Starttimoottori
Starttimoottori
Hei. Mistä johtuu että starttimoottori jää "pärisemään" vielä senkin jälkeen kun on käynnistänyt auton?
Startti starttaa ihan hyvin ja siinä ei ongelmaa ole. Tuo vaan ihmetyttää miksi se tuolleen pärisee...?
Startti starttaa ihan hyvin ja siinä ei ongelmaa ole. Tuo vaan ihmetyttää miksi se tuolleen pärisee...?
Mustangeihin oli kahta mallia startin nokkakappaletta, eli automaattiin ja manuaaliin. Lisäongelmaa tulee siitä, että jotkut varaosaputkat ovat onnistuneet numeroimaan väärinpäin nuo startit.
Vaikka tuo sinun ongelmasi ei kuulostakaan väärän nokan aiheuttamalta, niin hyvähän sekin on varmistaa. Vaan kun just nyt en enää muista kumpi on kumpi. Toisessa nokkakappaleessa startin hammaspyörä pääsee syvemmälle kytkin/turbiinikoppaan ja toisessa jää enemmän huulille. Voisi olla, että jos sinulla on nokkakappale, joka laskee hammaspyörän liian syvälle, se voisi jäädä kanittamaan. Samalla startin "kytkin", eli se pylpyrä heti hammaspyörän takana, voi osua vauhtipyörään (tai vetolevyyn, kun en muista kumpi oli kumpi nokka) ja hakata kytkintä p..kaks. Mutta en oikein siihenkään usko, silloin startin hammaspyörä jää pärisemään vauhtipyörän samalla hampaalle, kun kytkin ei pidä.
Eli sähköongelmalta tuntuisi.
Vaikka tuo sinun ongelmasi ei kuulostakaan väärän nokan aiheuttamalta, niin hyvähän sekin on varmistaa. Vaan kun just nyt en enää muista kumpi on kumpi. Toisessa nokkakappaleessa startin hammaspyörä pääsee syvemmälle kytkin/turbiinikoppaan ja toisessa jää enemmän huulille. Voisi olla, että jos sinulla on nokkakappale, joka laskee hammaspyörän liian syvälle, se voisi jäädä kanittamaan. Samalla startin "kytkin", eli se pylpyrä heti hammaspyörän takana, voi osua vauhtipyörään (tai vetolevyyn, kun en muista kumpi oli kumpi nokka) ja hakata kytkintä p..kaks. Mutta en oikein siihenkään usko, silloin startin hammaspyörä jää pärisemään vauhtipyörän samalla hampaalle, kun kytkin ei pidä.
Eli sähköongelmalta tuntuisi.