Mustang S197 ECU ja sen mahdolliset muutokset

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Colognevsa
Aktiivi
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 22:39
Auto: Ford Mustang GT Roush -06 Cabriolet
Paikkakunta: Vaasa

Mustang S197 ECU ja sen mahdolliset muutokset

Viesti Kirjoittaja Colognevsa »

Oltaisko kilttejä ja kirjoteltais tähän alle tästä aiheesta mitä ikinä löytyykään?

Valmiit paketit/softat? Onko ne muunneltavissa, ja jos on niin miten? Predator-ladatun -05:sen kans otin pientä kilpaa tuas ja ero oli kyllä huomattava väännöstä lähtien. Oma Roush siis Stage 1 ja maileja jo 112 000. Tää Predator kustantaa Muscle Mods-putiikis sen 389 taalaa. Jotain 30 heppaa ja 25 Nm lupaavat 10 minuutin näpyttelyllä OBD2-portista.

Muita? Varsinkin jos tollasen täällä meinaa ahtaa, kröhöm :oops:

Lakipykälistäkin olis kiva vähän tietää milläkin konversiolla...
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Mustang S197 ECU ja sen mahdolliset muutokset

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Tulisit joskus eepee-miittiin niin voitaas praatata :D
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
Colognevsa
Aktiivi
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 22:39
Auto: Ford Mustang GT Roush -06 Cabriolet
Paikkakunta: Vaasa

Re: Mustang S197 ECU ja sen mahdolliset muutokset

Viesti Kirjoittaja Colognevsa »

No, minäpä tulen! :D
Avatar
tug3
Aktiivi
Viestit: 115
Liittynyt: 15 Tammi 2009, 14:27
Auto: Avo 289 '67 & Coupe V6 '95
VW Muurahaiskarju '72/'03
Chevy Kanttipikkis '87
+ vaimon autot
Paikkakunta: Kello-koski
Viesti:

Re: Mustang S197 ECU ja sen mahdolliset muutokset

Viesti Kirjoittaja tug3 »

Tiedä sitten, joko olet saanut syvällisen (ja varmaan viisaamman) vastauksen, mutta lyö silti oman 2 centtisen tiskiin...

Itsellä oli '06 GT:ssä SCT Flash:in softat yleensä ajossa. Varsinkin automaattivaihteisessa eroa on kuin yöllä ja päivällä. Manuaalissa ei niin radikaalia eroa, koska lootan "ohjelmointiin" tuo siinä juurikaan vaikuta. :lol:

SCT tuo mm. oktaanivaatimuksen antaman ajoitusmuutoksen myötä lisää teho jonkin verran, mutta +30hp on aika optimistinen odotus. Mutta varsinkin automaatilla varttimailia voi parantaa aika radikaalisti. En muista mitä vakio automaatti kulkee vartin (eikä tullut itse kokeiltua), mutta oma melko vakio S197 kulki SCTn perusohjelmalla 14,010 s. Ja kun perusohjelmaa hiukan muokkasi nostamalla maltillisesti vielä vaihtopaineita (jämäkämmän vaihdot), niin aika putos 13,826 s:iin.

Eli vaikutusta on. Tehojahan ei tullut edes kihtistä shettlanninponia lisää, mutta kun se saatiin nopeammin vaina vaihdon jälkeen taas tiehen, niin menohalut kasvoivat. - Ja kyllä se persdynon tuntuma ilman ja softan kanssa on aika radikaali ero, myös manuaalissa. Se tosin johtuu pääosin kaasuvasteen uudelleenohjelmoinnista, mutta hylätä se tuntuu silti. Tuntuu että on saanut rahalle vastinetta.

Itse ainakin ehdottomasti päivittäisiin softat aina S197:aan. :wink:

Niin ja katsastuksen mittauksiin sillä ei ole vaikutusta. En jaksanut koskaan vakio-ohjelmia palautella katsastuksissa varten.

Mutta nyt on Heppa päässyt uuteen talliin ja pilttuussa vanhempi kaakki. 8)
- "What's a prom?"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
Vastaa Viestiin