Best place to tune up FE Engine
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Best place to tune up FE Engine
Kyselyä pintaan kuka / mikä olisi paras paikka +/- 200 km päässä Tampereelta kuka Taitaa Fordin FE-padan säätämisen.
Kyseessä ei ihan arkipata vaan 427 Hi-riser 2x4 joka ensikoe-ajossa detonoi "runsaammin" (puolikaasulla) kiihdyttäessä.
Tietojen mukaan ko. pata on n. 11,2 rutulla. Riittääkö tuohon V-power vai pitääkö lantata jotain octane-boosteria?
Kiittää jo etukäteen asiallisista ja asiattomista vastauksista.
Vesa
Kyseessä ei ihan arkipata vaan 427 Hi-riser 2x4 joka ensikoe-ajossa detonoi "runsaammin" (puolikaasulla) kiihdyttäessä.
Tietojen mukaan ko. pata on n. 11,2 rutulla. Riittääkö tuohon V-power vai pitääkö lantata jotain octane-boosteria?
Kiittää jo etukäteen asiallisista ja asiattomista vastauksista.
Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Best place to tune up FE Engine
jos olis oma enkä ite ruuvais niin niin veisin niemensivulle poriin.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Best place to tune up FE Engine
Sieversin Ville tuli ekana mieleen näistä paikallisista ford-velhoista. Ja luulis että Hakalan Harrikin osaa jeesata, vastahan se muutaman tuhannen kilsan reissun toimi mekaanikkona tuollaiselle isolohkomotille.
Niin ja onnea Veskulle hankinnasta! Mielettömän hieno auto
Kai sitä joskus pääsee ihan livenäkin hämmästelemään
Niin ja onnea Veskulle hankinnasta! Mielettömän hieno auto

Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Best place to tune up FE Engine
Tästä taitaa olla pieni koeajovideo keskisuomalaisen autosivuilla. Hieno peli! Onnea hankinnasta! 

Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Best place to tune up FE Engine
ei tuo kerkiä kun on omat laitteet vaiheessa.Jukka kirjoitti:Fastbackin kommentteja odotellessa...![]()
![]()

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: Best place to tune up FE Engine
Samoja käskyjä noi isotkin moottorit tottelee.
V-Poverilla ajetaan 12 - 13 ruttuisilla koneilla ei ongelmia.
Onhan damberin merkit oikeassa paikassa.
!. tarkasta sytytys ennakko perus / totaali, 10-15 / 30-35 astetta.
2. sytkän nousukäyrä max ennakko noin 2500 - 3000 rpm alueella.
3. ilmeisesti jokin GT malli, pitäisi olla vakiona kaksikärki jakaja ilman alipaine säätöä. Ehkä muutettu MSD tai jotain. Miten on alipaine säädön kanssa, tarkasta. Voit myös kokeilla kokonaan ilman alipaine säätöä jos sellainen yleensä on.
Tuskin tuo kovin hoikallekaan mene jos kaasarit 2 x 4 saa riittävästi bensaa. Bensa paine / riittävyys.
Joku pöljä on tehnyt detonaattorin kun ajatus oli vääntökoneesta.
Nokka / puristussuhde?
V-Poverilla ajetaan 12 - 13 ruttuisilla koneilla ei ongelmia.
Onhan damberin merkit oikeassa paikassa.
!. tarkasta sytytys ennakko perus / totaali, 10-15 / 30-35 astetta.
2. sytkän nousukäyrä max ennakko noin 2500 - 3000 rpm alueella.
3. ilmeisesti jokin GT malli, pitäisi olla vakiona kaksikärki jakaja ilman alipaine säätöä. Ehkä muutettu MSD tai jotain. Miten on alipaine säädön kanssa, tarkasta. Voit myös kokeilla kokonaan ilman alipaine säätöä jos sellainen yleensä on.
Tuskin tuo kovin hoikallekaan mene jos kaasarit 2 x 4 saa riittävästi bensaa. Bensa paine / riittävyys.
Joku pöljä on tehnyt detonaattorin kun ajatus oli vääntökoneesta.
Nokka / puristussuhde?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Best place to tune up FE Engine
Tuolta alueelta missä detonoi, pitäisi tietty saada ennakkoa pienemmälle...
Nopea kokeilu on tietysti alipaineletkun irrotus ja tulppaus, kuten Jyri ehdotti. Jos auttoi, niin monien alipainekannujen ennakkoa voi säätää (pienentää tässä tapauksessa) kuusiokoloavaimella letkunipan reiästä.
Olettaen, että kunnon kierroksilla kaasu pohjassa ei kilise, ja perusennakko tuntuu oikealta, niin seuraava kokeilu voisi olla jäykemmät jouset jakajaan.
Nopea kokeilu on tietysti alipaineletkun irrotus ja tulppaus, kuten Jyri ehdotti. Jos auttoi, niin monien alipainekannujen ennakkoa voi säätää (pienentää tässä tapauksessa) kuusiokoloavaimella letkunipan reiästä.
Olettaen, että kunnon kierroksilla kaasu pohjassa ei kilise, ja perusennakko tuntuu oikealta, niin seuraava kokeilu voisi olla jäykemmät jouset jakajaan.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Best place to tune up FE Engine
ja tai ainetta lisää vastapainopuntteihin, jos ei erilaisia myydä erikseen missään.1969 kirjoitti:Tuolta alueelta missä detonoi, pitäisi tietty saada ennakkoa pienemmälle...
Nopea kokeilu on tietysti alipaineletkun irrotus ja tulppaus, kuten Jyri ehdotti. Jos auttoi, niin monien alipainekannujen ennakkoa voi säätää (pienentää tässä tapauksessa) kuusiokoloavaimella letkunipan reiästä.
Olettaen, että kunnon kierroksilla kaasu pohjassa ei kilise, ja perusennakko tuntuu oikealta, niin seuraava kokeilu voisi olla jäykemmät jouset jakajaan.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Best place to tune up FE Engine
Eiköhän täällä ole jo nimet nousseet esiin. Polttomottori se FE:kin on, mutta rakentaminen on oma lukunsa. FE motteja ovat eniten TURANNEET GM miehet, eli GM moottoreita kasailleet heebot, kokemusta suomea myöten. Toinen FE gubbe tulee tutuksi varmaan Overdriven topicin Pizzamaken kautta. Lahdessa olisi myös pitkän linjan FE-äijä, jolla kokemusta FE-moottoreista.
Vähän on taas vaihteeksi omat vehkeet levällään ja ihan omaa syytä... samaan aikaan kun tarvii tehdä ulkosaunan pohjia, kaataa haapaa, pylkätä haapaa, kantaa klapia sisälle, juhlia kaverin 50v bileissä, opiskella OTO, puuhailla perheen kanssa jotain, paneloin myös sisäsaunaa, tehdä terassia LEIKKIMÖKKIIN ja ja ja ja... ja ainiin käydä töissäkin. Sitä alkaa kohta kaikki sujumaan lukuunottamatta humppaa 50v kekkereissä, ei ollut riittävän montaa juomaa alla jotta lähtis polvet joustamaan sopivasti... Sori OT.
Vähän on taas vaihteeksi omat vehkeet levällään ja ihan omaa syytä... samaan aikaan kun tarvii tehdä ulkosaunan pohjia, kaataa haapaa, pylkätä haapaa, kantaa klapia sisälle, juhlia kaverin 50v bileissä, opiskella OTO, puuhailla perheen kanssa jotain, paneloin myös sisäsaunaa, tehdä terassia LEIKKIMÖKKIIN ja ja ja ja... ja ainiin käydä töissäkin. Sitä alkaa kohta kaikki sujumaan lukuunottamatta humppaa 50v kekkereissä, ei ollut riittävän montaa juomaa alla jotta lähtis polvet joustamaan sopivasti... Sori OT.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Best place to tune up FE Engine
Jos mun tarttis autoni viedä jonnekin hiplattavaksi niin paikka olisi täällä mainittu S. Niemensivu. Seppo on puuhaillut mm. FE-moottorien kanssa. Se saattaisi kiinnostua tuosta kyllä jos ei tule Futuragen kanssa kuntoon jostain syystä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- kari gt
- Mega-addikti
- Viestit: 827
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
- Auto: ford mustang gt 1996 convertible
- Paikkakunta: lahest
Re: Best place to tune up FE Engine
Niin yks vaihtoehto Ojalan Jukka bb motors
live fast die young and have fun
Re: Best place to tune up FE Engine
Katsellaan Veskun kanssa asiaa lähiaikoina, totta on että moottoritilasta kuului tossa 2500-3500 alueella jotain kummaa mietoa ääntä joka saattaa olla detonointiakin.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.