Tiedä sitten, joko olet saanut syvällisen (ja varmaan viisaamman) vastauksen, mutta lyö silti oman 2 centtisen tiskiin...
Itsellä oli '06 GT:ssä SCT Flash:in softat yleensä ajossa. Varsinkin automaattivaihteisessa eroa on kuin yöllä ja päivällä. Manuaalissa ei niin radikaalia eroa, koska lootan "ohjelmointiin" tuo siinä juurikaan vaikuta.
SCT tuo mm. oktaanivaatimuksen antaman ajoitusmuutoksen myötä lisää teho jonkin verran, mutta +30hp on aika optimistinen odotus. Mutta varsinkin automaatilla varttimailia voi parantaa aika radikaalisti. En muista mitä vakio automaatti kulkee vartin (eikä tullut itse kokeiltua), mutta oma melko vakio S197 kulki SCTn perusohjelmalla 14,010 s. Ja kun perusohjelmaa hiukan muokkasi nostamalla maltillisesti vielä vaihtopaineita (jämäkämmän vaihdot), niin aika putos 13,826 s:iin.
Eli vaikutusta on. Tehojahan ei tullut edes kihtistä shettlanninponia lisää, mutta kun se saatiin nopeammin vaina vaihdon jälkeen taas tiehen, niin menohalut kasvoivat. - Ja kyllä se persdynon tuntuma ilman ja softan kanssa on aika radikaali ero, myös manuaalissa. Se tosin johtuu pääosin kaasuvasteen uudelleenohjelmoinnista, mutta hylätä se tuntuu silti. Tuntuu että on saanut rahalle vastinetta.
Itse ainakin ehdottomasti päivittäisiin softat aina S197:aan.
Niin ja katsastuksen mittauksiin sillä ei ole vaikutusta. En jaksanut koskaan vakio-ohjelmia palautella katsastuksissa varten.
Mutta nyt on Heppa päässyt uuteen talliin ja pilttuussa vanhempi kaakki.
