Auton maalaus ja hinta?
-
LateR
- Addikti
- Viestit: 189
- Liittynyt: 10 Tammi 2011, 21:01
- Auto: Mustang Sportsroof -69 Mach 1 351W. C4
- Paikkakunta: Rauma
Re: Auton maalaus ja hinta?
Itse tehtiin tuon oman -69 Mussen maalaus. Pohjia tein reilusti mm. hitsaajan jäljiltä (noin 200 tuntia) ja isoveli maalasi (kaverin maalamo saatiin lainaan), hintaa tuli kaikkiaan tasan 1000e maaleineen (PPG).
Hieman tietenkin auttoi, että olen abaut 15 vuotta harrastusmielessä hionut, paklannut ja hionut ja veli maalannut pinnan. 
Re: Auton maalaus ja hinta?
Ajatelkaapas jätkät mistä se hinta täällä suomessa tulee, maalauskammio ei ole ihan ilmainen ostos, sitten muu kalusto päälle. Siihen kun pyörähtää helposti 100 tonnia eikä välttämättä viellä riitä, pitää olla tilat mihin nuo vehkeet pystytetään. Joko vuokra halli tai rakentaen itse maksaa vitusti. Tiedän mistä puhun kun olen itse tuon savotan tehnyt, minulla on onnekseni oma kiinteistö ei tarvitte vuokrista murehtia, mutta kulunsa omassakin on. Joten ei kannata urputtaa jos maalauksen hinta pyörii tuossa 4500-5500 se on näille amerikan kasoille ihan kohdallaan oleva hinta. Jos ei pers kestä maksaa hyvästä työstä tuollasta summaa, niin ei pidä hankkia sellasta ruostekasaa, vaan kannattaa säästää ja ostaa valmiiksi laitettu hieno auto, tai sitten ostakke uusi Datsia sen saa jo reilulla 10 tonnilla.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Auton maalaus ja hinta?
Ei tartte olla ruostekasa. Pelkkä ylimaalaus saattaa olla tuota hintaa. Mekin soivittiin, että yritän itse tehdä ruosteet ja purkaa maalattavaan kuntoon ja hinta tuo mitä aiemmin mainitsin. Se kun ei ole vaan pinta rikki ja väri pintaan. Ja laadusta joutuu maksamaan. Ja mielummin itse sijoitan ruosteisen amerikan paskan maalipintaan, kun johonkin käyttöjapsin jossa ei edes ole peltiä, vaan se on otettu maalauksen jälkeen välistä pois. Jokainen laittaa rahansa miten tykkää.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Re: Auton maalaus ja hinta?
Oikeassa olet joka iikka saa rahansa tuhlata mihin haluaa. Mutta et tainnut ymmärtää mitä tuossa yritin kertoilla kustannuksien muodostumisesta, se kun ei ole pelkien pojatöiden teko ja maalien ja ruiskutuksen hinta. Vaan siihen kokonaishintaan sisältyy kaikki kulut, tarvikkeet sähköt kammion lämmitys öljyt kaluston kuluminen ja työntekiän palkat veron osuuskin on kohtuullinen, ja ne lainan lyhennykset mitä joaisella yrittäjällä on jonkun verran. Edelleen satun tietämään tästä revohkasta sen verran, että ei kannata soittaa suutaan turhaan . Suomessa on pirun paljon huippu maalareita jotka tekevät työtään pieteetillä, ammattitaito maksaa ja siitä pitää saada kunnon korvaus. Onhan se mahdollisuus että ruisku käteen ja autotallissa väripintaa ja sillä simppeli.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Auton maalaus ja hinta?
Jep, laatu maksaa. Ite taidanki vetää ihan telalla kauniin mattapinnan ladon perukoilla, tulee pirun hyvä
... Tai sit en, mene ja tiiä
... Tai sit en, mene ja tiiä
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Auton maalaus ja hinta?
Kyllä mä ROKI tuon ymmärsin, että hinta muodostuu monesta eri tekijästä. Myös maalauspaikkoja on monenlaisia. Voi olla vanha/uusi talo tai halli pihassa tai jopa navetta. Näissäkin eri lämmitys muotoja. Tai tuore iso halli teollisuusalueella ja tämäkin eri lämmitysmuodoilla. Miten sitten maalari itse hinnoittelee eri kustannukset on myös eri asia. Toinen saattaa hinnoitella ylä- ja toinen alakanttiin. Sen huomasi myös tuossa tekemässäni tarjouskyselyssä 4,5-8k€ ja tämä kallein olisi tehnyt autoa muiden töiden välissä. Olisi ehkä helpompi ollut sanoa ettei kiinnosta tai ehdi. Tottakai maalarin on pyydettävä sen verran, että on järkevää tehdä työtään. Ei siinä ole mitään järkeä, jos itselle jää mitään. Jos on huippu maalari niin miten paljon hän laittaa hintaa taidoilleen? Että kun mä oon niin hyvä. Eli sama työ ja työn jälki. Suht samat kustannukset, niin onko hinta sama? Sittenhän on nämä, jotka tekee rahan vakutusyhtiöiden töillä. Raha tulee helpommin. Ja luulen muuten, että ei ole väliä onko pelti mistä maasta kotoisin. Eli saattaa kusiaisellekkin tulla hintaa työmäärän takia. Siis sehän riippuu ihan kohteesta mitä tulee maksamaan.
Kirjoituksestasi saa sellaisen kuvan, että amerikkalaiselle saakin maksaa paljon. Samoin muistakin kirjoituksista saa sen kuvan, että amerikkalaiset autot on paskoja/paskempia. No voihan olla, että haukut muitakin mutta nuo vaan on jääneet mieleen. Onhan sinullakin amerikkalainen omistuksessa kaikesta huolimatta.
Jos omistaisin kunnon tilat, niin voisi hieroa autoja enemmänkin ja opetella jopa maalaamaan. Nyt teen kuitenkin näin. Ja rahani olen säästänyt juurikin noihin maalauksiin. En mihinkään datsiaan. Joku roti sentään käyttiksissäkin. Toiset ajaa mistä tykkää ja toiset millä pystyy. Ja veikkaan, että tämänhetkiseen tilanteeseen on molemmat tyytyväisiä. Toki jos olisin rikas niin käyttis olisi ehkä toinen ja todennäköisesti amerikkalainen. Eiköhän tässä ollut tarpeeksi tästä aiheesta.
Kirjoituksestasi saa sellaisen kuvan, että amerikkalaiselle saakin maksaa paljon. Samoin muistakin kirjoituksista saa sen kuvan, että amerikkalaiset autot on paskoja/paskempia. No voihan olla, että haukut muitakin mutta nuo vaan on jääneet mieleen. Onhan sinullakin amerikkalainen omistuksessa kaikesta huolimatta.
Jos omistaisin kunnon tilat, niin voisi hieroa autoja enemmänkin ja opetella jopa maalaamaan. Nyt teen kuitenkin näin. Ja rahani olen säästänyt juurikin noihin maalauksiin. En mihinkään datsiaan. Joku roti sentään käyttiksissäkin. Toiset ajaa mistä tykkää ja toiset millä pystyy. Ja veikkaan, että tämänhetkiseen tilanteeseen on molemmat tyytyväisiä. Toki jos olisin rikas niin käyttis olisi ehkä toinen ja todennäköisesti amerikkalainen. Eiköhän tässä ollut tarpeeksi tästä aiheesta.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Re: Auton maalaus ja hinta?
Voi olla että en osaa tuoda asioita esille niin kuin pitäisi. Mutta 8 tonnia on aivan perseestä maalauksesta, 4500- 5500 on kohdillaan, lisätyöt on sovittava paperille että ei tule jupinoita,ja jos on ollut rahaa hankkia tämmönen peltilehmä, niin pitää olaa varaa myös olla rahaa sen kunnostamiseen. Minulla on omassa tallissa yks p-kasa jolla on voitettu näyttelykin muutamine pyttyineen, omassa maalaamossa maalattu , silti se on p-kasa, minulle se on samanlainen ajokki kuin mazta, nissani, tojota tai se tatsia. Se kun on samanlaista ruostuvaa rautaa kuin kaikki muutkin autot. Olihan se joskus in vaan ei enää jaksa höyrytä, höyrytköön toiset.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Auton maalaus ja hinta?
ROKI kirjoitti:Voi olla että en osaa tuoda asioita esille niin kuin pitäisi. Mutta 8 tonnia on aivan perseestä maalauksesta, 4500- 5500 on kohdillaan, lisätyöt on sovittava paperille että ei tule jupinoita,ja jos on ollut rahaa hankkia tämmönen peltilehmä, niin pitää olaa varaa myös olla rahaa sen kunnostamiseen. Minulla on omassa tallissa yks p-kasa jolla on voitettu näyttelykin muutamine pyttyineen, omassa maalaamossa maalattu , silti se on p-kasa, minulle se on samanlainen ajokki kuin mazta, nissani, tojota tai se tatsia. Se kun on samanlaista ruostuvaa rautaa kuin kaikki muutkin autot. Olihan se joskus in vaan ei enää jaksa höyrytä, höyrytköön toiset.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Auton maalaus ja hinta?
Johonkin tämän saman jutun kirjottelin jo aiemmin, mut tais hävitä jotenkin mystisesti. Mutta kerron lyhesti mitä kuulin, kävin täällä meidän aluella yhdessä suurimmista automaalamoist ja myös suurimmasta, ihan vaan mielen kiinnosta kysymässä mitä peltipuhtaan ja hitsatun tinatun mustangin maalaus maksaa. Kyllähän se maksaa noin 200tuntia pohjatoitä sitten vasta maalaus, olivatten jonnekkin lappeenrannan suunnalle maalanneet avo mustin 8000 hintaan, ymmärrän kyllä työ on suuri koska maalataan alusta, konetila, peräkontti, kabiini, ja tietenkin ulkokuori. Eihän pelkkä ulkokuori kustanna kuin jotain 5000 luokkaa siihen saa näyttely auton pinnan. Itsellä on työn alla pohatyövaiheessa tuollanen vastaava projekti ja ja 4 muuta vastaavaa eri merkkistä jonossa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302