Autosi historia
Valvoja: Ville K
Autosi historia
Hei.
Onko kukaan selvitellyt Mustanginsa historiaa ison veden takaa? Auton liikkeet on suomen kamaralla suht helppo selvitellä, mutta mites amerikoissa?
Omani tuotu 90-luvun alussa suomeen, ja olisi mukava tietää missä päin auto on seikkailluit nuo vajaat 30 vuotta aiemmin? En löytänyt aiheelle valmista ketjua... Kokemuksia, vinkkiä mistä aloittaa?
Onko kukaan selvitellyt Mustanginsa historiaa ison veden takaa? Auton liikkeet on suomen kamaralla suht helppo selvitellä, mutta mites amerikoissa?
Omani tuotu 90-luvun alussa suomeen, ja olisi mukava tietää missä päin auto on seikkailluit nuo vajaat 30 vuotta aiemmin? En löytänyt aiheelle valmista ketjua... Kokemuksia, vinkkiä mistä aloittaa?
- JooSexSex
- Addikti
- Viestit: 230
- Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
- Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed - Paikkakunta: Vantaa - Vanda
Re: Autosi historia
Jos ei ole tietoa, mistä osavaltiosta tullut, niin on varmaan työlästä.
D.S.O auttaa valitsemaan mistä aloittaa. Mulla D.S.O. 11 eli Boston.
Omaani aloin jäljittämää, kun löysin auton kätköistä radiokorjaamon kuitin, jossa oli asiakkaan nimi ja osoite.
Sen perusteella googletin ja päädyin Bostonin kiinteistörekisteriin, mistä löysin Samin (oikeesti Ameriikan-Sam, ei Joe) tarkan osoitteen.
Sitten vaan kirjoittamaan kirjettä, johon Sam sitten vastailikin.
Tilasin Massachusettsin RMV:stä lisää tietoa.
Vaikeinta on saada toi kysely maksettua. Laitoin kuitenkin setelin kirjeenä ja vastaus tuli.
D.S.O auttaa valitsemaan mistä aloittaa. Mulla D.S.O. 11 eli Boston.
Omaani aloin jäljittämää, kun löysin auton kätköistä radiokorjaamon kuitin, jossa oli asiakkaan nimi ja osoite.
Sen perusteella googletin ja päädyin Bostonin kiinteistörekisteriin, mistä löysin Samin (oikeesti Ameriikan-Sam, ei Joe) tarkan osoitteen.
Sitten vaan kirjoittamaan kirjettä, johon Sam sitten vastailikin.
Tilasin Massachusettsin RMV:stä lisää tietoa.
Vaikeinta on saada toi kysely maksettua. Laitoin kuitenkin setelin kirjeenä ja vastaus tuli.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
- Juke66
- Addikti
- Viestit: 272
- Liittynyt: 28 Kesä 2013, 13:40
- Auto: Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT avo -95 - Paikkakunta: Iittala
Re: Autosi historia
Itse koitin aikoinaan vähän selvitellä oman musun historiaa isonveden takaa. Eli autoni on ostettu joltain mustangi jopparilta (liikkeestä) ja liikkeen yhteystiedot oli tiedossa ja sieltä joskus autosta kyselin, mutta vastaukset olivat aika niukkoja ja lähinnä todettiin vain koska auto heille oli tullut ja koska se oli myyty eteenpäin.
Auton papereiden seasta ja hanskalokerosta kun keräilin kaikki paperit, löytyi parin edellisen omistajan nimitiedot ja näitä lähdin selvittämään. Onneksi nykyään on Facebook ja näihin kahteen omistajaan (ennen liikettä) on yhteys saatu facen kautta. Ennen liikettä auto oli ollut vajaan vuoden nuorella kaverilla (Daniel) jonka oli kuulemma tarkoitus laitella autoa. Oli kuulemma vaihtanut uuden tankin, putkiston, johtoja ja peltejä jne. mutta innostus oli loppunut ja oli vaihtanut auto -68 malliseen mustangiin liikkeessä, josta minä autoni ostin.
Ennen Danielia auto oli Cool Valley:ssä pariskunnalla (Tara Anne ja Mark) ja näistä Tara vastailikin Facen kautta ja kertoi autosta. Heillä auto oli ollut ensimmäinen yhteinen auto, joka oli palvellut heitä vajaan neljän vuoden ajan. Auto oli kuitenkin ruvennut loppuvaiheessa temppuilemaan, eikä aina lähtenyt käyntiin ja kun perheeseen oli syntynyt lapsi oli auto päätetty myydä eteenpäin. Tara myös kertoi, että hän oli ajanut pienen kolarin parkkipaikalla ja auton puskuri ja lokasuoja oli tässä vääntynyt. Auto oli siis myyty Danielille hintaan 900$ lievästi kolaroituna ja käyntivikaisena.
Pariskunta oli auton ostanut aikoinaan osamaksulla paikallisesta liikkeestä ja myyjä oli kertonut auton olleen hänen vanha autonsa, mutta en saanut tietoa, että mikä liike oli kyseessä tai kuka tuo myyjä oli. Tara vielä lähetti kuvan autosta heidän ostohetkellään, kun auto oli juuri maalattu ja kuvassa siistin näköinen ja pyysi myös lähettämään kuvan takaisin kun saisin auton kuntoon.
Auton papereiden seasta ja hanskalokerosta kun keräilin kaikki paperit, löytyi parin edellisen omistajan nimitiedot ja näitä lähdin selvittämään. Onneksi nykyään on Facebook ja näihin kahteen omistajaan (ennen liikettä) on yhteys saatu facen kautta. Ennen liikettä auto oli ollut vajaan vuoden nuorella kaverilla (Daniel) jonka oli kuulemma tarkoitus laitella autoa. Oli kuulemma vaihtanut uuden tankin, putkiston, johtoja ja peltejä jne. mutta innostus oli loppunut ja oli vaihtanut auto -68 malliseen mustangiin liikkeessä, josta minä autoni ostin.
Ennen Danielia auto oli Cool Valley:ssä pariskunnalla (Tara Anne ja Mark) ja näistä Tara vastailikin Facen kautta ja kertoi autosta. Heillä auto oli ollut ensimmäinen yhteinen auto, joka oli palvellut heitä vajaan neljän vuoden ajan. Auto oli kuitenkin ruvennut loppuvaiheessa temppuilemaan, eikä aina lähtenyt käyntiin ja kun perheeseen oli syntynyt lapsi oli auto päätetty myydä eteenpäin. Tara myös kertoi, että hän oli ajanut pienen kolarin parkkipaikalla ja auton puskuri ja lokasuoja oli tässä vääntynyt. Auto oli siis myyty Danielille hintaan 900$ lievästi kolaroituna ja käyntivikaisena.

"Kahta en vaihda, ykköseltä viitoselle ja vauhdista pakille"
Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT -95 Convertible
Volvo V60 T8 -21
Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT -95 Convertible
Volvo V60 T8 -21
Re: Autosi historia
Meidän musti löytyi craigslististä whittieristä californiasta. Myyjä oli nuori kaveri, Matt, joka oli lähdössä ilmavoimiin, ja auto tarvi saada myytyä. Matt oli ollut jossain autopajassa osa-aikaishommissa, ja oli siellä laitellut autoa. Jälki ei tosin vakuuttanut, autosta puuttui termostaatti, oli ajeltu pelkillä vesillä ja vesipumppu vuoti, pakosarja halki, vilkunpolttimot puuttui ja kone oli ihan finaalissa. Konehuone oli öljyinen ja auto muutenkin sisältäkin paskainen. Matt vastaili sähköpostiin jossa utelin auton historiasta, että auto on oli ostanut hänen isoisänsä aikanaan hänen isoveljelleen ekaksi autoksi, isoveli oli ilmeisesti jonkin verran vanhempi ja hänen jäljiltään auto oli seissyt joitain vuosia ennenkuin Matt oli tullut kortilliseen ikään. Koitin kysellä autosta lisää myöhemmin, vuosilukuja ym. mutta niihin sähköposteihin ei Matt enää vastaillut, eikä oikein mitään historiaakaan autolle ole löytynyt, yksi smog-testi jostain vuodelta 1996, failed..
Mattille laittamassani sähköpostissa laitoin linkin photobucket kansiooni, mihin autosta tulee kuvia, en tiedä onko seuraillut, tai kiinnostaako edes..
No, ainakin suomihistoria on selvillä vuodesta 2009
Mattille laittamassani sähköpostissa laitoin linkin photobucket kansiooni, mihin autosta tulee kuvia, en tiedä onko seuraillut, tai kiinnostaako edes..
No, ainakin suomihistoria on selvillä vuodesta 2009

Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- JooSexSex
- Addikti
- Viestit: 230
- Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
- Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed - Paikkakunta: Vantaa - Vanda
Re: Autosi historia
Luonnollistahan se on, ettei entistä omistajaa paljon kiinnosta ja siksi ei pitäisi heitä liikaa vaivata.
Ehkä multakin jäisi vastaamatta, jos Ali Baba jostain Nairobista laittaisi Facebookissa kaveripyynnön
ja samalla kyselisi, voisinko muutaman kuvan lähettää ja mitä öljyä käytin siinä '89 Hiacessa, jolla
hän nyt bussiliikennettä harjoittaa.
Ehkä multakin jäisi vastaamatta, jos Ali Baba jostain Nairobista laittaisi Facebookissa kaveripyynnön
ja samalla kyselisi, voisinko muutaman kuvan lähettää ja mitä öljyä käytin siinä '89 Hiacessa, jolla
hän nyt bussiliikennettä harjoittaa.

'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Autosi historia
Äläs nyt. Minua ainakin henkilökohtasesti kyllä kiinnostaisi jos joku olisi vaivautunut mut etsimään toiselta puolen maapalloa jä kyselemään jostain vuosien takaisesesta autostani. Varsinkin kun ei nyt ihan perus käyttöropposesta ole kyse.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
Re: Autosi historia
Kai nää on niin henkilö- ja henkilökemiakohtaisia juttuja. Jos muhun joku ystävällisesti ottaisi yhteyttä ja kyselisi jostain entisestä autostani, joka olisi harrastuskäytössä jossain vieraassa maassa, niin ihan varmasti jaksaisin kaivaa vanhoja kuvia ja historiaa omistusajaltani ja jokusen muiston ko. ajoneuvosta..
Ja toikin heppu jolta musse ostettiin, otti itse myöhemmin yhteyttä ja kyseli jotain kuvaa jossa musse olis hankien keskellä uudessa kotimaassaan, ja sellaisen myös sai, mutta ei sitten itse enää vastaillut..
Voihan olla että se ajatteli juuri kuten Risto esitti, "*itut mää jaksa tolle ali baballe enää vastailla, ajelkoon mun college-käyttiksen loppuun siä mongolian aroilla" tai sitten tiesi itsekin että on kaikennäköstä jokeria ropposessa, ja pelkäsi että jos enemmän tutustuu niin tulee kiusallisia kysymyksiä

Ja toikin heppu jolta musse ostettiin, otti itse myöhemmin yhteyttä ja kyseli jotain kuvaa jossa musse olis hankien keskellä uudessa kotimaassaan, ja sellaisen myös sai, mutta ei sitten itse enää vastaillut..
Voihan olla että se ajatteli juuri kuten Risto esitti, "*itut mää jaksa tolle ali baballe enää vastailla, ajelkoon mun college-käyttiksen loppuun siä mongolian aroilla" tai sitten tiesi itsekin että on kaikennäköstä jokeria ropposessa, ja pelkäsi että jos enemmän tutustuu niin tulee kiusallisia kysymyksiä

Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Autosi historia
Hmm, Upoon varmaan löytäsin historiaa jos jaksais ettiä... Ja uskoisin että historijoitsija jaksais sitä mulle kertoakki, mut empä mää sillä tiedolla oikeestaan mitään tee... Tai mistäs sitä tietää, ootko Teppo valmis kertomaan auton historiasta muutakin kun mitä netistä löytyy?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Autosi historia
Sä Tulipultti olet viides omistaja ja sait juuri yksityisviestin.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Autosi historia
Kun oma -66 on Suomiauto niin historian selvittely oli kohtuullisen helppoa. Trafin nettipalvelusta sai pari euroa maksamalla historian vuoteen -88 asti ja soittamalla pystyi tilaamaan muutamalla kympillä koko historian. Raportissa tuli muutama kopio vanhoista omistajapapereista ja kaikkien aikaisempien omistajien nimet. Olisi ihan mielenkiintoista etsiä ja ottaa yhteyttä vanhoihin omistajiin mutta vielä ei ole kerennyt kun auto ei ollut minulla kuin kuukauden 
http://mustang66project.blogspot.fi/201 ... eport.html

http://mustang66project.blogspot.fi/201 ... eport.html
1966 Mustang HT / A-code 289 / 4 vaihteinen manuaali
Projektiblogi: http://mustang66project.blogspot.fi/
Projektiblogi: http://mustang66project.blogspot.fi/