Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Mites nuo Modularit? Vai onko ne edes pikkulohkoja.. Jostain syystä on nyt alkanut kiinnostaa 4,6/5,4 koneet "käyttöauton" keulalla.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
kari gt
Mega-addikti
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
Auto: ford mustang gt 1996 convertible
Paikkakunta: lahest

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja kari gt »

mul on modular 4.6 2v vapari ei mikää kiitettävä viritettävänä, mut kyl siit jotain saa irki .Jenkeissä jopa 450hp. Nuo moni venttili koneet sekä ahdetut on sitten eri juttu. Omasta ei osaa sanoa kun ei viel dynossa käyty .
live fast die young and have fun
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

kari gt kirjoitti:mul on modular 4.6 2v vapari ei mikää kiitettävä viritettävänä, mut kyl siit jotain saa irki .Jenkeissä jopa 450hp. Nuo moni venttili koneet sekä ahdetut on sitten eri juttu. Omasta ei osaa sanoa kun ei viel dynossa käyty .
Käyttiksessä ei tuo viritettävyys liene päälimmäinen kriteeri, varsinkin jos tallista löytyy "lelu" :wink: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Haa..jotain hyötyä joulusiivouksesta. Löytyi 408:n dynolaput v. 2012. Nämä siis ennen triggerin asennusta.

Teho 597,2hp/7000 ja vääntö 529,2 lbft/5100. Mitä tuo vääntö sitten onkaan newtoneissa?

Anyway, vääntöä oli yli 500 alueella 4300-6000 eli kun turbiinin stalli on n. 3500 ja perä 4.11 niin aika kovilla on takarattaat.
Seokset oli tosiaan onnettomat. AF oli välillä 13,0-14,0 kierrosalueella 3900-7100 eli koko ajan vähän laihalla?
Ja sellanen kiinnitti huomiota että vasen ja oikea puoli koneesta antoi ihan eri AF lukemia ja ne meni vieläpä ristiin eri kierrosalueilla:
Alemmilla kierroksilla (< 4800) AF2 oli laihemmalla ja kovemmilla kierroksilla (>4900) oli AF1 laihemmalla, kunnes sitten erot tasottu n. 6900 kohdalla.
Erot pahimmillaan esim. 5800 rpm AF1 13,9 ja AF2 13,0..
Mistä tämä voi johtua? Imari Super Victor ja avoin spaceri välissä.
VolEff oli parhaimmillaan 106% n. 5100 kohdalla
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

ihan erilainen moottori mutta samaa vaivaa noitten seoksien kanssa oli kaverin bbc koneessa.
ongelma tasottu sillä että erikokosia suuttimia kaasarin eri kulmiin.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Voisiko tuo johtua ihan rakenteesta? Kaasari keskellä isoa avointa tilaa (super Victor) josta pitäisi jakaa sama keitto ja ilma tasapuolisesti 8 kanavan kesken. Ruiskuimusarjalla tuskin yhtä suurta tuo heitto, kun joka kanavassa oma suutin ja ainoastaan ilma jakautuu imarin keskeltä.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Tavallisella maalaisjärjellä?? ajateltuna, on aika herkkä laji saada tasaset seokset joka kanavaan, yhdestä isosta rööristä!! Pienellä muutoksella voi saada ison muutoksen aikaan.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
MrFairlane
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

Topias74 kirjoitti:Ruiskuimusarjalla tuskin yhtä suurta tuo heitto, kun joka kanavassa oma suutin ja ainoastaan ilma jakautuu imarin keskeltä.
Tuon Y-lohkoräksterin ruiskuimusarjassa oli Santalan dynossa seokset identtiset molemmin puolin vaikka oli erilliset plenumit(joku 6-8mm paineentasaus), erilliset läppärungot, mitoitus vedetty hatusta ja hitsaussaumatkin olivat melko lailla viimeistelettömät.
Imarin kanavat ovat pelkkää profiiliputkea ja kannetkin on portattu ilman mitään virtauspenkkejä.

Pelkkä ilma taitaa liikkua paljon tasaisemmin kuin bensa/ilmaseos tai sitten kävi pirunmoinen flaksi.
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

MrFairlane kirjoitti:
Topias74 kirjoitti:Ruiskuimusarjalla tuskin yhtä suurta tuo heitto, kun joka kanavassa oma suutin ja ainoastaan ilma jakautuu imarin keskeltä.
Tuon Y-lohkoräksterin ruiskuimusarjassa oli Santalan dynossa seokset identtiset molemmin puolin vaikka oli erilliset plenumit(joku 6-8mm paineentasaus), erilliset läppärungot, mitoitus vedetty hatusta ja hitsaussaumatkin olivat melko lailla viimeistelettömät.
Imarin kanavat ovat pelkkää profiiliputkea ja kannetkin on portattu ilman mitään virtauspenkkejä.

Pelkkä ilma taitaa liikkua paljon tasaisemmin kuin bensa/ilmaseos tai sitten kävi pirunmoinen flaksi.
Taidatte vaan hallita tuon KAAOSteorian käytännön toteutuksen!! :lol:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Melkeen tekis mieli repästä toi irti ja kiikuttaa uudestaan dynoon. Sen verran jäi kaiveleen noi seokset ynnä näkis mitä vaikuttaa kun täysennakko pysyy paikoillaan.
Olisi vaan sitä aikaa :(
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
MrFairlane
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

Homer65 kirjoitti:Taidatte vaan hallita tuon KAAOSteorian käytännön toteutuksen!! :lol:
Tiivistit juuri koko Hollow Heads Drag Teamin viritysfilosofian yhteen lauseeseen. :lol:
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Avatar
miksu11
Addikti
Viestit: 152
Liittynyt: 10 Syys 2012, 21:25
Auto: Mustang 1966 HT
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja miksu11 »

Ahti kirjoitti:Melkeen tekis mieli repästä toi irti ja kiikuttaa uudestaan dynoon. Sen verran jäi kaiveleen noi seokset ynnä näkis mitä vaikuttaa kun täysennakko pysyy paikoillaan.
Olisi vaan sitä aikaa :(
Saiskin kohta ton uuden koneen dynoon :D
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Haa..jotain hyötyä joulusiivouksesta. Löytyi 408:n dynolaput v. 2012. Nämä siis ennen triggerin asennusta.

Teho 597,2hp/7000 ja vääntö 529,2 lbft/5100. Mitä tuo vääntö sitten onkaan newtoneissa?



Ft.lbs muutetaan Newtonmetreiksi kertomalla 1,36:lla eli moottorisi antoi dynovedossa 720 Nm vääntöä. Hieno arvo, yleensä katumoottoreilla ei päästä juurikaan yli 100 Nm litra, sulla 6,8 litrasta siis 720.

Ahti, sulla oli vissiin Falconin loppunopeus siinä kympin vedossa 202 ellen väärin muista.
Olis mielenkiintoista dynottaa Futurankin moottori, loppunopeus 1520 kg kilpailupainolla 204.

Sulla automaatti ja arviolta 200 kg vähemmän painoa, mulla manuaali, jolla yleensä saa sen 2-3 kmh lisää loppunopeutta automaattiin verrattuna, automaatilla taas noin 0,4 sekkaa parempi varttimailin aika.

:D :o :shock:
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Ahti »

juu loppari oli muistaakseni 203
Mulla taitaa myös olla turbiinin luistoa aika reilusti. joskus laskeskelin maaliviivan kierrosten perusteella että loppunopeutta pitäisi olla jonkin verran enemmänkin.
Pitäisi hommata laadukkaampi turbiini. Ja laittaa alusta kuntoon että uskaltaisi ajaa kaasu pohjassa :roll:
Kyllä on sunkin Futurassa ruutia, ei liene kaukana kuudestasadasta sekään.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Boss 351
Hiljaisempi
Viestit: 6
Liittynyt: 29 Loka 2013, 18:09

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Boss 351 »

dyno suoritettu ja luvut ovat teho 600+ / 6100 rpm vääntö 770Nm/5000 rpm . hyvin myös pelaa alkon tuotteella ensi kesänä mennään e85:llä .
Vastaa Viestiin