Eiköhän reikäpäillä liene suunnilleen Y-lohkojen EE-aika vartilla. Niin no, eihä se katuauto ole mutta kuitenkin.MrFairlane kirjoitti:Hmm...ei ole tullut vielä topikkia nimeltä Suomen tehokkaimmat Ford katu-Y-Lohkot.
Ja taitaisi muutenkin olla aika hiljaista keskustelu niistä Mustang-foorumilla tai ylipäätänsä Euroopassa.
Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Suomen tehokkain Ford katupikkulohko
Ettehän Vesa ja Harri ole kertoneet teidän 302 lohkoille että ovat vakiolohkoja? Nehän räjähtäisivät heti. Jos Homerin vaihteisto on P&A, niin ylitti kestoikänsä jo moninkerroin, niillä on tunnetusti laatu aika syvältä tai sitten niiden laadunvaihtelu on todella suurta.Homer65 kirjoitti:400 hp riittää radallakin aika pitkälle ja tollakin on voimalinjaa testattu ja heikoksi havaittu. Viime kesänä antautui laatikko jolle valmistaja lupaa kestoa 750hp. hen asti. Aiemmin tuli hajoitettua kardaanin ristikot, joka aiheutti sitten pienen peräpäivityksen, noin niinko välillisesti.
Ei tarvitse customoida tuollaista imusarjaa niitä on jo olemassa - hyvä kun osasit kysyä. Ostat siihen sun 5.0 koneelle 302 cid perinteisen blower imusarjan kuten tämä:Topias74 kirjoitti: e kyllä ihmetyttää miksei Windsorin lohkoon ole vielä rakennettu RUISKU-imusarjaa, joka olisi välijäähdytetty ja käypänen esim. kenne bellin ahtimelle, tai whipple tai jollekin muulle uudenaikaiselle ahtimelle! Ostajia varmaan piisais maailmassa!
http://www.ebay.com/itm/671-871-BLOWER- ... 1015918132
Whipplecharger esim. myy ns. MOAC väliijäähyä whipplen ruuviahtimen alle asennettavaksi. Väliijähdyttimen kenno menee imusarjan plenumin sisälle jonkinmatkaa eli korkeutta ei kerry älyttömästi. Vakio 6/71 ja 8/71 blowerin laippaan pulttaa kiinni tuon MOACin ja sen päälle tai suoraan imusarjaan whipplen ruuvikompuran. Whipple valmistaa ruuviahdinta joka pulttaa suoraa kiinni vanhan liiton roots laippaan.
Korkeutta tulee joka tapauksessa jonkun verran, eli ehkä aftermarket konepellillä siitä selviäisi. Whippleä saa takasyöttävänä efi mallina, eli jossa takapäässä on läppärunko. Vaihtoehtoja on jo nyt siis olemassa. Ainoa modifikaatio imusarjalle pitää tehdä, jossa tehdään paikat suuttimille – esim. linkin blower imusarjassa suutimet saisi piiloon imusarjan kuoren sisään. Sitten kysymäsi efi sbf whipple välijäähy olisi siinä.
Suurin ongelma tässä on sitten, se että jos haluaa uuden modernin ahtimen kuten efi whipplechargerin niin se kymppitonni on löyhässä jo pelkkään ahtimeen efi hiluineen. On se sitten tosin hieno ja hyötysuhteeltaan kunnossa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- MrFairlane
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Ja on myös maailman kolmanneksi nopein laite vartilla ikinä ajalla 8.723Arto65FB kirjoitti:Eiköhän reikäpäillä liene suunnilleen Y-lohkojen EE-aika vartilla. Niin no, eihä se katuauto ole mutta kuitenkin.
Nopeampia ovat Bob Lindsay 7.966 ja Randy Gummelt 8.15
Jos kahdekskytluvulla joku on sahannut varttia Suomessa jollain kevyellä kopalla niin siitä en tiedä, mutta Jykän viisseiskalla taitaa olla se seuraavaksi nopein, kun minäkään en ole saanut lossiani vartille(tallista pihalle).
Ja yhä off-topikkia syventäen: Jos joku tarvitsee Y-lohkon stressilevyt lainaan niin omistan melko varmasti Euroopan ainoan parin.

'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Ihan peruslukemia, perus 302. n. 365hp/502Nm. Ei ole paikat vielä poikinu. Liian vähän mättöä kaiketi.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Suomen tehokkain Ford katupikkulohko
Taitaa olla kyseinen PA(ska). Pitänee käydä lodju talven aikana läpi. P&A.han päädyin kun vähän kaikista kuuli samaa juttuaFastback kirjoitti:Ettehän Vesa ja Harri ole kertoneet teidän 302 lohkoille että ovat vakiolohkoja? Nehän räjähtäisivät heti. Jos Homerin vaihteisto on P&A, niin ylitti kestoikänsä jo moninkerroin, niillä on tunnetusti laatu aika syvältä tai sitten niiden laadunvaihtelu on todella suurta.Homer65 kirjoitti:400 hp riittää radallakin aika pitkälle ja tollakin on voimalinjaa testattu ja heikoksi havaittu. Viime kesänä antautui laatikko jolle valmistaja lupaa kestoa 750hp. hen asti. Aiemmin tuli hajoitettua kardaanin ristikot, joka aiheutti sitten pienen peräpäivityksen, noin niinko välillisesti.

Kyllä mun lohko luule olevansa Bossi lohko, sanoin sille." jollet usko lue jakkaroista, niissäkin lukee BOSS".

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Suomen tehokkain Ford katupikkulohko
Ettehän Vesa ja Harri ole kertoneet teidän 302 lohkoille että ovat vakiolohkoja? Nehän räjähtäisivät heti.
Noh einekai ne ole ihan vakiolohkoja kummallakaan (vaimitä Harri?). Jotain tuolla Ford Racingin opuksessa
luki että Heavy-Duty Sportsman block olis tää motin alkulähde. Eli ei siis ihan vakio 302-lohko. Nääs.
Noh einekai ne ole ihan vakiolohkoja kummallakaan (vaimitä Harri?). Jotain tuolla Ford Racingin opuksessa
luki että Heavy-Duty Sportsman block olis tää motin alkulähde. Eli ei siis ihan vakio 302-lohko. Nääs.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Suomen tehokkain Ford katupikkulohko
Joo, ei ole!! Tietäähän sen jo scoopin koostakinCFR-759 kirjoitti:Ettehän Vesa ja Harri ole kertoneet teidän 302 lohkoille että ovat vakiolohkoja? Nehän räjähtäisivät heti.
Noh einekai ne ole ihan vakiolohkoja kummallakaan (vaimitä Harri?). Jotain tuolla Ford Racingin opuksessa
luki että Heavy-Duty Sportsman block olis tää motin alkulähde. Eli ei siis ihan vakio 302-lohko. Nääs.


Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Jos nyt oikein inttäisi besserwisserinä, niin en väittänyt lohkojanne vakioiksi. Kirjoitin, ”ettehän ole sanoneet lohkoillenne että ovat vakiota”. Jos nyt sanot sille sportsman lohkolle, että onkin vakio, niin heti kävi tussaus vaikka on kone kylmänä. Rehellisesti sanottuna kyllä luulin, että ajatte kummatkin Vesku ja Harri vakiolohkoilla. En mä silti uskonut että jo +400 hv tehoilla tarvitaan aftermarket lohko vakion tilalta, silläpä en tule neuvomaan miten hommat pitäisi hoitaa.
Onhan uusi lohko aina uusi lohko, eipähän sitten tarvitse pelätä että ritsahtaa jo 400 hv tienoilla ja on varaa kasvattaa. Oon varmaan ymmärtänyt väärin, että Kaaralla piti olla pikkulohkoa tontti turvoksissa, mutta taitaakin olla isolohkoja talli täysi kun isolohkotopicissa tuli lausuntoa lausunnon perään mutta täällä ei.
Onhan uusi lohko aina uusi lohko, eipähän sitten tarvitse pelätä että ritsahtaa jo 400 hv tienoilla ja on varaa kasvattaa. Oon varmaan ymmärtänyt väärin, että Kaaralla piti olla pikkulohkoa tontti turvoksissa, mutta taitaakin olla isolohkoja talli täysi kun isolohkotopicissa tuli lausuntoa lausunnon perään mutta täällä ei.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
vähän ihmettelen sitä asiaa että miten aikaisemmin ennen näitten parempien lohkojen ilmestymistä markkinoille on pystytty tekemään tehokkaita moottoreita
parempihan se vanha on jos on uskomista siihen että eräät euromerkit teki aikoinaan formuloihin turbokoneensa vuosikausia varastoissa lojuneista lohkoista, eikä käytettykään kuulema haitannut hommaa.

parempihan se vanha on jos on uskomista siihen että eräät euromerkit teki aikoinaan formuloihin turbokoneensa vuosikausia varastoissa lojuneista lohkoista, eikä käytettykään kuulema haitannut hommaa.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Tuollainen käytetty voi olla joskus lujempikin, kun siitä on ajan myötä valun jälkeiset jännitykset tasaantuneet.Galaxie61 kirjoitti: parempihan se vanha on jos on uskomista siihen että eräät euromerkit teki aikoinaan formuloihin turbokoneensa vuosikausia varastoissa lojuneista lohkoista, eikä käytettykään kuulema haitannut hommaa.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
60 - 70 luvulla Fordin 289 - 302 tuotantoautojen koneista saatiin noin 300 - 400 hevosvoimaisia hirmuja.Galaxie61 kirjoitti:vähän ihmettelen sitä asiaa että miten aikaisemmin ennen näitten parempien lohkojen ilmestymistä markkinoille on pystytty tekemään tehokkaita moottoreita![]()
parempihan se vanha on jos on uskomista siihen että eräät euromerkit teki aikoinaan formuloihin turbokoneensa vuosikausia varastoissa lojuneista lohkoista, eikä käytettykään kuulema haitannut hommaa.
Samaan aikaan kilpakäyttöön 400 - 500 hp erikoismoottoreita.
Nyt jokainen kaduntallaaja voi toteuttaa 60 - 70 luvun kilpamoottori unelman.
Eri asia on sitten noi TURBOT.
Tarkoitatko tätä Eurooppalaista automerkkiä BMW
Some of you might wonder how did the engine block resist to such immense detonation inside the combustion chamber. This may not be the answer you were looking for – and most of you might not believe it – but it seems BMW was in fact using seasoned inline 4 cylinder blocks – picked up from several junkyards – for their F1 operations. The interesting part about it was that the blocks were kept out in the cold and urinated upon in order to strengthen their composition.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
tarkotinki että ei ennenvahaan ole vissiin lohkoille kerrottu että ne ei kestäis tollasta.Mexico65 kirjoitti:60 - 70 luvulla Fordin 289 - 302 tuotantoautojen koneista saatiin noin 300 - 400 hevosvoimaisia hirmuja.Galaxie61 kirjoitti:vähän ihmettelen sitä asiaa että miten aikaisemmin ennen näitten parempien lohkojen ilmestymistä markkinoille on pystytty tekemään tehokkaita moottoreita![]()
parempihan se vanha on jos on uskomista siihen että eräät euromerkit teki aikoinaan formuloihin turbokoneensa vuosikausia varastoissa lojuneista lohkoista, eikä käytettykään kuulema haitannut hommaa.
Samaan aikaan kilpakäyttöön 400 - 500 hp erikoismoottoreita.
Nyt jokainen kaduntallaaja voi toteuttaa 60 - 70 luvun kilpamoottori unelman.
Eri asia on sitten noi TURBOT.
Tarkoitatko tätä Eurooppalaista automerkkiä BMW
Some of you might wonder how did the engine block resist to such immense detonation inside the combustion chamber. This may not be the answer you were looking for – and most of you might not believe it – but it seems BMW was in fact using seasoned inline 4 cylinder blocks – picked up from several junkyards – for their F1 operations. The interesting part about it was that the blocks were kept out in the cold and urinated upon in order to strengthen their composition.

ainakin mainittu bmw ja luultavasti renault käyttivät vanhoja lohkoja.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Ei niille mitään kerrottu, mutta sen aikaisella osaamisella ei tavis virittäjä saanut kuin 300 - 400 hp:t ulos ko-neesta ja senhän ne kestävät.Galaxie61 kirjoitti:tarkotinki että ei ennenvahaan ole vissiin lohkoille kerrottu että ne ei kestäis tollasta.Mexico65 kirjoitti:60 - 70 luvulla Fordin 289 - 302 tuotantoautojen koneista saatiin noin 300 - 400 hevosvoimaisia hirmuja.Galaxie61 kirjoitti:vähän ihmettelen sitä asiaa että miten aikaisemmin ennen näitten parempien lohkojen ilmestymistä markkinoille on pystytty tekemään tehokkaita moottoreita![]()
parempihan se vanha on jos on uskomista siihen että eräät euromerkit teki aikoinaan formuloihin turbokoneensa vuosikausia varastoissa lojuneista lohkoista, eikä käytettykään kuulema haitannut hommaa.
Samaan aikaan kilpakäyttöön 400 - 500 hp erikoismoottoreita.
Nyt jokainen kaduntallaaja voi toteuttaa 60 - 70 luvun kilpamoottori unelman.
Eri asia on sitten noi TURBOT.
Tarkoitatko tätä Eurooppalaista automerkkiä BMW
Some of you might wonder how did the engine block resist to such immense detonation inside the combustion chamber. This may not be the answer you were looking for – and most of you might not believe it – but it seems BMW was in fact using seasoned inline 4 cylinder blocks – picked up from several junkyards – for their F1 operations. The interesting part about it was that the blocks were kept out in the cold and urinated upon in order to strengthen their composition.![]()
ainakin mainittu bmw ja luultavasti renault käyttivät vanhoja lohkoja.
Kilpakoneissa käytettiin erilaisia lohkonvahvikkeita ja myös vahvempia lohkoja joita ei juurikaan tarjottu kuluttajille.
Kuva erikoisesta main cap tuesta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Hööh!! Uuden lohkon hankkiminen on helpompaa, kuin vanhan KUNNOLLISEN. Tavoitteena oli 400hp.n katukäyttöinen moottori, eli ei mitään huipputehoja lähdetty hakemaankaan. Alavääntöä haluttiin myös, mummollatikkoa silmällä pitäen!! Erittäin tyytyväinen olen ollut hyvin toimivaan pikkumoottoriin!!Fastback kirjoitti:Jos nyt oikein inttäisi besserwisserinä, niin en väittänyt lohkojanne vakioiksi. Kirjoitin, ”ettehän ole sanoneet lohkoillenne että ovat vakiota”. Jos nyt sanot sille sportsman lohkolle, että onkin vakio, niin heti kävi tussaus vaikka on kone kylmänä. Rehellisesti sanottuna kyllä luulin, että ajatte kummatkin Vesku ja Harri vakiolohkoilla. En mä silti uskonut että jo +400 hv tehoilla tarvitaan aftermarket lohko vakion tilalta, silläpä en tule neuvomaan miten hommat pitäisi hoitaa.
Onhan uusi lohko aina uusi lohko, eipähän sitten tarvitse pelätä että ritsahtaa jo 400 hv tienoilla ja on varaa kasvattaa. Oon varmaan ymmärtänyt väärin, että Kaaralla piti olla pikkulohkoa tontti turvoksissa, mutta taitaakin olla isolohkoja talli täysi kun isolohkotopicissa tuli lausuntoa lausunnon perään mutta täällä ei.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot
Vihdoinkin saan minäkin vähän tehokkaamman pikkumoottorin teetettyä Tepolla tulevana talvena
. Uusi lohko on siinäkin rakentamisen perustana...



-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT