Crane XR-1 asennus apua

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
jtam289
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Loka 2013, 19:00
Auto: Ford Mustang 408W (ex-289, ext-351W) HT 1968. Auto on tuonti / tuotu West Virginiasta.
Paikkakunta: Lahti

Crane XR-1 asennus apua

Viesti Kirjoittaja jtam289 »

Moi

Asensin juuri -68 musseen 289iin Cranen XR-1 sytkämodulin. helppo sinänsä asentaa ja siinä itsessään ei kauaakaan mennyt. ainoa ja tietysti paha ongelma on että eipä lähde auto käyntiin. :( :cry: ja pakko myöntää :oops:


Ja tietysti kun Murhpyn laki osuu niin oli tietystikin vielä tankki tyhjä ja kesti hetken tajuta tuokin tuossa välissä (bensamittari kun ei ole toiminut..no sekin on nyt sitten korjattu tässä siivellä, löyty syy).
mutta tarvisin teiltä kokeneilta asentajilta apua:
mistä ja mitä tutkin?
kun ei saa käyntiin on paha sanoa mikä on edes ennakko silloin..
asensin sen kuitenkin ohjeiden mukaisesti, edelleenkin alkuperäinen puola paikallaan, voisko vika olla puolassa?


auttakaa ja antakaa vinkkejä, tutkaan ja kokeilen mikä sitten auttaa kiitos jo etukäteen


ps. jo puoli vuotta onnellinen 68 HT mussen omistaja
//Jussi
1968 Mustang HT 408W (ex-289, ex-351W..)+ C4
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Crane XR-1 asennus apua

Viesti Kirjoittaja Late »

Kävikös se kunnolla ennen boxin asennusta? Teitkö samalla jotain muuta koneelle tai sähköille? Aina kannattaa aloittaa vianhaku tehdyistä muutoksista. Ja ei sekään tietysti mahdotonta ole että itse boxissa on vika. Käy kuitenkin varmuuden vuoksi kaikki sähköliitokset ja maadoitus läpi, ettei vaan ole huonosta liitoksesta kiinni. Sitten tutkimaan kipinän ja bensan tuloa.
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
jtam289
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Loka 2013, 19:00
Auto: Ford Mustang 408W (ex-289, ext-351W) HT 1968. Auto on tuonti / tuotu West Virginiasta.
Paikkakunta: Lahti

Re: Crane XR-1 asennus apua

Viesti Kirjoittaja jtam289 »

moi

joo, kävi hyvin kärjillä ja heitin ton cranen sisään, eipä käynnytkään..
sitten laitoin cranen ohjeistuksella uudet johdot, jakajan kopan ja pyörijän, mut ei toimi vieläkään..

sitten heitin kärjet takaisin ja toimii..hmm... takaisin crane ja ei toimi..

kone pyörittää hyvin ja akku on täynnä kun latasin sen, mut eipä vain käy..

tsekkasin tuon yläkuolokohdankin ja sekin on ok.. mut ei vain käy...

eli joko vika maadotuksessa, puolassa tai modulissa (tosin foorumeilla sanovat että harvoinpa vika on modulissa ollut..)...
eli lähden nyt tsekkaa maadotusta ja sitten kai se on tilattava puola että saa senkin eliminoitua pois..hmm
//Jussi
1968 Mustang HT 408W (ex-289, ex-351W..)+ C4
Avatar
jtam289
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Loka 2013, 19:00
Auto: Ford Mustang 408W (ex-289, ext-351W) HT 1968. Auto on tuonti / tuotu West Virginiasta.
Paikkakunta: Lahti

Re: Crane XR-1 asennus apua

Viesti Kirjoittaja jtam289 »

syy taitaa olla etuvastuksessa, pitäis ottaa pois mut vanhassa autossa johon kutosesta V8ksi vaihdettu kone ja vanhat johdotukset on hiukan haussa missä se on..

Jenki sivuilta löysin että jos ottaa suoraan voltage regulatorilta virran (eli hot key virta) joka tulee myöskin virta-avaimen takaa, ja tällä tavalla voisi ohittaa tuon etuvastuksen (vain jättämällä sen sitten pois).
etekinkin kun en ole museota tekemässä vaan käyttöautoa jokapäiväiseen nautittavaan ajoon niin en mieti enkä tarvi orgis juttui ollenkaan.. joten mitäs mieltä ootte jos ottais se virran tosta voltage regulatorilta?

miten itse ootte hoitaneet tuon etuvastuksen poiston? kuten sanoin vähän hukassa ja kun kaikki johdotukset kun ei ole siellä missä pitäis vaan joutuu vähän etsii ja haeskeleen koko ajan... ja seurailee piuhoja mistä mihin vaeltelevat... ja kun en ole sähkäri, niin eipä sähköistä silloin ymmärrä kuin '-' ja '+' ovat eri asioita :wink: :roll: :lol:
//Jussi
1968 Mustang HT 408W (ex-289, ex-351W..)+ C4
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Crane XR-1 asennus apua

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Mä kun laitoin omaan autoon uuden MSD jakajan jouduin myös ohittamaan etuvastuksen, muuten ei käynyt auto ollenkaan. Se on melkeen sama mistä sen 12v otat itse taisin ottaa virtalukolta ennen alkuperäistä etuvastusta. Toinen asia on sitten puola, se taas vaatii etuvastuksen sekin tuli huomattua kantapään kautta ;)
Avatar
jtam289
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Loka 2013, 19:00
Auto: Ford Mustang 408W (ex-289, ext-351W) HT 1968. Auto on tuonti / tuotu West Virginiasta.
Paikkakunta: Lahti

Re: Crane XR-1 asennus apua

Viesti Kirjoittaja jtam289 »

moi

jo vain nyt alkaa selkiämään.. :D :D
meni tuo vanha puola paskas, otti piru vie itseensä :twisted: ... eli uutta tilalle... ja nyt kun on uusittu tulpat, johdot, jakajan kansi ja kaikki muu ympäriltä selvisi että toi cranen mötikkä on pimeänä.. uusi tulossa..

tuon uuden puolan mukana tuli uusi etuvastus, ja otin virrat tuolta solenoidilta.. tällöin vältin kaiken sen vanhojen haperoiden piuhojen sekamelskan ja tahattomat hajoittamisen tuskan...
kärkien kanssa uudella puolalla ja etuvastuksella moottori käy ja kukkuu paremmin kuin aikaisemmin ollenkaan..
mutta kunhan toi crane tulee, koitan sen vielä...
//Jussi
1968 Mustang HT 408W (ex-289, ex-351W..)+ C4
Avatar
jtam289
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Loka 2013, 19:00
Auto: Ford Mustang 408W (ex-289, ext-351W) HT 1968. Auto on tuonti / tuotu West Virginiasta.
Paikkakunta: Lahti

Re: Crane XR-1 asennus apua

Viesti Kirjoittaja jtam289 »

yep.. uusi crane tuli ja paikalleen ja toimii hienosti..

eli nyt kuosissa..kohta auto liikenteeseen

:bye:
//Jussi
1968 Mustang HT 408W (ex-289, ex-351W..)+ C4
Vastaa Viestiin