GT 2005 V8 jarrupalat
- musseGT
- Addikti
- Viestit: 346
- Liittynyt: 13 Syys 2013, 23:44
- Auto: Shelby GT500 vm 2009 Tube: https://www.youtube.com/channel/UCudyXE ... Llc8cKZ2YQ
- Paikkakunta: Vaasa
GT 2005 V8 jarrupalat
Paljon maksaa 2004/2005 GT V8 malliin etujarrupalat? Mistä olette hankkineet? Vaihtaessa uusiin jotain erityistä huomioitavaa? Mikä on "normaali" vaihtoväli paloille? En ole ehtinyt vielä silmäillä tarkemmin muuta kuin, että levyt ovat hyvässä kunnossa. Googlella katselin ja 49,90e/pari hintaan löytyi eräästä suomalaisesta verkkokaupasta.
Jos hankkii keraamiset niin pitääkö vakiolevytkin vaihtaa toisenlaisiin? Keraamisten hyödyt vs normaalipalat?
Jos hankkii keraamiset niin pitääkö vakiolevytkin vaihtaa toisenlaisiin? Keraamisten hyödyt vs normaalipalat?
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: GT 2005 V8 jarrupalat
Moi,
Löytämäsi hinta on varmaan OK vakiopaloille, soittokierroksella alan liikkeisiin hintataso parhaiten selviää. Tuskin juuri tuota halvemmalla saa. Hyviä hankintakanaviahan on Suomessa useita, aina suosittavia kerhon jäsenetuliikkeet mm. Hakala performance, Tuumacid, Seppo Niemensivu. Niilta saa myös asiallisia neuvoja kaupantekijäisinä
Mikäli auton käyttö on normaalia maantieajoa vakiopaloilla pärjää hienosti. Jos meinaat radalle niin kannattaa pohtia jotain high perf paloja esim Hawk tai EBC. Ne kestää kovempaa ratakäyttöä huomattavasti paremmin, mutta eivät eroa normaaliajossa vakioista. Jos levyissä ei ole kulumaporrasta reunassa tai muita pahoja kulumajälkiä niin ne on silloin hyvät, selviät pelkillä palojen vaihdolla. Vaihdettaessa kannattaa satula putsata liasta ja liikkuvat osat (liukutapit yms.) tsekata että toimii tarkoitetusti. Muuten simppeli homma vanhat pois ja uudet tilalle. Ja aina kun pyörä on poissa niin kannattaa käyttää pari minuttia ja tarkistaa nivelet, niiden suojakumit, jarruletkut yms. sieltä paljastuvat kuluvat osat.
Pikku vinkkinä vielä. Kannattaa kirjoitella tänne palstalle oikeille osastoille, sitä varten ne ovat, saa varmasti paremmin vastauksia. Nythän tämä viesti on myyntiosostolla ja varmaan jäänyt monelta huomaamatta. Oikea paikka löytyisi tuolta tekniikkaosastolta.
Löytämäsi hinta on varmaan OK vakiopaloille, soittokierroksella alan liikkeisiin hintataso parhaiten selviää. Tuskin juuri tuota halvemmalla saa. Hyviä hankintakanaviahan on Suomessa useita, aina suosittavia kerhon jäsenetuliikkeet mm. Hakala performance, Tuumacid, Seppo Niemensivu. Niilta saa myös asiallisia neuvoja kaupantekijäisinä
Mikäli auton käyttö on normaalia maantieajoa vakiopaloilla pärjää hienosti. Jos meinaat radalle niin kannattaa pohtia jotain high perf paloja esim Hawk tai EBC. Ne kestää kovempaa ratakäyttöä huomattavasti paremmin, mutta eivät eroa normaaliajossa vakioista. Jos levyissä ei ole kulumaporrasta reunassa tai muita pahoja kulumajälkiä niin ne on silloin hyvät, selviät pelkillä palojen vaihdolla. Vaihdettaessa kannattaa satula putsata liasta ja liikkuvat osat (liukutapit yms.) tsekata että toimii tarkoitetusti. Muuten simppeli homma vanhat pois ja uudet tilalle. Ja aina kun pyörä on poissa niin kannattaa käyttää pari minuttia ja tarkistaa nivelet, niiden suojakumit, jarruletkut yms. sieltä paljastuvat kuluvat osat.
Pikku vinkkinä vielä. Kannattaa kirjoitella tänne palstalle oikeille osastoille, sitä varten ne ovat, saa varmasti paremmin vastauksia. Nythän tämä viesti on myyntiosostolla ja varmaan jäänyt monelta huomaamatta. Oikea paikka löytyisi tuolta tekniikkaosastolta.

Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
- musseGT
- Addikti
- Viestit: 346
- Liittynyt: 13 Syys 2013, 23:44
- Auto: Shelby GT500 vm 2009 Tube: https://www.youtube.com/channel/UCudyXE ... Llc8cKZ2YQ
- Paikkakunta: Vaasa
Re: GT 2005 V8 jarrupalat
Joo hokasin myöhemmin, että iha nväärään paikkaan tää meni 

Re: GT 2005 V8 jarrupalat
Levyihin jää palamateriaalia pintaan ja se pitäisi ajaa pois, eli erilaiset palat tarvitsevat sisäänajon.musseGT kirjoitti:Jos hankkii keraamiset niin pitääkö vakiolevytkin vaihtaa toisenlaisiin? Keraamisten hyödyt vs normaalipalat?
http://ebcbrakes.com/technical-articles/
Tuolla toisena "bed in" ja kaikenlaista muutakin lukemista,
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
- musseGT
- Addikti
- Viestit: 346
- Liittynyt: 13 Syys 2013, 23:44
- Auto: Shelby GT500 vm 2009 Tube: https://www.youtube.com/channel/UCudyXE ... Llc8cKZ2YQ
- Paikkakunta: Vaasa
Re: GT 2005 V8 jarrupalat
Vinkkejä mistä jengi hankkinut esim. noita Hawkin paloja? Autoni ex omistaja tulossa suomeen pian ja voisi tuoda sieltä palat varmaan saisi halvelmmalla sieltä? Auto GT 4.6 V8 ja vm 2005.
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: GT 2005 V8 jarrupalat
Mulla noi Hawkin DTC-60 ja 70 palat paikallaan. Toimii törkeän hyvin ja maksaa törkeän paljon..
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- musseGT
- Addikti
- Viestit: 346
- Liittynyt: 13 Syys 2013, 23:44
- Auto: Shelby GT500 vm 2009 Tube: https://www.youtube.com/channel/UCudyXE ... Llc8cKZ2YQ
- Paikkakunta: Vaasa
Re: GT 2005 V8 jarrupalat
Tää setti tulossa Kanadasta viikon parin sisällä http://www.autoanything.com/brakes/61A3071A0A0.aspx