Mikäs Ruiskuimusarja?
Re: Mikäs Ruiskuimusarja?
Tässä nyt on pyöriny kaikenlaisia visioita, yks olis semmonen ykstaso victor EFI imari ja siihen sellanen nelireikä läppärunko päälle, toinen olis trikkarin R-series alaimusarja ja siihen itsetehty yläosa joka muistuttais tota "reinhard" imaria!
.Tai sitten ihan vaan kulkee samaa tietä kuin valtaväestökin ja ostaa valmiin setin!

Tuohan vaatii jo sellasenaan vissiin SN-95 koriin 2" korotetun konepellin, ja sit jos sitä imusarjaa vielä korottaa 2" niin sittenhän se vaatii jo 4" korotuksen peltiin! 

Tuommonen Carbon fiber imari olis tosi kähee!!!!
Itseasiassa olen asiaa aina miettinytkin kun noissa ohjelmissa nähnyt noiden superautojen moottoreita, siellähän noita kaasuläppiä on aina vähintäänkin ne 2kpl, tai sitten 4 kpl! Niin miksei sellasta vois soveltaa myös vanhempaan moottoriin?
Esim BBK-SSI olis hyvännäköinen kahdella kaasuläpällä jotka olis siinä etupäässä!
Ja olen oikeastaan sitäkin ihmetellyt, että miten pienellä kaasuläpällä suhteessa tommonenkin 5 litranen pärjää! Tämän päivän 2 litrasissa euroautoissa on jo 60mm kaasuläppää! Siinä suhteessa 5litrasessa pitäis olla jo pari kolme tuon kokoista läppää tai yhtä paljon ilman virtausta!

Ja olen oikeastaan sitäkin ihmetellyt, että miten pienellä kaasuläpällä suhteessa tommonenkin 5 litranen pärjää! Tämän päivän 2 litrasissa euroautoissa on jo 60mm kaasuläppää! Siinä suhteessa 5litrasessa pitäis olla jo pari kolme tuon kokoista läppää tai yhtä paljon ilman virtausta!
Minä kyllä madalsin imusarjaa 1" ja hyvin sopii 65 konehuoneeseen shelby konepellin kanssa, ylimääräistä tilaa ei ole.Topias74 kirjoitti:Tuohan vaatii jo sellasenaan vissiin SN-95 koriin 2" korotetun konepellin, ja sit jos sitä imusarjaa vielä korottaa 2" niin sittenhän se vaatii jo 4" korotuksen peltiin!
http://s58.beta.photobucket.com/user/Me ... sort=3&o=7
Tuolta löytyy muutama kuva ko. imusarjasta.
Esim.
http://s58.beta.photobucket.com/user/Me ... ort=3&o=51
topic.
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... &hilit=334
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
http://s58.beta.photobucket.com/user/Me ... 4097443384
mistä välistä tuota on madallettu? hienosti tehty kun ei huomaa, vai onko tehty kuvan ottamisen jälkeen?
mistä välistä tuota on madallettu? hienosti tehty kun ei huomaa, vai onko tehty kuvan ottamisen jälkeen?
Madaltaminen on tehty välilaippa puolittamalla 0,5" ja yläimusarjaa lyhentämällä 0,5".Antti66HT kirjoitti:http://s58.beta.photobucket.com/user/Me ... 4097443384
Muutoksen jälkeen kanavat on uudelleen muotoiltu.
Kyllä sen näkee kun paikanpäälle tulee. Yläosaan on koneistettu uudet tilat kiinnitys pultteja varten.
http://s58.beta.photobucket.com/user/Me ... ort=3&o=66
Tuossa kuvassa näkee yläosan alkuperäisen korkeuden. Kuvassa ei ole välilaippaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
67 Mustang HT "Trans Am"
Noiden venakoppien alle mahtuu varmaan rullakeinutkin? Mää tarviisin kans tommoset venakopat, ja nuo pinnapultit niihin olis hyvät kans!
Asiaakin, eniten mua nyppii tuossa nykyisessä kokoonpanossa se kun noita venakoppia ei saa irti ennenkuin imusarjan yläosa on irroitettu!
Ei ole niinsanotusti huolto/säätö ystävällinen! Joku tehokas ja toimiva kokonaisuus siihen olis keksittävä! 
Asiaakin, eniten mua nyppii tuossa nykyisessä kokoonpanossa se kun noita venakoppia ei saa irti ennenkuin imusarjan yläosa on irroitettu!

On taas alkanu mietityttämään tämä vanha asia, että missä kulkee raja jolloin tuo orkkis ruisku ei enää ala pysymään mukana virityksissä. Eli nyt kun auto toimii hienosti, niin jos sen imusarjan vaihtaa johonkin toiseen, eli tehokkaampaan, niin kärsiikö tuo ajettavuus ja ruiskun toiminta, eli toimiiko auto yhtä hyvin vaikka sen imarin uusis? Siinäpä kysymys??????? 
Vai vaikuttaako tuo imusarjan vaihto niin paljoa tuohon ruiskun käytökseen?

Eli uskaltaa ehkä haaveilla vielä paremmasta imusarjasta muutaman lisähevosen toivossa, käytettävyyden kärsimättä. Oliskohan tuo Victor jr 90 asteen imukäyrällä huono vaihtoehto alemmille kierroksille. Huipputehoille varmaan hyvä, mutta mites normi ajolla? Vai muuttuuko se alle 2500 huonommaksi nykyisestä?
Mielessä on ollut juuri tuo edelin Victor jr Efi- imusarja, ja siihen päälle se uudemman -96 mussen BBK:n 78mm läppä integroidulla 90 asteen mutkalla! Olishan erilainen!
Mielessä on ollut juuri tuo edelin Victor jr Efi- imusarja, ja siihen päälle se uudemman -96 mussen BBK:n 78mm läppä integroidulla 90 asteen mutkalla! Olishan erilainen!

Ei kai siinä sitten muuta kuin pikkuhiljaa osia ostoslistalle ja säästämään! 

-
- Addikti
- Auto: Mustang Gt -95
jos testaat ni kerro mullekki.. mäki haluun jotai muuta ku portatun edelin välilaipallaTopias74 kirjoitti:Eli uskaltaa ehkä haaveilla vielä paremmasta imusarjasta muutaman lisähevosen toivossa, käytettävyyden kärsimättä. Oliskohan tuo Victor jr 90 asteen imukäyrällä huono vaihtoehto alemmille kierroksille. Huipputehoille varmaan hyvä, mutta mites normi ajolla? Vai muuttuuko se alle 2500 huonommaksi nykyisestä?

Siihen voi mennä vielä aikaa, mutta kyllä minä tietoni heti jaan kun sitä tulee. 

-
- Webmaster
- Auto: HT '65
- Viesti:
Tää ehkä kuuluis omaan topikkiin, mut..Topias74 kirjoitti:On taas alkanu mietityttämään tämä vanha asia, että missä kulkee raja jolloin tuo orkkis ruisku ei enää ala pysymään mukana virityksissä. Eli nyt kun auto toimii hienosti, niin jos sen imusarjan vaihtaa johonkin toiseen, eli tehokkaampaan, niin kärsiikö tuo ajettavuus ja ruiskun toiminta, eli toimiiko auto yhtä hyvin vaikka sen imarin uusis? Siinäpä kysymys???????
Vähän toisinpäin pyöritellen tähän (wanhaan) asiaan liittyen;
Mitenkähän paljon vois olla hyötyä saatavilla, jos vaihtaa vakioruiskun tilalle aftermarket-kamat, mut pitää muut vakiona?
Tai mä arvaan kyllä - riippuu säätäjän osaamistasosta ja asen(nut)tajan lompakon paksuudesta. Jos nyt yleistetään vahvasti ja sovitaan että tein-itse-säästin autotallisäätäjän taidoilla ja lompakolla.
-
- Mega-addikti
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Tähän vois heittää vielä wanhemman....jyge kirjoitti:[
Tää ehkä kuuluis omaan topikkiin, mut..
Vähän toisinpäin pyöritellen tähän (wanhaan) asiaan liittyen;
Mitenkähän paljon vois olla hyötyä saatavilla, jos vaihtaa vakioruiskun tilalle aftermarket-kamat, mut pitää muut vakiona?
Tai mä arvaan kyllä - riippuu säätäjän osaamistasosta ja asen(nut)tajan lompakon paksuudesta. Jos nyt yleistetään vahvasti ja sovitaan että tein-itse-säästin autotallisäätäjän taidoilla ja lompakolla.
Juha Juurikkala joskus 1970-luvun alussa:
"Jos virityksen jälkeen mopon teho on laskenut vähemmän kuin 30%, voidaan virityksen katsoa onnistuneen"
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
-
- Webmaster
- Auto: HT '65
- Viesti:
Tämä selevä.
No toki ehkä sen olemattoman väännön tyhjäkäynnin tuntumasta voinee saada fiksattua
No toki ehkä sen olemattoman väännön tyhjäkäynnin tuntumasta voinee saada fiksattua