Helppoo ku heinän teko

On sulla muodot Mustangin...
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Helppoo ku heinän teko

Viesti Kirjoittaja 200cid »

Aloin tossa hitsailemaan mussea ja sehän sujuu loistavasti! :shock: En meinaan ole koskaan ennen autoa hitsannu.. Harjottelin koulussa millin pellille viikon verran 7 tuntia/päivä ja näköjään jotain meni perille! Nyt on hitsattu kuskin jalkatila, bensatankin "kehys" ja kuskin etulokari. Sitten olis vielä takalokarit kokonaan ja apparin ovi ja etulokari.. :? mut kyl se siitä. Noi pintapellit oli mun mielestä helpompaa hitsata kun saa paremmin putsattua pellin molemmat puolet ja kun mussen pintapellitkään ei ole mitään paperia :!: 8)
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Mustangia hitsatessa huomasin että se on harrastelijalle helpompi työstää kun muutamat hitsaamani käyttöpelit. Lieneekö syynä teräslaatu ja ainevahvuus?
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kyllähän pellinpaksuus vaikuttaa työstettävyyteen, niin hitsatessa kuin muissakin operaatioissa, kuitenkin kyllä se siinä migin säädössä pitkälti on se taika, mimmonen on työskennellä myös siitä kuka hitsaa onko aloittelija vai ammattitinari.Ja se että työstettävät kappaleet ovat puhtaita eli pelti on kirkasta, satoja autoja pitkällä urallani käsitelleenä luulen tietäväni ehkä jotakin pelti savotoista. On tullut tehtyä niin toivottomista raadoista kulkupelejä, joista monikaan ei olis saanut aikaan kuin puristimeen tyrkättävän rysän, se vaatii pitkää pinnaa ja luovaa hulluutta vähintään korvollisen :wink:.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
mustang cs
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22

mig

Viesti Kirjoittaja mustang cs »

täytyy myös huomioida mig hitsi hommissa se että,virta lähteissä on todella suuria eroja.eli vaikka on tunnetusti esim: hyviä kotimaisia merkkejä niin silti,niistäkin lyötyy (huonojakin).hyväkään hitsari ei saa huonolla koneella kunnon jälkeä.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Juu puhut kyllä totta ei paskalla saa hyvää jälkeä, kunnon voimavirta kone kun on niin jälkikin on hyvä, mutta kuitenkin jos ei osaa hitsata saa olla vaikka kuin hyvä kone niin tulee sutta kyllä se on tekijästä se loppu tulos lopullisesti kiinni.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

Mulla on kempin 1500 valovirta-kone joka on hemmetin hyvä valovirtakoneeksi. Kyllä sillä on sellasta jälkeä saanut että naapuri, joka on hitsannut monta raatoa kasaan tuli kehumaan jälkeä. Ja oli eka auton peltiin tekemäni sauma kyseessä! Ainoa huono on se että vaikka kone huollettiin vuosi sitten on siinä nyt kontaktorit palanu yhteen kun virtaa tulee vaikkei paina liipasinta.. ja pistooli on rikki niin että suutin osottaa minne sattuu.. Mutta on kyllä ihan toista kun koulussa hitsaan päivät pitkät parhailla voimavirtakoneilla mitä rahalla saa.. :?
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

ROKI kirjoitti:Juu puhut kyllä totta ei paskalla saa hyvää jälkeä, kunnon voimavirta kone kun on niin jälkikin on hyvä, mutta kuitenkin jos ei osaa hitsata saa olla vaikka kuin hyvä kone niin tulee sutta kyllä se on tekijästä se loppu tulos lopullisesti kiinni.
ROKI (ja muutkin asiaa tuntevat tietty) kun sulla on noista koneista kokemusta, niin onko suosituksia, minkalainen vehje kannattaa "harrastekayttoon" hommata? Vai olisiko fiksumpaa hakea vuokralle Kunnon Kone silloin kun tarttee -periaatteella? Merkki, malli, halpa & hyva jne. :wink: Aihe varmasti kiinnostaa muitakin, joilla olisi tarvetta kaluston hankinnalle / paivitykselle...
Toinen juttu: onko noissa pelkka 220V sisaan vai loytyykohan 110/220V vehkeita? 110V voisin kuvitella virhajohdon kuumiavan amppeereista melkoisesti.. :shock:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joo en nyt tiiä mikä merkki se on paras, kaikilla hitsaa jokatpauksessa itelläni on micatronic 185 ampperinen, menee jo paksumpikin tavara kiinni. Mut menet sellaiseen kauppaan missä myyvät kemppiä esappia, siinä ykkösmerkit teholuokkaa 150 - 250 amp, tietenkin tarpeesta riippuen isommassa vaan ei yty lopu kesken. Ja uusissa koneissa on laajat säätö mahdollisuudet, aina kannattaa hankkia hiukan yläkanttiin kuin alakanttiin ,ja voimavirta mallina jos on voima littymä, jos ei ole niin sitten valovirta peli.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
mustang cs
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22

pullo

Viesti Kirjoittaja mustang cs »

myös kannattaa huomioida myös se että,kaasu pullokin täytyy olla.ne ovat vuokra pulloja, joista täytyy maksaa vuosi vuokra+sisältö.eli jos hitsaa (esim 5metriä vuodessa) niin,eipä kannata hommata laitteistoa itselle.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Niinpä joo vähän jos tinailee kannattaa ostaa 5,10tai 20 hiili pullo itelleen, eivät maksa maltaita. Sitten jos tarvii siistimpää jälkeä misonia sitten, oliskohan jo muita aiheita tämä on mankeloitu jo lyttyyn.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin