351W kannenpultit / Tiiviste
351W kannenpultit / Tiiviste
Käytetäänkö 351W uusimmissa malleissa venyviä kannenpultteja ja mistä nämä tunnistaa. Fordin katalogi kertoo että torque to yield pultit voi käyttää kolme kertaa mutta onko käytännön kokemuksia. Lisäksi alukannen tiivistetiedot ovat hakusalla eli tarviaako grafiittitiivisteen vai käykö normaali FelPro.
Eiköhän noi kaikki pultit veny kun oikein kiristää. Jos kysymyksessä alu-kannet niin ehkä olisi hyvä etsiä sopivat pultit ARP:n luettelosta ( http://www.arp-bolts.com/ ). Kun valitset ARP:n pultit muista noudattaa ARP:n ohjeita kiristysmomenteissa ja -ohjeissa!
Mikä on normaali FelPro? Tiivistesarja paketissa tulevat tiivisteet kansi yms.
Kansi valmistajat suosittelee aina jotakin tiettyä tiivistettä tuotteilleen, tätä ohjetta on helpo noudattaa. Vastaaviakin varmasti löytyy mutta valmistajan ohjeilla pääsee helpommalla.
Sopivat kansipahvit lienee FelPro (1962-82) #1011-1 tai (1983-93) #1011-2, käyvät niin rautakansill kuin alumiinisillekkin.
Mikä on normaali FelPro? Tiivistesarja paketissa tulevat tiivisteet kansi yms.
Kansi valmistajat suosittelee aina jotakin tiettyä tiivistettä tuotteilleen, tätä ohjetta on helpo noudattaa. Vastaaviakin varmasti löytyy mutta valmistajan ohjeilla pääsee helpommalla.
Sopivat kansipahvit lienee FelPro (1962-82) #1011-1 tai (1983-93) #1011-2, käyvät niin rautakansill kuin alumiinisillekkin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Venyvänpultin tunnistaa siita kun kierre on melkein kokomatkalla, ja ne kyllä kestää kiria 2-3 kertaa, on tullut ruuvattuun aikas paljon noiden kanssa. Mutta jos haluaa yöunensa säilyttää kanattaa vaihtaa joka kerta, ovat aika halpoja, joo meinas tärkein unehtua kirintä tapahtuu perusmomenti sitten asteittain, pitää olla aste kiristys kiekko hylsynvarteen. Nämä venyvätpultit kirin minäkin ohjeiden mukaan, tavalliset kärsii vetää ilman momenttiakin tietenkin momentti on momentti.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Ne kestää kyllä kun ei kilosotalla vedä yli arvojen, 1-2 kiloa ne kestää ylikiristystä sitte poksahtaa. Omasa mussessa olen avannut ja kirinyt jo 4kertaa samoilla pulteilla, ja aion viellä avata ja kiriä uudestaan ei sillä että olis palanut tiivisteet, vaan konerempan ja nokan ja kansi vaihtojen takia kyll ne kestää.Mosse kirjoitti:Myönnettäköön että ainahan sitä suositellaan uusia, mutta itse ainakin kiristin rautakanteni vanhoilla...
Eli kait sitä vanhoja kannenpultteja voi lähesvakiossa rautakantisessa käyttää. Viriviri vehkeet sitten erikseen.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Tässä tapauksessa laitoin kiinni FRPP:n sarjassa mukana tulleen Fel-Pro 9333 PT tiivisteen jota X305 kansiin ei FRPP suosita vaan torque to yield pulteilla kiinni tulevaa grafiittitiivistettä (en muista ulkoa numeroa).
Kyseistä tiivistettä ei vaan ollut maassa ja kun edelbrock kelpuuttaa 9333PT tiivisteen alukansiin niin ajattelin kokeilla miten käy.
1011-1 ja 1011-2 kannattaa tarkistaa, muistaakseni vain toista suositeltiin alukansille.
Pulteista en edelleenkään ole varma, näissä oli kierreosa normaalin mittainen mutta runko lähes kantaosaan asti kierteen paksuinen kun vanhemmassa pultissa on runko lähes kierteeseen asti paksu. Momenttiin kuitenkin menivät ja kohta nähdään toimiiko.
Kyseistä tiivistettä ei vaan ollut maassa ja kun edelbrock kelpuuttaa 9333PT tiivisteen alukansiin niin ajattelin kokeilla miten käy.
1011-1 ja 1011-2 kannattaa tarkistaa, muistaakseni vain toista suositeltiin alukansille.
Pulteista en edelleenkään ole varma, näissä oli kierreosa normaalin mittainen mutta runko lähes kantaosaan asti kierteen paksuinen kun vanhemmassa pultissa on runko lähes kierteeseen asti paksu. Momenttiin kuitenkin menivät ja kohta nähdään toimiiko.