Baer Track 12``
Re: Baer Track 12``
Mulla on molemmista kokemuksia. Tosin ollut vaan yhdet Ebc:t edessä. Noi Ebc:t vaatii pitkän sisään ajon, ainakin etupalat ja rata-ajossa en ole huomannut eroja, molemmat on hyvät. Mulla on Hawk hp+ molemmissa päissä ja olen ollut tyytyväinen. Hawkeissa on tosi helppo sisäänajo.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Baer Track 12``
EBC:n paloista on kokemusta yhdestä parista, joka kului päivässä botniaringillä levyille.
Hyviä kokemuksia on Ferodon paloista DS 2500 / 3000 sarjaa
Hyviä kokemuksia on Ferodon paloista DS 2500 / 3000 sarjaa
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 26
- Liittynyt: 15 Tammi 2013, 17:55
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Baer Track 12``
Lueskelin hieman enempi noita hawkin ja ferodon sivuja ja hawkin hp+, sekä ferodon ds3000 tai ds1.11 ovat näemmä huippupalat ominaisuuksiltaan, mutta näistä vaihtoehdoista mainittiin levyjen kuluminen normaalia enempi. Ajattelin jos laittaisi näistä jotkut taakse, sillä normaaliajossa takapää ei juurikaan jarruta ja sitten eteen hawk hps tai ferodo ds2500. Näin saisi käsijarrulle hieman parempaa pitoa ja etupään levyt olisi pitkäikäisemmät. Varmaan tosin jos on jarrupat eriparia pitäisi peräpään jarruvoima tarkastaa kun nyt on säädetty vakio paloille. Vai kuullostaako tällainen ratkaisu aivan päättömältä?
Auto on minulla jokapäiväisessä ajossa näin kesä-aikaan, joten kilsoja tulee tuntuvasti. Siksi mietin levyjen kulumista.
Kiitokset kaikille vastauksista, ferodosta en ollut ennen kuullutkaan. Merkin valintaan taitaa suurilta osin vaikuttaa saatavuud suomesta, sekä se ainainen murhe, hinta.
Auto on minulla jokapäiväisessä ajossa näin kesä-aikaan, joten kilsoja tulee tuntuvasti. Siksi mietin levyjen kulumista.
Kiitokset kaikille vastauksista, ferodosta en ollut ennen kuullutkaan. Merkin valintaan taitaa suurilta osin vaikuttaa saatavuud suomesta, sekä se ainainen murhe, hinta.
Re: Baer Track 12``
Jos autosi on jokapäiväisessä ajossa, eikä tarkoitus ole ajaa radalla 5 kierrosta enempää yhteen soittoon ei em. kilpajarrupalat ole tarkoittelu sinulle. Hintakin on 10 x verrattuna perus jarrupaloihin.
Sekin kuulostaa oudolta, että jarrupaloilla (kilpa) tehostettaisiin käsijarrun toimintaa (ellei kyseessä ole soraralli auto).
Joka tapauksessa esim. Fedoron palojen osalta en suosittele eteen miedompaa palaa kuin taakse, mieluimmin päinvastoin. Tällä tarkoita sitä, että jarrutuksen loppuvaiheessa miedompi pala (DS2500) menettää hieman pitoa lämmetessään (katso käppyrästä) eikä näin aiheuta takapyörien lukkiutumista. Minä olen käyttänyt yleensä DS 3000 tai DS 1.11 edessä ja DS 2500 takana + jarrupaineen säädin, jolla haetaan sopiva jarru balanssi. (joo uudemmissa autoissa taitaa olla ABS jarrut).
Ferodo on kai yleisin Suomessa käytetty kilpa jarrupala, niin kauan kuin minä muistan. Hawk on siten näitä uudempia tulokkaita.
Lisäksi nuo kilpajarrupalat eivät ole tarkoitettu kadulle.
The main characteristics of DS1.11 are:
•Heavy duty endurance material
•Applications - touring car, GT, single seat
•Average friction coefficient 0.46 over working temperature range of 200°-700°C
•Long life
•Very kind to discs
Warning: DS1.11 IS NOT SUITABLE FOR ROAD USE
Warning: DS3000 IS NOT SUITABLE FOR ROAD USE
Sekin kuulostaa oudolta, että jarrupaloilla (kilpa) tehostettaisiin käsijarrun toimintaa (ellei kyseessä ole soraralli auto).
Joka tapauksessa esim. Fedoron palojen osalta en suosittele eteen miedompaa palaa kuin taakse, mieluimmin päinvastoin. Tällä tarkoita sitä, että jarrutuksen loppuvaiheessa miedompi pala (DS2500) menettää hieman pitoa lämmetessään (katso käppyrästä) eikä näin aiheuta takapyörien lukkiutumista. Minä olen käyttänyt yleensä DS 3000 tai DS 1.11 edessä ja DS 2500 takana + jarrupaineen säädin, jolla haetaan sopiva jarru balanssi. (joo uudemmissa autoissa taitaa olla ABS jarrut).
Ferodo on kai yleisin Suomessa käytetty kilpa jarrupala, niin kauan kuin minä muistan. Hawk on siten näitä uudempia tulokkaita.
Lisäksi nuo kilpajarrupalat eivät ole tarkoitettu kadulle.
The main characteristics of DS1.11 are:
•Heavy duty endurance material
•Applications - touring car, GT, single seat
•Average friction coefficient 0.46 over working temperature range of 200°-700°C
•Long life
•Very kind to discs
Warning: DS1.11 IS NOT SUITABLE FOR ROAD USE
Warning: DS3000 IS NOT SUITABLE FOR ROAD USE
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Baer Track 12``
Laitoit nyt mitkä palat tahansa, laita se tasapainoventtiili joka tapauksessa, paitsi jos on ABSit. Itellä edessä Fedorot ja takana Hawkit ja säätöventtiili pääsylkyn vieressä. Voihan se kabiiniinkin laittaa jos haluaa kesken ajon muuttaa balanssia.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 26
- Liittynyt: 15 Tammi 2013, 17:55
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Baer Track 12``
Autossa on tuo jarrupaineen säädin ja jarrut on säädetty dynamometrissä. Ferodolla ei ollut minun jarruihin sopivia taka-paloja, joten hawkin hp+ vaikuttaisi nyt parhaalta vaihtoehdolta. Sellainen juttu tuli mieleen, että mistä olette noita hawkkeja ostaneet vai joutuuko tilaamaan ulkomailta?
Tarkoitus olisi loppukesästä käydä jollain ratapäivällä kokeilemassa autoa kunhan saan uudet renkaat ja palat alle.
Tarkoitus olisi loppukesästä käydä jollain ratapäivällä kokeilemassa autoa kunhan saan uudet renkaat ja palat alle.
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Baer Track 12``
Juuri laitoin Natikoita varten uudet Hawk DTC-70 palat tilaukseen Hakala Performancelta, joka tilaa palat mulle Maximum Motorsportilta. Siellä aika kattava valikoima mallejeja ja toimitusaika parisen viikkoa.Pappatunturi70 kirjoitti:Autossa on tuo jarrupaineen säädin ja jarrut on säädetty dynamometrissä. Ferodolla ei ollut minun jarruihin sopivia taka-paloja, joten hawkin hp+ vaikuttaisi nyt parhaalta vaihtoehdolta. Sellainen juttu tuli mieleen, että mistä olette noita hawkkeja ostaneet vai joutuuko tilaamaan ulkomailta?
Tarkoitus olisi loppukesästä käydä jollain ratapäivällä kokeilemassa autoa kunhan saan uudet renkaat ja palat alle.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Re: Baer Track 12``
Niitä on tehty sopiviksi.Pappatunturi70 kirjoitti:. Ferodolla ei ollut minun jarruihin sopivia taka-paloja.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Baer Track 12``
Hawkit tuli Tuumalta, Riihimäeltä. Fedorot eteen Sarlinilta, niin ikään Rixusta. SSBn etujarrupaloiksi sopi heittämällä vakio-Subarun palat. Asiantunteva myyjä tunsi mallikappaleesta!! 

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 26
- Liittynyt: 15 Tammi 2013, 17:55
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Baer Track 12``
Kiitokset kaikille vinkeistä ja neuvoista. Tilasin tänään tuumacidistä hp+ palat molempiin päihin.