Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Stimbe
Addikti
Viestit: 209
Liittynyt: 22 Kesä 2009, 21:02

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja Stimbe »

Toyo r888 ?? Kellään kokemuksi.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Stimbe kirjoitti:Toyo r888 ?? Kellään kokemuksi.
Ei henkilökohtaisia kokemuksia, mutta hyvin paljon käytetty semisliksi / katusliksi.
Mielestäni vähintään samaa tasoa kuin Yokohama A048 tai hieman parempi. Joka on ilmeisesti myös yleinen mielipide ja testien tulos.
http://www.caranddriver.com/features/tr ... ed-feature
Viimeksi muokannut Mexico65, 30 Maalis 2014, 08:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
pete74
Addikti
Viestit: 157
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 02:30

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja pete74 »

Toyo R888:t on alla ollu nyt kaks vuotta.
Ovat yllävän hyvät jopa kostealla pinnalla, paremmat kun Michelinin Pilot sport 2:set paitsi sitten kun sitä vettä on edes puoli milliä.
Saa nähdä toimivatko enään tänä kesänä kun alkaa ikä painamaan, siis renkaissa.
Ne misukat oli varmaan ikänsä takia vähän liukkaat joten sen takia vertailu ei välttämättä oo kovin reilua.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja Jukka »

-Jukka-
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Itse en pysty ostamaan parasta kerhorengasta. Lähinnä kohtuullista halpisrengasta. Muutamia vaihtoehtoja on löytynyt eli jos jollain on kokemusta niin kertokaa. TW luku tarttis olla luokkaa n. 300
1. Avon ZZ5 kantavuus 670 Kg ja juuri muuta ei löydy
2. Pirelli PZero Rosso
3. Nexen N6000 kantavuus 670 Kg urasyvyys 7.9mm tw 300
4. Nankang AS-1 kantavuus 670 Kg tw 340
5. Kumho Ecsta Le Sport Kumho tw 280
6. Federal SS-595 tw 240/260 urasyvyys 8.4mm

Nyt sileänä on Falken FK452 kumit, joihin en ole tyytyväinen, oli kalliimmat mihin nyt on varaa, kului nopeasti ja pito on huono. Hyvänä puolena kestää lämpöä, eli voi ajaa rataa monta nopea kierrosta ilman että sulaa.

Nopeusluokat ja kantavuudet riittää varmaan kaikissa, Botniaringillä huiput oli n. 180km/h ja vartilla ei tule sitäkään, mailille en tuolla munankuorella uskalla lähteä. Taidan taas haluta sellaista mitä ei oo, kun pitoa sais olla ja pari kesää vähintään kestoa. Rataa ja slalomia kuitenkin vain kerhon tapahtumissa. Käytettävissä kun ei juuri oo rahaa niin haluaisi rahalle parhaan vastineen.
Viimeksi muokannut Pappacosworth, 04 Touko 2014, 13:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Pappacosworth kirjoitti:Itse en pysty ostamaan parasta kerhorengasta. Lähinnä kohtuullista halpisrengasta. Muutamia vaihtoehtoja on löytynyt eli jos jollain on kokemusta niin kertokaa. TW luku tarttis olla luokkaa n. 300
1. Avon ZZ5 kantavuus 670 Kg ja juuri muuta ei löydy
2. Pirelli PZero Rosso
3. Nexen N6000 kantavuus 670 Kg urasyvyys 7.9mm tw 300
4. Nankang AS-1 kantavuus 670 Kg tw 340
5. Kumho Ecsta Le Sport Kumho tw 280
6. Federal SS-595 tw 240/260

Nyt sileänä on Falken FK452 kumit, joihin en ole tyytyväinen, oli kalliimmat mihin nyt on varaa, kului nopeasti ja pito on huono. Hyvänä puolena kestää lämpöä, eli voi ajaa rataa monta nopea kierrosta ilman että sulaa.

Nopeusluokat ja kantavuudet riittää varmaan kaikissa, Botniaringillä huiput oli n. 180km/h ja vartilla ei tule sitäkään, mailille en tuolla munankuorella uskalla lähteä. Taidan taas haluta sellaista mitä ei oo, kun pitoa sais olla ja pari kesää vähintään kestoa. Rataa ja slalomia kuitenkin vain kerhon tapahtumissa. Käytettävissä kun ei juuri oo rahaa niin haluaisi rahalle parhaan vastineen.
Uskon että tähän kysymykseen saat lähes yhtä monta eri vastausta kuin on vastaajiakin?

Mulla on itsellä takarenkaina Kumhot.
Tuntuisi kestävän kohtuullisesti kulutustakin...
TW 340, Traction AA ja Temperature A.
Radalla en tosin ole noilla ajanut eli siitä ei ole kokemusta.
Mun renkaat vain 16" mutta linkki hakemaasi kokoon:
http://www.rengas-online.com/cgi-bin/rs ... p=R-130252
-Jukka-
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Noi tw luvut taitaa olla osin hatusta vedettyjä kun Nitto 555 tw luku on 300 ja Toyo Proxes 4 Plus 560 ?
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Mitäs laitellaan tulevaksi kesäksi Mustangeihin alle pyörimään?

Itse shoppailin uusia Kumhoja omaan autoon kun oli hinta kohillaan..
-Jukka-
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Mustat ja pyöreä…
Mutta kuitenkin tulevana kesänä pyöriialla enimmäkseen seuraavat mustat rinkulat:

550 tai 600 M15 Dunlop Historic Race Tyre

Popular tyre in pre '66 Touring cars for Mustang and Falcon. Also pre '66 GT car and sports racing cars, such as Lola T70 Spyder and Mclaren M1. FIA Appendix K required tyre in historic racing.
Liitteet
600-m15-dunlop-historic-race-tyre-cr65-m-section.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 441
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Kierros Nitto NT01 305/35 18" renkaita haussa mutta hankalaa tuntuu olevan näiden löytäminen jenkeistä tällä hetkellä..
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Torinobrougham
Aktiivi
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 22:09
Auto: Torino Brougham 1971 351 Cleveland

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja Torinobrougham »

Sanokaapas asiantuntijat kun autona mulla on -71 Torino ja edessä kumeina "Suomi-contit" 235/45/17,sain ne aikanaan maahantuojalta sopivasti siksi toi koko.Se vaan nyt tuntuu liian leveältä ja jotenkin raskaalta,niin onko arviota kuinka paljon auton käytös,esim uraherkkyys muuttuu jos vaihdan 225-levyiset eteen?Vai onko mentävä suoraan esim 215-levyisiin joka mulla jo johtaa vanteitten uusimiseen eli kustannukset nousee jo ihan toisiksi.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Torinobrougham kirjoitti:Sanokaapas asiantuntijat kun autona mulla on -71 Torino ja edessä kumeina "Suomi-contit" 235/45/17,sain ne aikanaan maahantuojalta sopivasti siksi toi koko.Se vaan nyt tuntuu liian leveältä ja jotenkin raskaalta,niin onko arviota kuinka paljon auton käytös,esim uraherkkyys muuttuu jos vaihdan 225-levyiset eteen?Vai onko mentävä suoraan esim 215-levyisiin joka mulla jo johtaa vanteitten uusimiseen eli kustannukset nousee jo ihan toisiksi.
Asiantuntija en ole mutta 235/45/17 ei minusta ainakaan näytä leveältä Torinossa ja taitaa olla edullisimmasta päästä olevia kokoja. Torinoon voisi sopia matalampi vanne ja korkeampi profiili, 225/50/16 tai 225/60/15, jos jarruja ei ole päivitetty kovin isoiksi.

Uraherkkyys riippuu renkaan sivusta ja "olkapäästä", pehmeä sivu ja pyöreä olka voi leveässäkin renkaassa olla vähemmän uraherkkä kuin jäykkärenkaisessa ja teräväolkaisessa.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Eikös sulla ole Torinossa ohjaustehostin? Vai toimiiko se, jos kerran raskaalta tuntuu. Mulla 67 mussessa samankokoiset renkaat ilman tehostinta! Pyöränkulmatkin on hyvä tarkistaa.
Torinobrougham
Aktiivi
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 22:09
Auto: Torino Brougham 1971 351 Cleveland

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja Torinobrougham »

On tehostin joo,se Borgeson on nyt paikallaan ja sehän on selkeästi jäykempi kuin orkkissysteemi,juurikin sen myötä toi rengashomma nousi esille,kulmien tarkistus on huomenna,sitten tiedetään se puoli.Kerron lisää tosta Borgesonista kun oon tarpeeksi testannut.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Kirjoittelin päivällä viestin lumialla, mutta kun ei tapatalkkia halua käyttää niin ei näemmä viesti tallettunut.

Viesti oli tähän tyyliin...

Korota rengasprofiilia, eli korkeampi kumi, ei ole ihan niin jäykkä mitä matalampi. Kuten Arto kirjoittaa, niin renkaan olan profiililla on VALTAVA vaikutus käytökseen, katso että olassa on riittävä pyöreys niin kääntyilee kevyemmin. Ilmanpaine mataprofiilirenkaassa kuten 40 sarjalainen on lähempänä 3 baria. Ohjauskulmatkin voivat olla jotain muuta matalaprofiilirenkaalle mitä ovat korkeille "rättikumeille". Nämä asiat kun ovat kunnossa, niin veikkaan parannuksen tulevan ilman vanteiden vaihtoja.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin