Eri ikäisten foxien korin osat keskenään vaihtokelpoisia?
Eri ikäisten foxien korin osat keskenään vaihtokelpoisia?
Morjens.
Onko eri ikäisten foxien korin osat keskenään vaihtokelpoisia? Eli kannattaako mun ostaa 80 tai 85 vuoden foxia sillä ajatuksella että tarvittaessa voin päivittää siitä 88 tai 91 GT näköisen mustangin?
Kiitos jo etukäteen.
-Markus
Onko eri ikäisten foxien korin osat keskenään vaihtokelpoisia? Eli kannattaako mun ostaa 80 tai 85 vuoden foxia sillä ajatuksella että tarvittaessa voin päivittää siitä 88 tai 91 GT näköisen mustangin?
Kiitos jo etukäteen.
-Markus
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Eri ikäisten foxien korin osat keskenään vaihtokelpoisia
Mää jaksan aina valittaa jos nelivalo on pilattu vaihtamalla uudempi keulapala. Mutta itse asiaan, nää kaikki ei välttämättä oo absoluuttisia totuuksia:
Kori on sama vuosimallista riippumatta, olisko ollu pieni ero takajousten yläpään paikoissa, mutta sillä ei oo vaikutusta.
Uudemmissa on erilaiset etulokarit, pyörän aukko on aavistuksen edempänä kuin vanhemmissa.
K-membereitä tais olla kaks tai kolme eri mallia (v8 koneille) ja siihen päälle SVO malli.
Etu tukivarret on saman mittaset, paitsi että vanhemmissa on paremmat orkkis tukivarret ku niissä on pienemmät puslat.
Vanhemmissa ei oo takana vaakaiskareita, joista ei performance käytössä oo muuta ku haittaa.
Takatukivarsia on monia erilaisia, mut pituudet tais olla samat kaikissa.
Jarrut on vanhemmissa takana samat kun uudemmissaki, mut etujarrut vaihtuu -86 uudemmissa v8 malleissa isommiks, iskarit muuten samat mutta uudemmissa alapään kiinnitys on pikkusen ohuempi ku vanhemmissa. Sn95 jarrupäivitys onnistuu molempiin samalla vaivalla.
Vanhemmissa on vakiona 7.5" perä, vaihtuu jossain vaiheessa v8 malleissa 8.8 perään. Lukolla ja ilman.
-86 eteenpäin on kasikoneet monipiste ruiskulla.
Avomallia saa vaan -84 ja uudempia.
Coil over sarjoissa saattaa olla mallit 79-04, 79-86 tai 87-04, noista kaks ensimmäistä sopii kaikkiin malleihin, mutta 87-04 ei tosiaan sovi vanhempiin muutakun uudemman mallin spindleillä ja iskareilla. Vanhemman mallin iskarit tosin sopii uudempiin spindleihin ku pistää väliin pari rikkaa.
Kaikin puolin, jos jotain aikoo rakentaa, niin lähtökohdalla ei oo väliä. Jos ulkonäön aikoo jättää vakioks niin kannattaa hommata sellanen josta ite tykkää.
Nelivalosien sisusta muuten on paljon hienompi ku uudempien aero sisusta. Tai ainaki mun mielipuolesta.
Kori on sama vuosimallista riippumatta, olisko ollu pieni ero takajousten yläpään paikoissa, mutta sillä ei oo vaikutusta.
Uudemmissa on erilaiset etulokarit, pyörän aukko on aavistuksen edempänä kuin vanhemmissa.
K-membereitä tais olla kaks tai kolme eri mallia (v8 koneille) ja siihen päälle SVO malli.
Etu tukivarret on saman mittaset, paitsi että vanhemmissa on paremmat orkkis tukivarret ku niissä on pienemmät puslat.
Vanhemmissa ei oo takana vaakaiskareita, joista ei performance käytössä oo muuta ku haittaa.
Takatukivarsia on monia erilaisia, mut pituudet tais olla samat kaikissa.
Jarrut on vanhemmissa takana samat kun uudemmissaki, mut etujarrut vaihtuu -86 uudemmissa v8 malleissa isommiks, iskarit muuten samat mutta uudemmissa alapään kiinnitys on pikkusen ohuempi ku vanhemmissa. Sn95 jarrupäivitys onnistuu molempiin samalla vaivalla.
Vanhemmissa on vakiona 7.5" perä, vaihtuu jossain vaiheessa v8 malleissa 8.8 perään. Lukolla ja ilman.
-86 eteenpäin on kasikoneet monipiste ruiskulla.
Avomallia saa vaan -84 ja uudempia.
Coil over sarjoissa saattaa olla mallit 79-04, 79-86 tai 87-04, noista kaks ensimmäistä sopii kaikkiin malleihin, mutta 87-04 ei tosiaan sovi vanhempiin muutakun uudemman mallin spindleillä ja iskareilla. Vanhemman mallin iskarit tosin sopii uudempiin spindleihin ku pistää väliin pari rikkaa.
Kaikin puolin, jos jotain aikoo rakentaa, niin lähtökohdalla ei oo väliä. Jos ulkonäön aikoo jättää vakioks niin kannattaa hommata sellanen josta ite tykkää.
Nelivalosien sisusta muuten on paljon hienompi ku uudempien aero sisusta. Tai ainaki mun mielipuolesta.
Viimeksi muokannut Firebolt, 24 Kesä 2014, 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Eri ikäisten foxien korin osat keskenään vaihtokelpoisia
Kyllä.
Esim. mulla on '80 joka naamioitu '87-'93:ksi sisältä ja päältä. Pitkälti bolt-on. Oikeastaan vain kojelauta kielii early-foksin "sydämestä".
Jos early-foksin ostat niin olen kiinnostunut ulkoisten korinosien swapistä, jotta tuon oman saisi takaisin 4-valokeulaiseksi.
Esim. mulla on '80 joka naamioitu '87-'93:ksi sisältä ja päältä. Pitkälti bolt-on. Oikeastaan vain kojelauta kielii early-foksin "sydämestä".
Jos early-foksin ostat niin olen kiinnostunut ulkoisten korinosien swapistä, jotta tuon oman saisi takaisin 4-valokeulaiseksi.

*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Eri ikäisten foxien korin osat keskenään vaihtokelpoisia
Sitten meitä on kaksi.Firebolt kirjoitti:Mää jaksan aina valittaa jos nelivalo on pilattu vaihtamalla uudempi keulapala.
Mun mielestä ei maksa vaivaa ostaa nelivaloa uudemman näköisen muutettavaksi.
Jos haluaa uudemman, niin ostaa suoraan sellaisen ja jos haluaa nelivalon niin sit ostaa sen.
-Jukka-
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Eri ikäisten foxien korin osat keskenään vaihtokelpoisia
Ai nii, ton sierran keulan jos meinaa vanhoihin lokareihin sovittaa, nii taitaa joutua poraamaan muutaman reiän puskurin kiinnityspulteille, ne tais olla vähän eri kohissa.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Eri ikäisten foxien korin osat keskenään vaihtokelpoisia
En mäkään ehdoin tahdoin mitään muuttaa halua. Ajatuksena tässä takana on päästöt ja sopivan aihion löytämisen mahdollisuudet kasvaa. Jos ajattelisi että tämä mielikuvitus Mustangi tulisi vaikka kilpiin. Mutta mitä enemmän Griggsin kataloogia luen sen epätodennäköisemmältä tuntuu että sitä lappujen väliin saisi.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Eri ikäisten foxien korin osat keskenään vaihtokelpoisia
Saa sen kilpiin, kyllä siihen keinot keksitään 

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Eri ikäisten foxien korin osat keskenään vaihtokelpoisia
Saattaa olla että on keksimistä mutta koitan kyllä se on varmaa.Firebolt kirjoitti:Saa sen kilpiin, kyllä siihen keinot keksitään
Re: Eri ikäisten foxien korin osat keskenään vaihtokelpoisia
No vielä on sitten varaa viritellä
.
Mitenkäs vielä etuakseliston vaihto? Palkki ja tukivarret? Taka-akselin tuenta / tukivarret?
Siis merkkaako ne rosentteja sisustan muutoksista ja lokasuojan vaihdoista? No onneks en aatellu vaihtaa, ruostekorjata vaan
Pyöränkaarethan happanee todella herkästi.
Mielenkiintoinen rojekti sulla kyllä. Oletko puntarilla käynyt?

Mitenkäs vielä etuakseliston vaihto? Palkki ja tukivarret? Taka-akselin tuenta / tukivarret?
Siis merkkaako ne rosentteja sisustan muutoksista ja lokasuojan vaihdoista? No onneks en aatellu vaihtaa, ruostekorjata vaan

Mielenkiintoinen rojekti sulla kyllä. Oletko puntarilla käynyt?
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Eri ikäisten foxien korin osat keskenään vaihtokelpoisia
Tuosta osoitteesta prosentteja....
http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf
http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Eri ikäisten foxien korin osat keskenään vaihtokelpoisia
Tuolta lukemaan: http://www.bentleypublishers.com/ford/o ... cerpt.html
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Re: Eri ikäisten foxien korin osat keskenään vaihtokelpoisia
Loistavia linkkejä molemmat! Kiitos paljon, näistä on kovasti apua.