Kytkin +500 hv katuautoon
- jls
- Addikti
- Auto: 1965 Fastback 351
Kytkin +500 hv katuautoon
Ehdotuksia kytkimeksi reipas 500 heppaisen Windsorin jatkeeksi kevytperäiseen katuautoon. Pehmeä käytöksinen olis hakusessa, että voimansiirto kestäis paremmin. CF dual friction ei pidä. Spec 3+ on kuulemma paljon parempi kuin perinteinen on/off mallin spec 3. Kokemuksia?
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Re: Kytkin +500 hv katuautoon
Itsellä vanhanmallinen McLeod kaksilevykytkin massalevyillä. Toimii hyvin, eikä ole luistanut. 500hv:n jälkeen säästää aikaa, vaivaa, rahaa ja hermoja, kun laittaa tuollaisen kakslevyn.
Lämpö tappaa kytkimen ja kaksilevyisessä on tuota kitka- ja lämmönsiirtopinta-alaa tuplamäärä.
Lämpö tappaa kytkimen ja kaksilevyisessä on tuota kitka- ja lämmönsiirtopinta-alaa tuplamäärä.
- jls
- Addikti
Kiitos! Ihan törkeen hintaisia nuo kaksilevykytkimet 

Mustang FB -65
Jos miettii suoraa hintaa ja vaivaa vaihtaa uusi yksilevykytkin joka talvi, niin se ei ahdista läheskään yhtä paljon. Yksilevylinjalla parin talven jälkeen alkaa harmittaa, ettei laittanut kaksilevyä heti.
Ville, joka on ajanut Futurallaan monta vuotta yli 500hv tehoilla, kokeili vaikka minkälaisia yksilevyjä vuositolkulla, ja aina täytyi vaihtaa kesän jälkeen. Nyt kaksilevy.
Mulla taisi CF kestää puoltoistakesää, kun olen mummomaisempi vaihtaja. Nyt kaksilevy jo monetta vuotta ja avatessa oli hienossa kunnossa. Ja on annettu saapasta.
Ville, joka on ajanut Futurallaan monta vuotta yli 500hv tehoilla, kokeili vaikka minkälaisia yksilevyjä vuositolkulla, ja aina täytyi vaihtaa kesän jälkeen. Nyt kaksilevy.
Mulla taisi CF kestää puoltoistakesää, kun olen mummomaisempi vaihtaja. Nyt kaksilevy jo monetta vuotta ja avatessa oli hienossa kunnossa. Ja on annettu saapasta.
- Fastback
- Over The Top
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
McLeod Streettwin löytyy myös täältä. Ajettu sukkahousut jalassa. Hyvin on toiminut. Peruslähtökohtana oli kestävä ja hyvä kytkin, McLeodin omistaja kertoi minkä minä tarvitsen ja siinä se oli - tuplalevyinen kytkin. 1969 tuossa edellä summaa hyvin tuplalevyn ominaisuudet ja lisäksi se ottaa kasvaneen väännön vastaan kahdella levyllä.
Se kirpaisee vain kerran ja on katukytkimenä erinomainen vaihtoehto.
Se kirpaisee vain kerran ja on katukytkimenä erinomainen vaihtoehto.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Mulla on tossa modularin perässä melko perus RAM:n dual friction paketti. Ihan yksilevyinen siis ja melko kevyt käyttääkin. Kaksi kesää jo kestänyt ja vääntöä on tossa kutenkin yli 500Nm alueella 1500-6000 pyörästä (huippu 680Nm). Varmaan oon sitten mummoillut liikaa kun ei ole vielä luistanut
Onhan mulla myös aivan vakio T56 laatikkokin ja vielä 10 boorisella kytkinakselilla...

- Fastback
- Over The Top
- Viesti:
Isojen poikien neuvoja jos kuuntelisi niin esim. tuollainen reipas henkinen iso kaasutettu katumoottori manuaalivaihteistolla vaatii kytkimen joka vähän liiraa. Jos kytkin ei luista yhtään niin tuloksena on voimansiirron raju kuormitus ja tai pidon välitön menetys.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
-
- Mega-addikti
- Auto: Galaxie -61
mulla on tuo cf dual friction ei ole liian jäykkä käyttää ja toimii hienosti sulakkeena. luistamaan sen saa tosin helposti varsinki isolla vaihteella ja pienestä vauhdista.
tuplalevyinen tulee seuraavaks.
tuplalevyinen tulee seuraavaks.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- JYK-90
- Addikti
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
McLeodia on täällä kehuttu ja varmasti hyvä tuplalevykytkin onkin. Itselläni on pikkulohkossa RAM:n vastaava joka on hinnaltaan samaa luokkaa, mutta setti sisältää myös alumiinisen vauhtipyörän. Hyvin on pelittänyt, taitaa siinä olla yksi syy takaristikoiden hajoilemiseen.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
- jls
- Addikti
Mutta mullahan on kyseessä pieneen lohkoon tehty moottori, joten ko. ongelmia ei tule.Fastback kirjoitti:Isojen poikien neuvoja jos kuuntelisi niin esim. tuollainen reipas henkinen iso kaasutettu katumoottori manuaalivaihteistolla vaatii kytkimen joka vähän liiraa. Jos kytkin ei luista yhtään niin tuloksena on voimansiirron raju kuormitus ja tai pidon välitön menetys.

Dual Friction pitää ihan hyvin, mutta juurikin kolmonen liian hitaassa vauhdissa ja kunnolla hanaa aiheuttaa luiston väärässä välissä. Tiedän ettei noin pitäisi tehdä, mutta ei aina malta...
Hyvä sulake se tosin on, kytkimen perässä t5 ja 8"

Mustang FB -65
- Fastback
- Over The Top
- Viesti:
Aina on varaa parantaa, on sulla jo pikkulohkojen isolohko noin niinkuin ulkoisilta mitoiltaan (ja Porschen jarrut).jls kirjoitti:Mutta mullahan on kyseessä pieneen lohkoon tehty moottori, joten ko. ongelmia ei tule.![]()
Kevyt auto, 500 hv - pitäisi vielä pelata yksiin. Tuossa eräs sikapolkija täältäpäin maailmaa on antanut lukemattoman paljon kenkää T5:lle 500 hv tehoilla, vaihteisto on kestänyt. Perä siinä ei tosin ollut 8", mutta siellä sulakkeena sitten toimii renkahat.