Pi fuel

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
ilmari59
Aktiivi
Viestit: 49
Liittynyt: 11 Elo 2013, 20:35
Auto: 1960 Ford F100 5L EFI
1959 Ford F700 kippi lava
1972 Vauxhall Firenza 1600
Paikkakunta: Espoo

Pi fuel

Viesti Kirjoittaja ilmari59 »

Miten käy -89 -93 Mustangin ruisku vermeet ja 60 luvun c40e 289:n kannet 302:seen ja sopiiko tuohon rulla nokka?
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Pi fuel

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Minkä vuotinen lohko? Oliko 84 vai 85 ylöspäin rullanokka lohko, ja voihan vanhempaankin lohkoon rullanokan laittaa, sit täytyy vaan ostaa myös ne retro-fit rullanostimet joissa se välirauta. Eli 2 nostinta on aina yhdistetty välilevyllä.

Ja kyllä kait ne ruiskukamat ja kannet siihen lohkoon käy.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Pi fuel

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Joo. Nyt jäi se 302 lohkon vuosikerta vähän auki? Jos 90-luvulta niin käy perus rullakamat. 289 kannet käy 302:n. Venttiilikoneistossa eroja.

Eli jos vanhempaan koneeseen haluaa Rullanokan, pitää olla joko RETRO nokka, joka pienemmällä peruskehällä, jolloin voi käyttää vakio nostajia ja spideria. ( Halvin vaihtoehto? Ei kierroskoneeseen...) toinen vaihto ehto on käyttää normaali kehäistä nokkaa ja Retro erikois nostajia, jotka on useimmiten yhdistetty tosiaan levyllä toisiinsa, ns. link bar nostajat. Kaikki link bar nostajat eivät sitten ole näitä retro nostajia.

Yläkerralle ei tule öljyä, jos nostajan ura ei täsmää lohkon öljykanavan korkeuteen. Joissakin rullanostajissa esm. Crower Hippo / E, morel nostajissa rull aon painevoideltu tuon kanavan kautta.
ilmari59
Aktiivi
Viestit: 49
Liittynyt: 11 Elo 2013, 20:35
Auto: 1960 Ford F100 5L EFI
1959 Ford F700 kippi lava
1972 Vauxhall Firenza 1600
Paikkakunta: Espoo

Re: Pi fuel

Viesti Kirjoittaja ilmari59 »

Ok, mun pitää selventää tätä eli ostin -86 Crown victorian puupenkki farkun alipaine efillä siinä oli koodilaput venttiilikopassa ja toisessa kannessa, luulin sitä vaihtomoottoriks mutta se oli laahavalla nokalla, Siihen tuli Mustangin vakio nokka laakerit hoonaus renkaat jakopää ja öljypumppu, kansista patit pakokanavista pois seetit ja venttiilinkoneistus pitkät peltisarjat, kuskin puolen valusarja ei sopinu otti ohjaussimpukkaan kiinni auto on-60 F 100:nen. Niin ja molempiin putkiin uudet happitunnistimet. Auto oli ST Motorssin rullilla ei tehon vaan seoksien takia mutta tehot oli 170hv 3740Rpm moottorista. Nyt laiteltiin maakaasusarja jotenkuten saatu säätöihin voi ajaa mutta ei toimi kunnolla. Noista läppärillä säätö hommista en mitään ymmärrä mutta kaasuohjelma näytti omien suuttimien aukioloajan niin suureks että kaasuinjektorit ei siihen kykene. Toi maakaasu on noin 120 oktaanista, olen pikkuhiljaa hommannu -89 -93 efi Mustangin osat ja näiltä sivuilta noi 289:sin C40e kannet niistä on plaanattu 0,30 kanavt avarettu ja venttiilit läpätty noilla sais puristukset paremmaks. Nyt pitäs löytää ton -93 poksin kanssa sopiva nokka ja toi lohko mun täytyy varmistaa oliko siinä nostajalaaksossa jotain kiinitys reikiä. Tässä oli tarinaa jo niin paljon et en edes kaikkia kirjotusvirheitä löydä mutta jos joku sais jotain tolkkua.
ilmari59
Aktiivi
Viestit: 49
Liittynyt: 11 Elo 2013, 20:35
Auto: 1960 Ford F100 5L EFI
1959 Ford F700 kippi lava
1972 Vauxhall Firenza 1600
Paikkakunta: Espoo

Re: Pi fuel

Viesti Kirjoittaja ilmari59 »

Joo jotain tuommosta suuntaa. Noitten puristusten takia noi kannet kiinostais luulen että noissa nykyisissä saastemoottorin kansissa ei venttiilit paljoo isommat ole. Tutkin tuon lohkon vuosimallin kun saan auton tallile. Laittelen ton ilmammassa ruiskun talven aikana, toivotaan että amerikan Joen purkuosat on ehjiä.
Vastaa Viestiin