Baer Track 12``

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
91GT
Addikti

Re: Baer Track 12``

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Mulla on molemmista kokemuksia. Tosin ollut vaan yhdet Ebc:t edessä. Noi Ebc:t vaatii pitkän sisään ajon, ainakin etupalat ja rata-ajossa en ole huomannut eroja, molemmat on hyvät. Mulla on Hawk hp+ molemmissa päissä ja olen ollut tyytyväinen. Hawkeissa on tosi helppo sisäänajo.
Antti66HT
Superpölöttäjä
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

EBC:n paloista on kokemusta yhdestä parista, joka kului päivässä botniaringillä levyille.

Hyviä kokemuksia on Ferodon paloista DS 2500 / 3000 sarjaa
Pappatunturi70
Hiljaisempi

Viesti Kirjoittaja Pappatunturi70 »

Lueskelin hieman enempi noita hawkin ja ferodon sivuja ja hawkin hp+, sekä ferodon ds3000 tai ds1.11 ovat näemmä huippupalat ominaisuuksiltaan, mutta näistä vaihtoehdoista mainittiin levyjen kuluminen normaalia enempi. Ajattelin jos laittaisi näistä jotkut taakse, sillä normaaliajossa takapää ei juurikaan jarruta ja sitten eteen hawk hps tai ferodo ds2500. Näin saisi käsijarrulle hieman parempaa pitoa ja etupään levyt olisi pitkäikäisemmät. Varmaan tosin jos on jarrupat eriparia pitäisi peräpään jarruvoima tarkastaa kun nyt on säädetty vakio paloille. Vai kuullostaako tällainen ratkaisu aivan päättömältä?
Auto on minulla jokapäiväisessä ajossa näin kesä-aikaan, joten kilsoja tulee tuntuvasti. Siksi mietin levyjen kulumista.
Kiitokset kaikille vastauksista, ferodosta en ollut ennen kuullutkaan. Merkin valintaan taitaa suurilta osin vaikuttaa saatavuud suomesta, sekä se ainainen murhe, hinta.
Mexico65
Over The Top

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Jos autosi on jokapäiväisessä ajossa, eikä tarkoitus ole ajaa radalla 5 kierrosta enempää yhteen soittoon ei em. kilpajarrupalat ole tarkoittelu sinulle. Hintakin on 10 x verrattuna perus jarrupaloihin.
Sekin kuulostaa oudolta, että jarrupaloilla (kilpa) tehostettaisiin käsijarrun toimintaa (ellei kyseessä ole soraralli auto).

Joka tapauksessa esim. Fedoron palojen osalta en suosittele eteen miedompaa palaa kuin taakse, mieluimmin päinvastoin. Tällä tarkoita sitä, että jarrutuksen loppuvaiheessa miedompi pala (DS2500) menettää hieman pitoa lämmetessään (katso käppyrästä) eikä näin aiheuta takapyörien lukkiutumista. Minä olen käyttänyt yleensä DS 3000 tai DS 1.11 edessä ja DS 2500 takana + jarrupaineen säädin, jolla haetaan sopiva jarru balanssi. (joo uudemmissa autoissa taitaa olla ABS jarrut).

Ferodo on kai yleisin Suomessa käytetty kilpa jarrupala, niin kauan kuin minä muistan. Hawk on siten näitä uudempia tulokkaita.
Lisäksi nuo kilpajarrupalat eivät ole tarkoitettu kadulle.

The main characteristics of DS1.11 are:
•Heavy duty endurance material
•Applications - touring car, GT, single seat
•Average friction coefficient 0.46 over working temperature range of 200°-700°C
•Long life
•Very kind to discs

Warning: DS1.11 IS NOT SUITABLE FOR ROAD USE
Warning: DS3000 IS NOT SUITABLE FOR ROAD USE
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Homer65
Over The Top
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Laitoit nyt mitkä palat tahansa, laita se tasapainoventtiili joka tapauksessa, paitsi jos on ABSit. Itellä edessä Fedorot ja takana Hawkit ja säätöventtiili pääsylkyn vieressä. Voihan se kabiiniinkin laittaa jos haluaa kesken ajon muuttaa balanssia.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Pappatunturi70
Hiljaisempi

Autossa on tuo jarrupaineen säädin ja jarrut on säädetty dynamometrissä. Ferodolla ei ollut minun jarruihin sopivia taka-paloja, joten hawkin hp+ vaikuttaisi nyt parhaalta vaihtoehdolta. Sellainen juttu tuli mieleen, että mistä olette noita hawkkeja ostaneet vai joutuuko tilaamaan ulkomailta?
Tarkoitus olisi loppukesästä käydä jollain ratapäivällä kokeilemassa autoa kunhan saan uudet renkaat ja palat alle.
NoNeed4Boost
Addikti
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Pappatunturi70 kirjoitti:Autossa on tuo jarrupaineen säädin ja jarrut on säädetty dynamometrissä. Ferodolla ei ollut minun jarruihin sopivia taka-paloja, joten hawkin hp+ vaikuttaisi nyt parhaalta vaihtoehdolta. Sellainen juttu tuli mieleen, että mistä olette noita hawkkeja ostaneet vai joutuuko tilaamaan ulkomailta?
Tarkoitus olisi loppukesästä käydä jollain ratapäivällä kokeilemassa autoa kunhan saan uudet renkaat ja palat alle.
Juuri laitoin Natikoita varten uudet Hawk DTC-70 palat tilaukseen Hakala Performancelta, joka tilaa palat mulle Maximum Motorsportilta. Siellä aika kattava valikoima mallejeja ja toimitusaika parisen viikkoa.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
Superpölöttäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Pappatunturi70 kirjoitti:. Ferodolla ei ollut minun jarruihin sopivia taka-paloja.
Niitä on tehty sopiviksi.
Homer65
Over The Top
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Hawkit tuli Tuumalta, Riihimäeltä. Fedorot eteen Sarlinilta, niin ikään Rixusta. SSBn etujarrupaloiksi sopi heittämällä vakio-Subarun palat. Asiantunteva myyjä tunsi mallikappaleesta!! :peukku:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Pappatunturi70
Hiljaisempi

Kiitokset kaikille vinkeistä ja neuvoista. Tilasin tänään tuumacidistä hp+ palat molempiin päihin.
Vastaa Viestiin