Kuitu takaluukku -66HT Mustiin?
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 14
- Liittynyt: 29 Tammi 2005, 21:05
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Kuitu takaluukku -66HT Mustiin?
Tietääkö kukaan mistä tollasen saisi?
Jos Kalajoen Siirosta tarkotat, niin Mikolla ei oo muottia takaluukkuun, mutta peltisestä luukusta tietysti tekis. Kohta alkaa kiihdytyskausi, niin sinä aikana Siironen panostaa täysillä kilpailuun ja kuituosia saa sitten taas ens talvena.ROKI kirjoitti:Eikös siellä jossakin pohjoisen suunnalla ole joku jannu, joka tekee kuitu osia. Kertokaa kuka tietää sen tyypin.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Äkkiä ton leipoo ihan kotonakin. Jos ei ole omaa peltistä takaluukkua niin kaverit varmaan lainaa niin siitä saa tehtyä muotin ja muotilla voi sitten tehdä niitä takaluukun kansia vaikka kavereillekin.
Valitettavasti FB:n kansi on erilainen sellaisen muotti olisi tallissa niinkuin myös muita 65 FB:n muotteja.
Valitettavasti FB:n kansi on erilainen sellaisen muotti olisi tallissa niinkuin myös muita 65 FB:n muotteja.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Ei sulla 457 olisi tälläisistä muotteja? Tuommoiselle satsille mulle olisi käyttöä.457 kirjoitti:Äkkiä ton leipoo ihan kotonakin. Jos ei ole omaa peltistä takaluukkua niin kaverit varmaan lainaa niin siitä saa tehtyä muotin ja muotilla voi sitten tehdä niitä takaluukun kansia vaikka kavereillekin.
Valitettavasti FB:n kansi on erilainen sellaisen muotti olisi tallissa niinkuin myös muita 65 FB:n muotteja.
http://www.mustangdepot.com/OnLineCatal ... 656tk1.jpg
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Kuitu takaluukku -66HT Mustiin?
Tulipas tuossa mieleen, että kysäises ruostekasa siltä Parkanon blowerimieheltä onko sillä muottia, sillä siinä hopassa on kuitutakaluukunpelti. Voi olla että on itse tehnyt.ruostekasa kirjoitti:Tietääkö kukaan mistä tollasen saisi?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Valitettavasti ei ole. Kaikki muotit jota mnulla on, ovat kopioita vakio peltiosista.Fastback kirjoitti:Ei sulla 457 olisi tälläisistä muotteja? Tuommoiselle satsille mulle olisi käyttöä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Minkä verran saatte paino hyötyä takalluukussa, kun tuo taivanin malli on kevyt kuin haavan lehti, vai onko kyseessä jonkinsortin mania. Eei mielestäni ole tarpeellisia laitoksia käyttö ajokissa, mulla itelläni on tuollainen lippa kansi peltisenä jemmassa, kulmat ovat kyllä kuitumössöä. Se lippa on omankäden jälkiä, kopio kuituisesta siististi hitsaamalla tehtynä, en oikei perusta noille kuitu jutuille jos kuitua haluaa pitää hankkia corvette.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
On siita sellanen ilo, etta kuitu ei ruostu, jos tulee pikku naarmu. Ja sitten on se peltinen jemmassa tallissa, josta voi kloonata uuden muovikopion, jos kay oikein ohrasesti..ROKI kirjoitti:Minkä verran saatte paino hyötyä takalluukussa, kun tuo taivanin malli on kevyt kuin haavan lehti, vai onko kyseessä jonkinsortin mania. Eei mielestäni ole tarpeellisia laitoksia käyttö ajokissa, mulla itelläni on tuollainen lippa kansi peltisenä jemmassa, kulmat ovat kyllä kuitumössöä. Se lippa on omankäden jälkiä, kopio kuituisesta siististi hitsaamalla tehtynä, en oikei perusta noille kuitu jutuille jos kuitua haluaa pitää hankkia corvette.

-
- Hiljaisempi
- Viestit: 14
- Liittynyt: 29 Tammi 2005, 21:05
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Mulla autossa on putkikeula flipillä ja 4-linkitkin löytyy. Ajattelin sitä kuitu-luukun kantta laittaa ihan sen takia, että ei tuu "raiskattua" tuota alkuperäistä. Se muuten painaa yllättävän paljon.
Kiireet tosin loppu tältä kesält kun osat koneeseen makaa vieläkin kontissa Jenkkilässä. No tulee se kesä ensi vuonnakin:)
Kiireet tosin loppu tältä kesält kun osat koneeseen makaa vieläkin kontissa Jenkkilässä. No tulee se kesä ensi vuonnakin:)
Painoon vaikuttaa paljon kuituosin valmistus tapa.
Hyvillä kudotuilla kankailla ja huolellisella työllä voidaan saavuttaa noin 50-70% painon säästö, esimerkiksi konepellissä (65).
Hiilikuitu kankalilla päästään vielä suurempiin painon säästöihin kuin lasikuitu kankailla.
Tosin näin tehdyt kuituosat ovat lähinnä kilpakäyttöön tarkoitettuja, ne kun muuttaavat muotoaan sitämukaa kun vauhti kasvaa.
Yleisesti voisin sanoa ettei puhallettuja kankaita kannata käyttää muuhun kuin muottien valmistukseen. Puhalletulla kankailla valmistetut kuituosat ovat yleensä saman painoisia tai jopa alkuperäistä painavampia.
Yhteen vetona, hyvin tehty katu kuitunokkapelti painaa noin puolet alkuperäisestä. Peltinen nokkapelti noin 20 kg kuitupelti noin 10 kg.
Takaluukku peltinen noin 10 kg kuituluuku noin 5kg. Lokasuojissa ei kovin merkittävää painon säästöä noin 5-10%. Puskureissa suurin painon säästö noin 80%.
Hyvillä kudotuilla kankailla ja huolellisella työllä voidaan saavuttaa noin 50-70% painon säästö, esimerkiksi konepellissä (65).
Hiilikuitu kankalilla päästään vielä suurempiin painon säästöihin kuin lasikuitu kankailla.
Tosin näin tehdyt kuituosat ovat lähinnä kilpakäyttöön tarkoitettuja, ne kun muuttaavat muotoaan sitämukaa kun vauhti kasvaa.
Yleisesti voisin sanoa ettei puhallettuja kankaita kannata käyttää muuhun kuin muottien valmistukseen. Puhalletulla kankailla valmistetut kuituosat ovat yleensä saman painoisia tai jopa alkuperäistä painavampia.
Yhteen vetona, hyvin tehty katu kuitunokkapelti painaa noin puolet alkuperäisestä. Peltinen nokkapelti noin 20 kg kuitupelti noin 10 kg.
Takaluukku peltinen noin 10 kg kuituluuku noin 5kg. Lokasuojissa ei kovin merkittävää painon säästöä noin 5-10%. Puskureissa suurin painon säästö noin 80%.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Mulle tuli siirosen mikolta '71-'73 Mach 1 kuitupeitto. Tänään viimeksi peittoa nostelin, niin painaa varmaan 1/3 alkuperäisestä. Melko jäykkäkin vielä, koska Mikko käyttää kevyttä hunajakennolevyä jäykistämään peittoa sisäpinnasta. Saa nähdä mitenkä taipuilee käytössä, vielä vaikuttaa tosi hyvältä. Mullakin kuitu tuli puhtaasti pussihousujen takia, ei painonsäästön vuoksi. En suinsurminkaan halunnut puhkaista alkuperäistä Mach 1 konepeltiä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3