Uutta jakajaa Cleveen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
harmi80_
Aktiivi
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Kesä 2004, 14:08
Paikkakunta: Helsinki

Uutta jakajaa Cleveen

Viesti Kirjoittaja harmi80_ »

Lamminta kevatta Suomen Mustang-harrastajille!
Viikon paasta pitaisi muuttaa takaisin Suomeen ja kaivaa musti esiin.
Viime (ja edellis) kesan kayntiongelmien kanssa taistelleena ajattelin nyt ensimmaisena tehtavanani vaihtaa jakajan johonkin karjettomaan malliin. Haluan eliminoida valjan jakajan/pohjalevyn toimimattomuuden mahdollisuuden ja siksi en laita naita karjellinen-karjeton muunnossarjoja. Eli kysymys kuuluukiin, mika jakaja olisi halpa ja kohtuu hyva normaalikayttoa ajatellen? Eli mitaan hipo-jakajaa en tarvitse, vaan edullisen ja toimivan ratkaisun. Lisaksi joudun uusimaan muutaman vesipumpun pultin, ja ajattelin vaihtaa samalla kaikki, koska pultit nayttavat hieman jostakin miljoonalaatikosta kaivetulta... Mista saisi oikeat mitat tai valmiin (taaskin edullisen) lajitelman pultteja?

Kiitoksia etukateen ja hyvia ajelu-/rakentelukeleja kaikille!

Harri
*Fuck aerodynamics, it's power that counts*
-71 Ht, 4V 351C
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Mielestäni edullisin ratkaisu on alkuperäinen kärkijakaaja, kärjet poistettuna ja ignitorin kärjetön paketti, tilasin Nymanin Peteriltä jakajan oli edullinen. Pohjosen poijalta kärjettömän erittäin helppo asentaa 10 minsaa ja pyörii nätisti, pysyy ennakot kohillaan. Vesipumpun pultit kannattaa laittaa ehdottomasti rosteria, ei ruostu kiinni jostain pultti firmasta mallin mukaan. Voi olla ongelma tuumasen kanssa kysyä kannattaa, tai sitten omatpultit uudet kuparirasvan kanssa kiinni ei ruostu jengat.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
harmi80_
Aktiivi
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Kesä 2004, 14:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80_ »

Joo, taitaa olla paras kokeilla tuota ignitoria, kun halvin karjeton jakaja jonka loysin oli MSD:n ja hintaa olisi karvan alle kolmesataa...
Pulteissa on se ongelma, etta yhtaan alkuperaista tuskin on paikallaan, vaan vaaramittaisia soviteltu erinaisilla maarilla prikkoja ja muttereita :roll: . Eli jostain tarvis saada Clevelandin vesipumpun pulttien mitat?

Harri
*Fuck aerodynamics, it's power that counts*
-71 Ht, 4V 351C
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Laittelin tuossa kevättalvesta juuri Clevelandin vesipumppuun uusia ruuveja, mittoja en ikävä kyllä muista enää. Sen kuitenkin muistan, että kaikki eivät passaa suoraan hyllytavarana, täytyy lyhentää sopivaksi. Hyllytavara kun näyttää olevan 1/2 tuuman välein ja muutamaan paikkaan tarvii varttituuman lyhemmän tai pitemmän kuin on valmis ruuvi. Muista ottaa huomioon apulaitteiden kiinnikkeiden tarvitsema lisämitta ruuveja mitoittaessasi. Jos ne entiset näyttää sekalaisilta, niin minä en kyllä luottaisi niiden sopivuuteen uusia mitoittaessa, kannattaa mitata minkä mittaiset tarvii.

Tuo kuparitahna on muuten hyvä vinkki laittaa rasvaksi. Kestää hyvin lämpöä, ei kyllä vesipumpulla kovin korkeaksi nouse, mutta kuitenkin. Pakosarjojen pulteissa ei ole kuparitahna oikeen hyvin toiminut, muuttuu jauhoksi ajan myötä. Viimeksi on kokeiltu jotain kiinnileikkautumisenestoa joka on spray-purkissa, se toimii.

Jakajana varmaankin edullisin mutta hyvin toimiva ratkaisu on juurikin tuo alkuperäinen, kunnostettu jakaja lisättynä esim. Pertronix Ignitorilla. Muista, että jos moottori on suht vakio osiltaan saa kunnostetun jakajan aseteltuna valmiiksi sopivaksi, eli ennakonsäätimessä on sopivat asetukset valmiina.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

harmi80 kirjoitti:Joo, taitaa olla paras kokeilla tuota ignitoria, kun halvin karjeton jakaja jonka loysin oli MSD:n ja hintaa olisi karvan alle kolmesataa...
Pulteissa on se ongelma, etta yhtaan alkuperaista tuskin on paikallaan, vaan vaaramittaisia soviteltu erinaisilla maarilla prikkoja ja muttereita :roll: . Eli jostain tarvis saada Clevelandin vesipumpun pulttien mitat?

Harri
Tee vähän töitä ja pultti kerrallaan irti, mittaa reijänpohjasta kiristyspintaan, riittää apulaitterautojen kanssa pituus. Mitat paprulle ja kauppaan.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Pultteja tietenkin Tuumamieheltä eli http://www.tuumacid.com
-Jukka-
Avatar
harmi80_
Aktiivi
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Kesä 2004, 14:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80_ »

Jukka kirjoitti:Pultteja tietenkin Tuumamieheltä eli http://www.tuumacid.com
Kyllapas olikin huomattavan paljon halvemmat hinnat, kuin Valmetin liikkeessa pohjanmaalla, josta olen yleensa tuumakokoiset pultit ostanut! :shock: Taytyy siis ensimmaiseksi repia vesipumppu irti ja mitata pultit.
Mistahan muuten saisi alkuperaisen laturin kiinnikeraudan, kun taman hetkinen on JONKINVERRAN modifioitu riittavalla maaralla sahkoliimaa ja erinaisia jatkokappaleita ynna pultti+mutteri+prikka-viritelmia :evil: .

Harri
*Fuck aerodynamics, it's power that counts*
-71 Ht, 4V 351C
Vastaa Viestiin