cobrajet !???

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
oivanpoika
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 24 Tammi 2005, 22:47

cobrajet !???

Viesti Kirjoittaja oivanpoika »

Morjes! Mistä mahdollisesti voisi tunnistaa cobrajetin/supercobrajetin kannet ? Siis ulkoisesti ilman kansien pois ottamista. Kiitokset jo ennakkoon. :twisted:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: cobrajet !???

Viesti Kirjoittaja Fastback »

oivanpoika kirjoitti:Morjes! Mistä mahdollisesti voisi tunnistaa cobrajetin/supercobrajetin kannet ? Siis ulkoisesti ilman kansien pois ottamista. Kiitokset jo ennakkoon. :twisted:
Perstuntumalta voisi sanoa, ettei ko. kansissa ole mitään eroa. Scj erosi ainoastaan alakerraltaan vastaavasta cj koneesta.

Jos yrität erottaa kannet std. kansista, niin cj/scj kansissa on studit/ohjainlevyt. Valukoodi kansista löytyy venakopan vierestä heti pakokanavien päältä noin kannen keskikohdasta eli keskimmäisten pakokanavien välistä/päältä. Pitäisi pystyä näkemään taskulampulla / peilillä tai irroittamalla venttiilikoppa. Jos pakosarjat ovat pois paikaltaan niin selkeästi korkeampi pakokanava paljastaa cobrajetin.

Tässäpä koodi mitä hakeman pitää;
Cobra Jet D0OE-R

Ainoastaan tuo koodi kertoo mitkä kannet ovat, '72-'74 PI kannet ovat verrattain samanlaiset mutta suuremmalla palotilalla.
D2OE-AA, D2OE-AB ja D3AE-FA
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
oivanpoika
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 24 Tammi 2005, 22:47

Viesti Kirjoittaja oivanpoika »

Eikös super cobrajetin pakokanavat ole noin 5mm korkeammat kuin cobrajetissä?!
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Jaa. En sano varmaksi, mutta useissa yhteyksissä cj/scj kansista puhuttaessa on sama valunumero ja kansien kohdalla ilmotetaan samat mitat esim. pakopuoli 1,32" x 2,24" toisessa lähteessä 1,30" x 2,25" jne. Ota noista nyt selvää. Voinhan mä tuota peuhata lisää kun pääsen tosissaan materiaaleihinin kiinni.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
oivanpoika
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 24 Tammi 2005, 22:47

Viesti Kirjoittaja oivanpoika »

Minulla iselläni on aiheesta sen verran kokemusta että tilasin viime talvena cj:n pakosarjantiivisteet mutta ne oli liian pienet ja sitten laitoin tilaukseen scj:n tiivisteet niin ne olivat sen 5 mm korkeammat ja sopivat. Mutta kun en olle varma onko kannet todellakin alkuperäiset vai portatut isommiksi. Entinen auton omistaja kun ikävä kyllä vaihtoi hiippa kuntaa pari vuotta sitten. :cry:
kno1
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 11:52
Auto: KNO-1
Paikkakunta: Vantaa

Re: cobrajet !???

Viesti Kirjoittaja kno1 »

oivanpoika kirjoitti:Morjes! Mistä mahdollisesti voisi tunnistaa cobrajetin/supercobrajetin kannet ? Siis ulkoisesti ilman kansien pois ottamista. Kiitokset jo ennakkoon. :twisted:
Cobra jet sekä Super Cobra Jet käyttivät molemmat samoja kansia´. Niiden valunumero on C80E-6090-N. Myös lohko sekä suurin osa ulkoisista osista oli täysin samoja. Super Cobra Jet moottorissa käytettiin ns. Lemans veivejä "normaalien" sijasta sekä ulkoista öljynlauhdutinta. Tietoa näihin moottoreihin löytyy sivuilta http://www.428cobrajet.org
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: cobrajet !???

Viesti Kirjoittaja Fastback »

kno1 kirjoitti:Cobra jet sekä Super Cobra Jet käyttivät molemmat samoja kansia´. Niiden valunumero on C80E-6090-N. Myös lohko sekä suurin osa ulkoisista osista oli täysin samoja. Super Cobra Jet moottorissa käytettiin ns. Lemans veivejä "normaalien" sijasta sekä ulkoista öljynlauhdutinta. Tietoa näihin moottoreihin löytyy sivuilta http://www.428cobrajet.org
Sama pätee 429 CJ & SCJ koneiden kansiin. Täysin samat kannet, vain alakerrassa eroa. Kysymyksen asettelu on hieman puutteellinen, sillä siitä ei selviä onko kyseessä 428, 429 vaiko 351c kone. 351c putoaa kyllä pois, koska sitä ei ole saanut SCJ versiona.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Ymmärtääkseni kiertokangetkin voivat olla aivan samat, mutta pultit ovat S-versiossa ne tukevammat.
Samoin kampiakselin koodi (ei osanumero) on varma tunniste SCJ/CJ osan eroittamiseen. Niissä ei muistaakseni ollut päällekkäisyyksiä, vaikka itse akseli olisikin identtinen.
Kuva
oivanpoika
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 24 Tammi 2005, 22:47

Viesti Kirjoittaja oivanpoika »

Moi! Mittasin päivällä vanhan pakosarjan tiivisteen minkä talvella vaihdoin niin mitat on kyllä aikas karmeeta kokoa,eli 1,6X2,7 !! Oisko jollain kirjaa mistä voisi asiaa tarkastaa. Numeroa en päässyt tarkastamaan koska auto on tois puolella suomea.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

oivanpoika kirjoitti:Moi! Mittasin päivällä vanhan pakosarjan tiivisteen minkä talvella vaihdoin niin mitat on kyllä aikas karmeeta kokoa,eli 1,6X2,7 !! Oisko jollain kirjaa mistä voisi asiaa tarkastaa. Numeroa en päässyt tarkastamaan koska auto on tois puolella suomea.
Otaksun puhuttavan 429 cj/scj kansista - olenko oikeassa? Kirjoista nuo minun tiedot ovat ja lopullisen varmistuksen antoi eräs entinen Holman & Moodyn koneen rakentaja ja uskon hänen tietävän mistä puhuu.

Pakosarjan tiivisteet ovat yleensä hieman ronskimmat vielä, jotteivat palaisi niin helposti. Mulla on pari satsia FelPron pakosarjantiivisteitä, voin mitata ne kun pääsen tallille n. 2vk kuluttua, mutta kuten sanottua pakosarjan tiivisteet eivät kerro absoluuttista totuutta kanavien koosta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
kno1
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 11:52
Auto: KNO-1
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kno1 »

oivanpoika kirjoitti:Moi! Mittasin päivällä vanhan pakosarjan tiivisteen minkä talvella vaihdoin niin mitat on kyllä aikas karmeeta kokoa,eli 1,6X2,7 !! Oisko jollain kirjaa mistä voisi asiaa tarkastaa. Numeroa en päässyt tarkastamaan koska auto on tois puolella suomea.
429 Cobra Jetin kannen imukanavan mitta on 2.51"x2.11" ( venttiili 2.19") sekä pakokanavan mitta 2.25"x1.30" ( venttiili 1.73"). Nämä ovat tehtaan mitat. Jos joku on "kairannut" pakokanavan aukon mitatun tiivisteen mittoihin, on aika etsiä uusia kansia pilattujen tilalle....
oivanpoika
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 24 Tammi 2005, 22:47

Viesti Kirjoittaja oivanpoika »

Cj/scj tiivisteissä on se mainitsemani 5mm ero. Tilasin ensin cj:n tiivisteet ja ne piti vaihtaa isompiin scj:tiivisteisiin. Jospa kannet ovat sitten orginaalit supercobrajetin kannet. Toivotaan ainakin niin. :shock:
kno1
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 11:52
Auto: KNO-1
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kno1 »

oivanpoika kirjoitti:Cj/scj tiivisteissä on se mainitsemani 5mm ero. Tilasin ensin cj:n tiivisteet ja ne piti vaihtaa isompiin scj:tiivisteisiin. Jospa kannet ovat sitten orginaalit supercobrajetin kannet. Toivotaan ainakin niin. :shock:

SCJ kansia ei ole olemassakaan. On vain standardi kansi ja CJ kansi. SCJ moottorissa käytettiin samoja CJ:n kansia, mutta kaasarina oli Holley Rochesterin sijasta. SCJ ei ollut vain moottori. Se oli kokonainen varustepaketti aivan samalla lailla kuin FE moottoreissa hieman aikaisemmin ja siihen liittyi samalla lailla Drag-pack alustapaketti.
oivanpoika
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 24 Tammi 2005, 22:47

Viesti Kirjoittaja oivanpoika »

Mikä selvittää esim pakopuolen tiivisteen koko erot???? Ja kyllähän noilla mitoilla löytyi sopiva tiiviste! Mulle sama kummatko ne ovat toimivat kuitenkin helvetin hyvin. :P
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

kno1 kirjoitti:SCJ kansia ei ole olemassakaan. On vain standardi kansi ja CJ kansi. SCJ moottorissa käytettiin samoja CJ:n kansia, mutta kaasarina oli Holley Rochesterin sijasta. SCJ ei ollut vain moottori. Se oli kokonainen varustepaketti aivan samalla lailla kuin FE moottoreissa hieman aikaisemmin ja siihen liittyi samalla lailla Drag-pack alustapaketti.
Juurikin näin. Tämä tieto löytyy useammastakin lähteestä ja tuli myös 40 v isolohkofordeja enempi tai vähempi "harrastaneen" ukon suusta.
oivanpoika kirjoitti:Mikä selvittää esim pakopuolen tiivisteen koko erot???? Ja kyllähän noilla mitoilla löytyi sopiva tiiviste! Mulle sama kummatko ne ovat toimivat kuitenkin helvetin hyvin. :P
Mulla on Felpron "1420" tiivisteet eli valistajan mukaan sopivat (S)CJ/A460 kansille. Mitä tulee sopivuuteen kansissasi, niin joko valmistajakohtainen heitto tai kairatut kannet? Hyvät kannet joka tapauksessa. Hiperformance kielellä, "kamalan kokoiset rännit".
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin