Kuitu takaluukku -66HT Mustiin?

On sulla muodot Mustangin...
ruostekasa
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 29 Tammi 2005, 21:05
Paikkakunta: Pohojanmaa

Kuitu takaluukku -66HT Mustiin?

Viesti Kirjoittaja ruostekasa »

Tietääkö kukaan mistä tollasen saisi?
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Eikös siellä jossakin pohjoisen suunnalla ole joku jannu, joka tekee kuitu osia. Kertokaa kuka tietää sen tyypin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

ROKI kirjoitti:Eikös siellä jossakin pohjoisen suunnalla ole joku jannu, joka tekee kuitu osia. Kertokaa kuka tietää sen tyypin.
Jos Kalajoen Siirosta tarkotat, niin Mikolla ei oo muottia takaluukkuun, mutta peltisestä luukusta tietysti tekis. Kohta alkaa kiihdytyskausi, niin sinä aikana Siironen panostaa täysillä kilpailuun ja kuituosia saa sitten taas ens talvena.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Juu hänestä oli kymysys, sitte paksin hankintaan sveean maasta luulis löytyvän. Nymanin Peteriltä kannattaa kysyä saattais jotain tietää.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Äkkiä ton leipoo ihan kotonakin. Jos ei ole omaa peltistä takaluukkua niin kaverit varmaan lainaa niin siitä saa tehtyä muotin ja muotilla voi sitten tehdä niitä takaluukun kansia vaikka kavereillekin.
Valitettavasti FB:n kansi on erilainen sellaisen muotti olisi tallissa niinkuin myös muita 65 FB:n muotteja.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

457 kirjoitti:Äkkiä ton leipoo ihan kotonakin. Jos ei ole omaa peltistä takaluukkua niin kaverit varmaan lainaa niin siitä saa tehtyä muotin ja muotilla voi sitten tehdä niitä takaluukun kansia vaikka kavereillekin.
Valitettavasti FB:n kansi on erilainen sellaisen muotti olisi tallissa niinkuin myös muita 65 FB:n muotteja.
Ei sulla 457 olisi tälläisistä muotteja? Tuommoiselle satsille mulle olisi käyttöä.
http://www.mustangdepot.com/OnLineCatal ... 656tk1.jpg
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Kuitu takaluukku -66HT Mustiin?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

ruostekasa kirjoitti:Tietääkö kukaan mistä tollasen saisi?
Tulipas tuossa mieleen, että kysäises ruostekasa siltä Parkanon blowerimieheltä onko sillä muottia, sillä siinä hopassa on kuitutakaluukunpelti. Voi olla että on itse tehnyt.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Fastback kirjoitti:Ei sulla 457 olisi tälläisistä muotteja? Tuommoiselle satsille mulle olisi käyttöä.
Valitettavasti ei ole. Kaikki muotit jota mnulla on, ovat kopioita vakio peltiosista.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Minkä verran saatte paino hyötyä takalluukussa, kun tuo taivanin malli on kevyt kuin haavan lehti, vai onko kyseessä jonkinsortin mania. Eei mielestäni ole tarpeellisia laitoksia käyttö ajokissa, mulla itelläni on tuollainen lippa kansi peltisenä jemmassa, kulmat ovat kyllä kuitumössöä. Se lippa on omankäden jälkiä, kopio kuituisesta siististi hitsaamalla tehtynä, en oikei perusta noille kuitu jutuille jos kuitua haluaa pitää hankkia corvette.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

ROKI kirjoitti:Minkä verran saatte paino hyötyä takalluukussa, kun tuo taivanin malli on kevyt kuin haavan lehti, vai onko kyseessä jonkinsortin mania. Eei mielestäni ole tarpeellisia laitoksia käyttö ajokissa, mulla itelläni on tuollainen lippa kansi peltisenä jemmassa, kulmat ovat kyllä kuitumössöä. Se lippa on omankäden jälkiä, kopio kuituisesta siististi hitsaamalla tehtynä, en oikei perusta noille kuitu jutuille jos kuitua haluaa pitää hankkia corvette.
On siita sellanen ilo, etta kuitu ei ruostu, jos tulee pikku naarmu. Ja sitten on se peltinen jemmassa tallissa, josta voi kloonata uuden muovikopion, jos kay oikein ohrasesti.. :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
ruostekasa
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 29 Tammi 2005, 21:05
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja ruostekasa »

Mulla autossa on putkikeula flipillä ja 4-linkitkin löytyy. Ajattelin sitä kuitu-luukun kantta laittaa ihan sen takia, että ei tuu "raiskattua" tuota alkuperäistä. Se muuten painaa yllättävän paljon.

Kiireet tosin loppu tältä kesält kun osat koneeseen makaa vieläkin kontissa Jenkkilässä. No tulee se kesä ensi vuonnakin:)
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Painoon vaikuttaa paljon kuituosin valmistus tapa.
Hyvillä kudotuilla kankailla ja huolellisella työllä voidaan saavuttaa noin 50-70% painon säästö, esimerkiksi konepellissä (65).
Hiilikuitu kankalilla päästään vielä suurempiin painon säästöihin kuin lasikuitu kankailla.
Tosin näin tehdyt kuituosat ovat lähinnä kilpakäyttöön tarkoitettuja, ne kun muuttaavat muotoaan sitämukaa kun vauhti kasvaa.
Yleisesti voisin sanoa ettei puhallettuja kankaita kannata käyttää muuhun kuin muottien valmistukseen. Puhalletulla kankailla valmistetut kuituosat ovat yleensä saman painoisia tai jopa alkuperäistä painavampia.

Yhteen vetona, hyvin tehty katu kuitunokkapelti painaa noin puolet alkuperäisestä. Peltinen nokkapelti noin 20 kg kuitupelti noin 10 kg.
Takaluukku peltinen noin 10 kg kuituluuku noin 5kg. Lokasuojissa ei kovin merkittävää painon säästöä noin 5-10%. Puskureissa suurin painon säästö noin 80%.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Mulle tuli siirosen mikolta '71-'73 Mach 1 kuitupeitto. Tänään viimeksi peittoa nostelin, niin painaa varmaan 1/3 alkuperäisestä. Melko jäykkäkin vielä, koska Mikko käyttää kevyttä hunajakennolevyä jäykistämään peittoa sisäpinnasta. Saa nähdä mitenkä taipuilee käytössä, vielä vaikuttaa tosi hyvältä. Mullakin kuitu tuli puhtaasti pussihousujen takia, ei painonsäästön vuoksi. En suinsurminkaan halunnut puhkaista alkuperäistä Mach 1 konepeltiä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin