Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Mun ongelmat jatkuu ton laatikon kanssa edellee... Eli viime keväänä siihen laitettiin korjaussarja. Sen jälkeen 5. vaihe ei oo menny ilman rutinaa sisään. Luulin syyn tähän olevan 5. siirtopyörä tai mikä se nyt on nimeltääkään, kun siitä oli hampaat kulunnut. Nyt vaihdoin sen ja samalla synkron uusiin ja ongelma on ja pysyy. 5. vaihe menee sisään vain kauheella rutinalla. Aluksi toimi hetken aikaa, mut nytte taas ongelma jatkuu.
Toinen juttu viellä, eli vaihdoin kytkimen painelaaakerin uuteen kun edellinen oli lopussa ja piti ääntä. Nyt kun painaa kytkintä ku kuuluu edelleen outoa ääntä...
Ford Mustang 2000 V6
Jokainen tie päättyy joskus, mutta koko elämämme toistelemme samaa kysymystä: "Mikä kone?" Niin se on, suomalainen mies on automies, loppuun asti!
onko akseleissa riittävästi esijännitystä. Jos ei ole, niin kartiolaakeriin tulee välystä ja akselit siirtyy kauemmas toisistaan ja hampaat murtaa. Onko alkuperäinen vaihdekeppi+shifteri? Vaihdoit vissiin sen renkaan jota siirtohaarukka liikuttaa, akselilla olevassa palassa voi olla myös hammastus kulunut. Onhan kytkin oikein säädetty, jos ei irrota kunnolla vaihdettaessa, niin rääkäisee.
Jos se on usein pitänyt ääntä vaihdettaessa niin vaihtaisin kyllä ratasparinkin, jos kaikki muut toimii ok.