Heips, eli muutama juttu on hiukan epäselvänä konetta kasatessa.
Koneena siis 289 offenhauserin imusarjalla ja edelbrockin uudella manuaaliryypyllä varustetulla kaasarilla. Ilmanputsarina joku tarvikemallinen pyöreillä kromilätkillä ja 3" suodattimella.
Pcv-venttiililtä tuleva kumiletku menee kaasarissa etupuolelle keskellä alhaalla olevaan nippaan?
Toisesta venakopasta kumiletku ilmanputsariin?
Imusarjan taka-osassa kolme pientä nippaa ja yksi iso, johon pienet yhdistyy. Kaksi pientä ollut aikaisemminkin tulpattuna. Eli meneekö edestä katsottuna oikeanpuolimmaisesta (alemmasta) pienestä nipasta letku imusarjan takaossa olevaan pieneen nippaan ja siitä imusarjan isommasta nipasta letku vaihdelaatikkoon?
Kaasarin etupuolella vasemman puolimmainen (ylempi) pieni nippa tulpataan, vai yhdistetäänkö se virranjakajaan?
Saattaa kuulostaa tyhmiltä kysymyksiltä, mutta se vaihdelaatikon alipaineletku ja virranjakajan systeemit on epäselvänä, eikä pysty vanhoista osista katsomaan mallia, kun ovat palaneet niin pahoin.
289+c4 alipaineletkuja?
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 289+c4 alipaineletkuja?
Jos sinulla on uusi manuaaliryypyllä oleva Edelbrock (600 cfm?), niin siinä pitäisi olla neljä alipainelähtöä.
Edelbrock video:
Jossain 4 minuutin kohdalla selitetään mihin reikään mikäkin kytketään.
-edestä katsottuna keskellä oleva iso putki PVC-venttiilille
-edestä katsottuna vasemmalla oleva pieni putki hieman ylempänä oikealla olevaa putkea "ported vacuum" "timed vacuum" virranjakajalle
-edestä katsottuna oikealla oleva pieni putki hieman alempana vasemmalla olevaa putkea jatkuva alipaine "manifold vacuuum" C4-laatikolle
-edestä katsottuna takana keskellä oleva reikä jarrutehostimelle
Kaikki imusarjan reiät kannattanee tulpata ja käyttää vain noita kaasarin alipainelähtöjä.
Virranjakajan alipaineen voi kytkeä myös tuohon "manifold vacuum"-liitäntään, mutta tuolloin siis virranjakajan alipaine-ennakko on koko ajan esim. tyhjäkäynnillä maksimissa. Jotkut siis käyttävät virranjakajalle "ported vacuum"-linjaa ja jotkut "manifold vacuum"
http://www.torinoproject.com/tech/ignition.htm#mista_ap
Itselläni on toisessa venttiilikopassa vain suodattimella varustettu korkki. Eli PVC-venttiili imee likaiset kaasut kaasuttimeen ja puhdas ilma tulee suodattimen läpi moottoriin.
PVC-venttiilin toiminnasta:
http://www.autoshop101.com/forms/h63.pdf
Edelbrock video:
Jossain 4 minuutin kohdalla selitetään mihin reikään mikäkin kytketään.
-edestä katsottuna keskellä oleva iso putki PVC-venttiilille
-edestä katsottuna vasemmalla oleva pieni putki hieman ylempänä oikealla olevaa putkea "ported vacuum" "timed vacuum" virranjakajalle
-edestä katsottuna oikealla oleva pieni putki hieman alempana vasemmalla olevaa putkea jatkuva alipaine "manifold vacuuum" C4-laatikolle
-edestä katsottuna takana keskellä oleva reikä jarrutehostimelle
Kaikki imusarjan reiät kannattanee tulpata ja käyttää vain noita kaasarin alipainelähtöjä.
Virranjakajan alipaineen voi kytkeä myös tuohon "manifold vacuum"-liitäntään, mutta tuolloin siis virranjakajan alipaine-ennakko on koko ajan esim. tyhjäkäynnillä maksimissa. Jotkut siis käyttävät virranjakajalle "ported vacuum"-linjaa ja jotkut "manifold vacuum"
http://www.torinoproject.com/tech/ignition.htm#mista_ap
Itselläni on toisessa venttiilikopassa vain suodattimella varustettu korkki. Eli PVC-venttiili imee likaiset kaasut kaasuttimeen ja puhdas ilma tulee suodattimen läpi moottoriin.
PVC-venttiilin toiminnasta:
http://www.autoshop101.com/forms/h63.pdf