Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Tiedän kenen kyydissä kaara on istunut ja se ei ole mikään "ajan kerran kesässä tarralapuilla auto" vaan kyseinen kaveri ajelee kesäisin sillä aina ku kerkii sekä töihinkin tulee kyseisellä autolla. Se on rakennettu myös alustaa ja jarruja unohtamatta.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko


"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Noniin, useampaa asiaan tulee kyllä niin asiantuntija lausuntoa, mutta pikku- ja isolohkon eroa ei tunneta??? Nyt olisi sitten opiskelun paikka että uskottavuus säilyy. Huoneen kokoisia maamoottoreita tai muitakaan varavoimaloita ei lasketa henkilöautokäyttöön, vai sellaisenko kyydissäkö istuskelit?kaara91 kirjoitti:Joo täytyy myöntää, että en näitä työntömitalla mitattavia moottoreita tunne sen tarkemmin. Työnkin puolesta tämmöiset iso lohkotkin riittää tehoiltaan viritettyinäkin vain oikean voimalaitoksen päätaulun merkki lamppuihin.

Vai onko kyseessä taas joku modulari turboilla, tuollainen jokapäiväisessä käytössä ole 1000 hv Mustangi olisi upea lisäys rekisteriini ja hatunnostonarvoinen suoritus kuskille & omistajalle. Lisätietoja voi laittaa yv:nä jos muuten pelottaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Addikti
- Viestit: 259
- Liittynyt: 28 Maalis 2011, 22:04
- Auto: Mustang Gt -95
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Sama onko se iso vai pikkulohko.. millä rungolla makaa ja millanen koppa. Menkää ajamaan autoilla, vielä 8n kesää jäljellä
ja pikkulohko taitaa olla sekin mistä täällä huudellaan.. näin olettaisin. Onnittelut tehokkaimasta isolohko foorttista suomenmaalla.. tosin onko siinä nyt sit mitään ihmeellistä, pääasia että homma rokkaa ja asia miellyttää tekijäänsä




- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
agree! Asiat tappelee ei ihmiset, nyt koneet karjumaan! Futurage sanoo aina, että pääasia että voima tehdään Fordilla, Pizzamake sanoo aina että pääasia ettei pää ole lasia. 100 % samaa mieltä, siltikin toki edellytän että puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä. 600 hv isolohko ei minua hätkäytä, niitä on paljon, 600 hv vapari pikkulohko hätkäyttää, ei tule niin helposti mitä isoveljestään. Modularit ovat sitten ihan omia eläimiään, niitä on tuplaturboilla pirkanmaalla ja pohjanmaalla - niistäkään ei parane huudella enenpää jos omistajansa ei halua. Asiaa sanoisin.balez kirjoitti:Sama onko se iso vai pikkulohko.. millä rungolla makaa ja millanen koppa. Menkää ajamaan autoilla, vielä 8n kesää jäljelläja pikkulohko taitaa olla sekin mistä täällä huudellaan.. näin olettaisin. Onnittelut tehokkaimasta isolohko foorttista suomenmaalla.. tosin onko siinä nyt sit mitään ihmeellistä, pääasia että homma rokkaa ja asia miellyttää tekijäänsä
![]()
------------
edit:
Vilhon eli Futuragen tarttaamassa topicin otsikko on "suomen tehokkain Ford katuislohko". Ford katuisolohko, tämä katuisolohko on vähän kuin katsojan silmässä eli yhtä monta määritelmää katumotille kuin määrittäjääkin. Tosiasia on, että tämä kone on menossa katuautoon. Voisin nimetä tältä istumalta esim. 1100 hv vapari-isolohkon suomenniemeltä ilman ilokaasua tai paineistusta, mun mielestä se ei tosin vie thunderia sport65:n moottorilta, koska se kone on seissyt autotallissa kohta 15 vuotta käyttämättä ja varmasti seisoo vielä 7-8 vuotta kunnes jälkikasvu tulee "oikeaan ikään", että koneistot elvytetään FHRA stripille. Tehot siitä on penkitetty aktiivikisa uransa aikana joskus 15 vuotta sitten. Varmasti rajuimmat Ford tehot tässä maassa työntää Hietasen Jarin mofidied pullerin Fordin motti, +2000 hv. Hietasen vanha vakiolohkoinen 429 työnsi rautakansilla 1731 hv Santalan dynossa. Kai sekin on jonkun mittapuun mukaan katukuntoinen. En vaan ihan heti keksi mihin kylillä tarvitaan noin paljon möyhyä, hauskaa se tosin on vetää burnis +100 kmh nopeuksista, puhumattakaan ajella tyhjäkäynnillä kylillä. Aah, tässä alkaa oikein taas lämmetä hiperf touhuihin. Tarttis varmaa päivittää ilonaiheet osioon tai jotain.
Viimeksi muokannut Fastback, 21 Loka 2013, 21:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Niin, ja ainakin omalla kohdalla kun auto on liian uusi monien mielestä, pitää saada koneesta mahdollisimman paljon irti, ja pitää myös mennä päästöistä läpi mukisematta, siinä monellekin haastetta! Pikkulohko tai isolohko 600 heppaa tai jotain, meniskö päästöistä läpi? EI tarvii mennäkään joo tiedän, kun on vanhempi auto alla. Elämä on niitä valintoja, itsehän tieni valitsin! Kun sais edes sen 500 vapari kaakkia joka menee leimasta heittämällä! Siinä haastetta kerrakseen.
Onnea vaan voimanpesälle!
P.S. voihan joku aloittaa topiikin Suomen tehokkain vapari pikkulohko!

Onnea vaan voimanpesälle!

P.S. voihan joku aloittaa topiikin Suomen tehokkain vapari pikkulohko!

- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Ismo, olen tottunut että perustelet asiasi perinpohjaisesti teoreettisesti että käytännön kautta, selkeästi huomaa, että jos joku asia on outo niin selvität asian itsellesi perinpohjaisesti. Tästä syystä ihmettelen ettet ole selvittänyt iso- ja pikkulohkon eroja, sillä olen tottunut että sinä jos joku selvittää asiat. Nyt olen liikkeellä aika kevyin perusteluin tai olettamuksin. On turhaa lähteä marttyyrilinjalle jos joku asia ei miellytä.kaara91 kirjoitti: Rahalla saa ja tiedän että tehokkaat isolohkot on tuplasti kalliimpia. Tehokkaan isolohkon pelkän moottorin hinnalla saa suomessa yhden 8 pyttysen mustangin. Anteeksi Fastback. Tulipahan yhdelle taulapäälle taas pidettyä ison oppitunti. Jos ei kysymällä tai viisastelemalla tule oppia, niin ainakin härnäämällä saa oikeaa tietoa.
En ihan ymmärrä mitä yrität perustella lausunnoillasi kuten, että tehokkaat isolohkot ovat tuplasti kalliimpia. Hmmm, kannattaisi varmaan tarkastaa mistä osia ostaa tai hintoja kyselet. Mahtaako linkkisi 461 cid moottorin saavan kuudella tonnilla? 6 tonnia on nettiauton edullisin V8 mustangi, veikkaisin että 461 cid mottisi maksaa 14-18 tonnin välillä. Ykkösellä alkavaan nelinumeroiseen lukemaan riittää esim. ’70 vm 429, vakioveivit arp pultein, cometic tai kuparipahvit ja siihen ahtoa. Kallein osa tuossa kombossa oli tarpeeksi isot turbot – tällainenkin on tehty kotimaassa. Hintaluokka jäi alle tuon V8 mustangin.
Hienoa huomata että sport65:n motti herättää tunteita puoleen jos toiseen.
Osaan minäkin laittaa hymiöitä.















"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
jos pitäis vähän keventää, niin "ooppeli kuskit on paskoja"!!!! Ei tartte leipoa tätä samaa pitkoa...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Hienoa, että Sport 65 on saanut koneen kasaan ja toimimaan.
Ensikesänä etutassut nousee.
En oikein jaksa ymmärtää tuota iso- / pikkulohko höpinää. Moottoreita molemmat.
Liika on liikaa, varttimaili ajoon tehoja saa olla paljon, radalle kapeilla kuviorenkailla 500 hp on tarpeeksi tai jo liikaa.
Nakkikioskille riittää, kunhan edes toinen pyörä pyörii ja tuottaa sopivat höyryt.
Ensikesänä etutassut nousee.
En oikein jaksa ymmärtää tuota iso- / pikkulohko höpinää. Moottoreita molemmat.
Liika on liikaa, varttimaili ajoon tehoja saa olla paljon, radalle kapeilla kuviorenkailla 500 hp on tarpeeksi tai jo liikaa.
Nakkikioskille riittää, kunhan edes toinen pyörä pyörii ja tuottaa sopivat höyryt.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
mites se menikään. kivat katella ja hipelöidä, mutta kyyti on samanlainen. silikoonititssit / isolohko. 

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Näin pikkulohko miehenä voi todeta:" Valitettavasti tuo puoli tuumaa(tai 0,2"), kertaantuu kannen hengityskykyyn ja kanavien mitoitukseen. Venttiilikin tykkää kun ei ole ihan seinässä kiinni. (Ja juu voi niitä laittaa vähän vinoon...)
Hienot on luvut taulussa, ja ensi kesänä tuo täytyy natikoissa haastaa, vaikka tappio on varma
edit: Niin siis tommosen 460:n vakio lohkon voi pikaisen googletuksen tiedolla porata 4,6 tuumaan...
a
Hienot on luvut taulussa, ja ensi kesänä tuo täytyy natikoissa haastaa, vaikka tappio on varma

edit: Niin siis tommosen 460:n vakio lohkon voi pikaisen googletuksen tiedolla porata 4,6 tuumaan...
a
Viimeksi muokannut Antti66HT, 22 Loka 2013, 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
1. ottaapas enemmänkin.kaara91 kirjoitti:Joo ja Corollallakin ajetaan 7 sekunnin aikoja nelikoilla. Ei siihenkään isoja moottoreita tarvita. Sen verran tehokkaita kuitenkin, ettei ehdi tulla uni matkalla. En tiedä kuskeista, mutta ooppelit on ainakin paskoja.Fastback kirjoitti:jos pitäis vähän keventää, niin "ooppeli kuskit on paskoja"!!!! Ei tartte leipoa tätä samaa pitkoa...
Tuolla tekstissäni kyllä tarkoitin 30-50t euron mustangia. En mitään latolöytöä. Racing isolohkokin maksaa jo 4t€. Tuskin ne 1000hp vakiolohkosta ottaa rikkoutumatta. Samaa paskaa kuin vakiot pikkulohkot, ilman koko koneen osien vaihtoa.
Eihän tänne foorumille saa muutoin möyhyä, ellei itse heittäydy välillä tosi tyhmäksi. Joillekin tuo vajaa puolituumaa vaan muuttaa männän halkaisijassa maailman ylösalaisin.

2. kuten sinä ?
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
mikä nyt oikeesti harmittaa tossa vajaassa ½ tuumassa. 

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Duuninpuolest ajelen päivät pitkät OOPPELIA, olen siis paska kuski
no... kaikkihan sen tietää muutenkin
Muuten olen Mexicon kanssa samalla linjalla!!


Muuten olen Mexicon kanssa samalla linjalla!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Sport 65
- Aktiivi
- Viestit: 59
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 21:44
- Auto: 65 Mustang Fastback 347 T5 8"
67 Fairlane GTA 460 C6 9" - Paikkakunta: Orimattila
Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko
Mikä kenellekkin on tehokas, niin se on tietysti makuasia, mutta tossa yksi esimerkki isolohkosta. Total cost 10322.82$kaara91 kirjoitti: Rahalla saa ja tiedän että tehokkaat isolohkot on tuplasti kalliimpia. Saati sitten verraten edelliseen kenen lompakko kestää jatkuvaa voimansiirto osien vaihtoa ja ostamista.
http://www.popularhotrodding.com/tech/0 ... ewall.html
Tämä linkkihän se piti laittaa, tämä on periaatteessa aika lähellä tota mun mottia. 9644$/775hp
http://www.popularhotrodding.com/tech/0 ... rd_engine/
Koska isolohkot ovat tuplasti kallimpia, niin voit tuoda tuosta puoleen hintaan yhden saman tehoisen pikkulohkon osat tohon pihaan, voi olla ahdettukin.
Jos voimansiirto hajoaa kolmesti kesässä, niin pitäisikö asialle tehdä jotain vähän radikaalimpaa.
Viimeksi muokannut Sport 65, 22 Loka 2013, 23:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mustang FB 65 302 T5 8"
Fairlane GTA 67 460 C6 9"
Glastron Carlson CVX-20 Berkeley PackaJet 460
Fairlane GTA 67 460 C6 9"
Glastron Carlson CVX-20 Berkeley PackaJet 460