Uusi kytkin ja palaa heti kun vähän koskee. Liekö ollut kytkimen jousi väsähtänyt.
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Earlyyn jarruvalot

Viesti Kirjoittaja Poro »

Jatketaanpa vielä.

Nyt kun katsastus lähenee, olen vasta aktivoitunut tämänkin suhteen. Eihän esim. slalom -kisassa tarvita jarruvaloja...

Part Cornerista löytyi näppärästi kytkin (oli erikseen tehostettu ja tehostamaton, tämänkin varmaan mogasin) sinne jarrupolkimen juureen. Kyselin vilkun kytkintä myöskin, kun se jarruvalo kerran sitä kautta kulkee. Sitäpä ei löytynyt.

Eli nyt kun saan vaihdettua polttimotkin varmuudenvuoksi, sekä tuon poikimen kytkimen, eikä jarruvalot kuitenkaan vielä toimi, niin onko vinkkejä mistä sen vilkun kytkimen saisi?

Kiitos!
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Tulikos se mitattua tuleeko sille katkaisijalle virtaa?
Sitten jos ei tule, niin jatkotoimenpiteitä tekemään, hoida virtaa siihen katkaisijalle jostain paikasta josta sitä varmasti tulee (turvallisesti, ei pielavetisiä) ja tarkasta sen jälkeen toimiiko jarruvalot.
Jos vilkut toimii, niin en oikein jaksa uskoa vilkkukytkimen vioittumiseen.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Poro »

Hep.

Hain Part Cornerista a-kivenkadulta juuri jarrukytkimen 15e. Eikä pelimies mitään mittaile ennen legojen ostoa muutenkaan.

Tarkotus oli kaverille mennä illalla säätämään, mutta pitihän se parkkiksella katsoa, että "Onkohan tämä oikea osa varmasti" ja hmmm... tämähän on tälläsellä pinnillä kiinni, leathermanilla näppärästi auki ja hmmm.... tälleenhän tää menee paikalleen ja kas. Jarruvalot toimivat.

Kiitos teillekin, onneksi ei tarvinnut sitä vilkun kytkintä alkaa vaihtamaan, se kuulosti pahalta.

Kyllä sitä ihmisen pojalle tulee pienestä hyvä fiilis. =) Ainoa vaan, että nyt ei meinaa olla rahaa katsastukseen, joten pitää mennä sitten viimenen päivä kun tulee liksa ja toivoa että menee läpi ilman tööttiäkin.
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
66poni
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 66poni »

No sehän tuli mukavasti kunnostettua!
Mulla kun oli `64:ssä jarruvalot sekaisin, niin johtui kuluneesta vilkkukatkaisijasta. Alunperin autossa on ollut tasavirtalaturi ja sen mukaiset sähkösysteemit, esim. tämä vilkkukatkaisija oli tolkuttoman kallis verrattuna vaihtovirtalaturiautoihin. Nuukana miehenä otin katkaisijan rempan kohteeksi ja pienten modifikaatioiden jälkeen (mm. vilkun palautus ei enää ole toiminnassa) sain sen kyllä pelittämään. Suurin vika oli siinä, että itse vilkkuviiksi painaa niin paljon, että kulunut katkaisija ei pysynyt enää keskiasennossa, jolloin jarru- ym. valot näyttelivät mitä sattuu. Vaihdoin kevyempää kamaa alkuperäisen viiksen tilalle ja nyt tuntuisi toimivan. :)
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

64puolikas kirjoitti:. Alunperin autossa on ollut tasavirtalaturi ja sen mukaiset sähkösysteemit, esim. tämä vilkkukatkaisija oli tolkuttoman kallis verrattuna vaihtovirtalaturiautoihin. :)
Joo tuo on sitä 64½:kkaan ihanuutta. Muistakaa olla rikkomatta esim. valokatkaisijaa, maksaa nimittäin tuplaten siihen 65katkaisijaan verrattuna :oops:
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Vastaa Viestiin