Dynopäivä

Alueyhteyshenkilö: Rehti Petri Petri Lastunen 0440-536383, Alueen yhteyshenkilön(t) tavoitat myös sähköpostilla osoitteesta alue.v-suomi@mustangclub.fi

Valvoja: Ville K

Avatar
isop65
Aktiivi
Viestit: 126
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 18:49

Dynopäivä

Viesti Kirjoittaja isop65 »

Kävin perjantaina tekemässä pari tiedustelua paikallisesta tapahtumasta/kokoontumisesta.

Ensimmäinen oli:
Dynopäivä, paikka Kyrön Sporttiauto. Paras ajankohta varmaanki lauantai päivä, joka tietenki pitää sopia hyvissä ajoin ennen tapahtumaa.

Hinta on 140e tunti, tunnissa saadaan testattua 2 autoa mutta vain jos kerholaiset sitoo aina seuraavan auton valmiiksi,
testaajaa antaa tulokset sekä palautetta ja tietoja mahdollisista heikkouksista ja puutteista.

4 tuntia olis kuulemma minimi.

Löytyykö tarvetta ja kiinnostusta?

ps.Samaan yhteyteen voidaan sopia joko kahvittelu tai ruokailu yhteisesti jossain kahvilassa/ruokapaikassa.
Auto on tarkotettu ajettavaksi...
Avatar
JuhaV
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 09:34
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Dynopäivä

Viesti Kirjoittaja JuhaV »

Tarvetta ei ole mutta kyllä paikalle voin tulla. Aika paljon halukkaita tarttis saada, kuullostaa vähän utopistiselta kun miettii muuten aktiivisuutta. Hienoa kuitenkin että oot asiaa selvitellyt.

Tästä tulikin mieleen että Saloon valmistuu olikos se nyt jo ensivuonna täysin uusi autopuolen opetustilat. Sinne on tulossa myös Dyno johon saa myös nelivedon penkitettyä (ei tollasia penkkejä taida kauheasti olla). Varmaan saadaan sinnekin joskus joku tapahtuma järkättyä "asevelihintaan", mutta tästä sitten joskus piiiitkän ajan päästä lisää.
-65 HT 289
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Dynopäivä

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Mää kuulkaas luulen, että Sporttiauton penkkiin saa nelivedonkin mitattua. On aika hitech keksintö Jannen rullat. Mulla olisi tarve tulla rullille, mutta mää tartten aikaa 3-4 tuntia ja joku arkipäivä ei viikonloppuisin. 140e tunti ei ole kallista, mutta ymmärrän sen minimi 4h sillä, että eletään aikaa jolloin rullille on megatunku ja yleensä säätämisessä menee aikaa 1-4 h helposti jos oikein nysvätään tai riippuu miten autoa saadetään., joten tuollaisen esim. tunnin sovittaminen johonkin väliin on aika hankala hoidettava. Jos on säädettävä ruutta esim. vipec nin voidaan säätää esim. 50 rpm välein seokset parhaan hevosvoima tms. mukaan lennossa auton ollessa rullilla. Mahtava keksintö, sitten aikaa palaa enempi kun ns. vanha liitto tulee kehiin ja ekan vedon jälkeen otetaan 1/2" lenkki avain - säädetään ennakkoa. Uuden vedon jälkeen kaivetaan suutinsatsi esiin ja aloitetaan kaasarin paloittelu kuuman koneen päällä... sitä rumpaa jatketan kunnes teho ei enää parane - eli tässä palaa aikaa.

Sitä Sporttiauton Jannekin toivoi taannoin, että jos kerhopäiviä pidetään, niin olisi min. 30 min / auto niin siinä ehtii ottamaan lukemat talteen ja vielä neuvomaan mitä pitäisi tehdä jotta käyrät saataisiin halutunlaisiksi.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Dynopäivä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Niin kuin Fastback selvitti, ei 30 min rykäisyllä vielä juuri säädetä mitään. Jotain pientä (sytytyksen säätö, ri-peä kaveri vaihtaa suuttimetkin kerran Jos sattuu olemaan mukana) ja lappu kouraan ja kotia pohtimaan syitä ja seurauksia.
Huomioikaa jos jotain aiotte säätää niin valmistautukaa siihen, onhan sytkän merkit 100% kohdillaan jos ei unohda säätö, selvitä mitkä suuttimet on kaasuttimessa nyt ja varaa mukaan oletettavasti muutettavat pää-suuttimet. Ruisku koneille ei juuri mitään voi tehdä tuossa ajassa.
Mutta jos kaikki on jotakuinkin kohdallaan niin saa siten ne numerot.

Minulla on mennyt aikaa noissa rulladynoissa useampi tunti (4 - 6 tuntia) oli kyseessä sitten kaasutin tai EFI koneella varustettu auto.
Viimeinen moottori dynossa kiinni noin 7 tuntia ja ajoaika noin 4 tuntia. Kyseessä oli erittäin helppotapaus.
Liitteet
EFI koneen säätö saattaa olla helpoa jos on oikenlaiset ohjelmat jotka säätäjä tunetee.
EFI koneen säätö saattaa olla helpoa jos on oikenlaiset ohjelmat jotka säätäjä tunetee.
Lisäksi dyno sessiossa olisi hyvä olla läsnä henkilöitä jotka pystyy tekemään oikeita säätö ratkaisuja.
Lisäksi dyno sessiossa olisi hyvä olla läsnä henkilöitä jotka pystyy tekemään oikeita säätö ratkaisuja.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
isop65
Aktiivi
Viestit: 126
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 18:49

Re: Dynopäivä

Viesti Kirjoittaja isop65 »

Niin, niinkuin kerroin kyse siitä että mitataan tehot ja mittaaja kertoo ongelma kohdat ja mitä säätöjä pitais tehdä,
ei ollut puhetta että joka auto säädetään samalla penkityksellä että saadaan max tehot.

Juu kyllä siellä nelivetoauton pystyy mittaamaan...
Auto on tarkotettu ajettavaksi...
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Re: Dynopäivä

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Mua kyllä kiinnostaisi. On pitänyt sieltä kysyäkkin dyno aikaa tälle keväälle.
Avatar
isop65
Aktiivi
Viestit: 126
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 18:49

Re: Dynopäivä

Viesti Kirjoittaja isop65 »

No katsotaan löytyykö tulijoita, kiinnostus aika vähäistä vielä...
Auto on tarkotettu ajettavaksi...
Vastaa Viestiin