Musse -99 V6 3.8 Ravistaa..
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 19
- Liittynyt: 01 Huhti 2014, 21:31
- Auto: Ford Mustang GT CS 2008 Supercharged
- Paikkakunta: Joensuu
Musse -99 V6 3.8 Ravistaa..
Onko tietoo..kokemuksia ja jelppii ravistus ongelmaan? Hommasin siistin mustangin vm.99 ja siinä olleen täristyksen
arvelin korjaantuvan mahdollisella vetolevyn vaihdolla, mutta ei korjaantunut. Samalla vaihdettiin tehdaskunnostettu turbiini
eikä sekään poistanut ongelmaa. Moottorin tuenta ok samoin vaihdelaatikon. Sähköpuoli pois suljettu.
Olin yhteydessä Jari Mäki Oy:n ja sieltä tuli vinkkiä että kampiakselilla on tasapainoakseli? Tämäkö olisi selitys?
Moottorin pakokaasuarvot on ok (katsastus oli n. kk sitten) Tärinää on tyhjäkäynnillä ja vaihteiston ollessa p-asennossa eli ei vaadi auton
olevan liikkeellä. Kaikki neuvot olis tarpeen.. T: Mixi jolla eka amerikkalainen
arvelin korjaantuvan mahdollisella vetolevyn vaihdolla, mutta ei korjaantunut. Samalla vaihdettiin tehdaskunnostettu turbiini
eikä sekään poistanut ongelmaa. Moottorin tuenta ok samoin vaihdelaatikon. Sähköpuoli pois suljettu.
Olin yhteydessä Jari Mäki Oy:n ja sieltä tuli vinkkiä että kampiakselilla on tasapainoakseli? Tämäkö olisi selitys?
Moottorin pakokaasuarvot on ok (katsastus oli n. kk sitten) Tärinää on tyhjäkäynnillä ja vaihteiston ollessa p-asennossa eli ei vaadi auton
olevan liikkeellä. Kaikki neuvot olis tarpeen.. T: Mixi jolla eka amerikkalainen
-
- Webmaster
- Viestit: 593
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
- Auto: HT '65
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Re: Musse -99 V6 3.8 Ravistaa..
Täräjääkö kierroksilla?
Mikähän mahtaa olla damperin (tai nykytermein harmonic balancer) kunto? Ilmeisesti noissakin tuo on.
Mikähän mahtaa olla damperin (tai nykytermein harmonic balancer) kunto? Ilmeisesti noissakin tuo on.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 19
- Liittynyt: 01 Huhti 2014, 21:31
- Auto: Ford Mustang GT CS 2008 Supercharged
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Musse -99 V6 3.8 Ravistaa..
Juu kyl se kierroksilla täräjää ja jossain 1500 rpm vähiten..epäilykset on tällä hetkellä tuossa damperissa..
kyl siinä on tuo kampiakselin värähtelyn vaimennin..se näyttäs kuvan mukaan olevan tuo hihnan alimmainen iso kiilapyörä
joka on se damper..huomenna jatkuu tutkimukset..kiitos sulle kommentista ja jos vaan tietoa saat niin kerro ihmeessä lisää
T: Mikko
kyl siinä on tuo kampiakselin värähtelyn vaimennin..se näyttäs kuvan mukaan olevan tuo hihnan alimmainen iso kiilapyörä
joka on se damper..huomenna jatkuu tutkimukset..kiitos sulle kommentista ja jos vaan tietoa saat niin kerro ihmeessä lisää
T: Mikko
-
- Webmaster
- Viestit: 593
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
- Auto: HT '65
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Re: Musse -99 V6 3.8 Ravistaa..
Jep, itsekkin tutkisin tuota seuraavaksi.
En mä kyl tosta kyseisestä sovelluksesta enempää tiedä. Enkä tiedä tuon rakennetta tarkemmin..
Onnea tutkintaan.
Tai sit virität samalla: http://www.rpmoutlet.com/images/mtb388117.jpg
En mä kyl tosta kyseisestä sovelluksesta enempää tiedä. Enkä tiedä tuon rakennetta tarkemmin..
Onnea tutkintaan.
Tai sit virität samalla: http://www.rpmoutlet.com/images/mtb388117.jpg

-
- Hiljaisempi
- Viestit: 19
- Liittynyt: 01 Huhti 2014, 21:31
- Auto: Ford Mustang GT CS 2008 Supercharged
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Musse -99 V6 3.8 Ravistaa..
Juu se oli se rautainen (ruosteinen) osa joka on vulkanoitu kumilla siihen akseliin..se kumi on kovettunu ja näyttää et on
joteski vinossa (erilainen rako siihen rautaan nähden) nyt on uutta osaa tilauksessa..jospa sitä pääsis kohta ajelemaan?
T: Mikko
tuo viritys osa ei näyttäny hullummalta..onkohan sama rakenne?
joteski vinossa (erilainen rako siihen rautaan nähden) nyt on uutta osaa tilauksessa..jospa sitä pääsis kohta ajelemaan?
T: Mikko

-
- Hiljaisempi
- Viestit: 19
- Liittynyt: 01 Huhti 2014, 21:31
- Auto: Ford Mustang GT CS 2008 Supercharged
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Musse -99 V6 3.8 Ravistaa..
Do diin..nyt loppui ravistelut mustangista. Pääsyyllinen oli se damberi..se vastapainorauta oli
pyörähtäny vartti kierroksen ja olihan se vulkanointi siitä hapristunu melko lailla..ei vaan alunperin
arvannu lähtee siitä kampiakselin etupuolelta (jakopään) vikaa ettimään..no tulipa uus vetolevy ja turbiini siinä samalla vaihdettua..
T: Mikko
pyörähtäny vartti kierroksen ja olihan se vulkanointi siitä hapristunu melko lailla..ei vaan alunperin
arvannu lähtee siitä kampiakselin etupuolelta (jakopään) vikaa ettimään..no tulipa uus vetolevy ja turbiini siinä samalla vaihdettua..

-
- Webmaster
- Viestit: 593
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
- Auto: HT '65
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Re: Musse -99 V6 3.8 Ravistaa..
Hyvä että tuli kuntoon. Nyt vaan sitten baanalle!
Tuo linkittämäni kuva on 'bolt-on' underdrive pulley, jolla apulaitteet saadaan pyörimään hitaammin ja siten teoriassa koneesta jää enemmän tehoa käytettäväksi auton liikuttamiseen.
Tuo linkittämäni kuva on 'bolt-on' underdrive pulley, jolla apulaitteet saadaan pyörimään hitaammin ja siten teoriassa koneesta jää enemmän tehoa käytettäväksi auton liikuttamiseen.