C-4 säätäminen
C-4 säätäminen
Oisko kellään tietoa c-4 vaihteiston säädöistä. lähinnä mitä pystyisi ulkopuolelta tekemään. ois sellaista että kun vaihteen kytkee päälle niin tuntuu kovasti kytkeytyvän, oisko panta liian kireällä?
Re: C-4 säätäminen
Ulkopuolelta pystyy tarkistamaan etu- ja takapantojen perussäädöt. Etupannan ruuvi kireyteen 10 ft lbs (13,6 Nm) ja 1,5 kierrosta auki, johon lukitus. Varmista että lukitusmutteri ei kiristy momenttiin vetäessä, eli kierrä se riittävästi auki. Takapannan ruuvi 10 ft lbs ja 2,5 kierrosta auki.
Oletan että tarkoitat vaihteen kytkeytymistä paikallaan ennen liikkeellelähtöä. Karkean kytkeytymisen tekee esim. liian korkea tyhjäkäynti. Jos laatikkoa on viritetty niin sekin voi tehdä kytkeytymisen karkeaksi.
Oletan että tarkoitat vaihteen kytkeytymistä paikallaan ennen liikkeellelähtöä. Karkean kytkeytymisen tekee esim. liian korkea tyhjäkäynti. Jos laatikkoa on viritetty niin sekin voi tehdä kytkeytymisen karkeaksi.
Re: C-4 säätäminen
Jees.laatikkoon on laitettu edellisen omistajan toimesta shift kitt.sanoi että ehkä liian rankka.onhan mulla se paaketti vielä tallessa. pitää katsoa.onko se helppo "purkaa pois". modulaattori näytti myös uudelta muistaakseni. tyhjäkäynnin olen yrittänyt pitää minimissä.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: C-4 säätäminen
Kytkeytymisen kovalta tuntumiseen vaikuttaa myös kardaanin ristikoiden väljyys, sekä perässä oleva väljyys.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: C-4 säätäminen
Tuon epäilisin olevan syynä äkkinäiseen kytkeytymiseen, elei tyhjäkäynti ole liian suuri. Omassa ainakin ottaa löysät pois aikamoisella kolauksella varsinkin pakilla.Homer65 kirjoitti:Kytkeytymisen kovalta tuntumiseen vaikuttaa myös kardaanin ristikoiden väljyys, sekä perässä oleva väljyys.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Re: C-4 säätäminen
Pelkkä shift kit ei mielestäni vaikuta tyhjäkäynnin linjapaineeseen niin paljoa, että kytkeytyminen muuttuisi karkeaksi. Mutta välyksien, varsinkin liian välyksen kanssa, vaikutus voi olla huomattavampi. Tuo välyksien vaikutus voimalinjassa tulee siitä, että pyörivät osat ehtivät kiihdyttää vauhtiaan ennen kuin välykset on kelattu pois ja sitten pysähtyvät korkeammasta nopeudesta kuin ilman välyksiä. Vanhemmiten väljää tulee ja kolahduksia sitä myöten.manuel kirjoitti:Jees.laatikkoon on laitettu edellisen omistajan toimesta shift kitt.sanoi että ehkä liian rankka.onhan mulla se paaketti vielä tallessa. pitää katsoa.onko se helppo "purkaa pois". modulaattori näytti myös uudelta muistaakseni. tyhjäkäynnin olen yrittänyt pitää minimissä.
Shift kitin poistaminen vaatii C4:ssä vuosimallista ja tehdyistä muutoksista riippuen mm. yhden reiän koon pienentämisen, regulaattorin jousen vaihtamisen takaisin vakioon ja mahdollisesti yhden takaiskun palauttamisen paikalleen. Tuo takaisku on pyöreän kiekon mallinen. Modulaattori vaikuttaa vain osakaasun vaihtojen ajoitukseen ja tuntumaan.
Re: C-4 säätäminen
Kiitoksia hyvistä neuvoista. niitä välyksiä vähän pelkäilinkin kun on -81 orggis 7.5 akseli alla. pitää öljyt sieltä vielä tsekata on niin epäilyttävän kuivan oloinen ulospäin! sitäkin muistelin ettei tuo shift kit pitäisi normiajossa haittailla.paketissa oli kyllä kaksi eri vaihtoehtoa mutta kun en tiedä kumman niistä on edellinen omistaja sinne littanut. oisko kuitenkin mahdollista että toi panta ois vähän liian tiukalla? t.Manuel
Re: C-4 säätäminen
Voivathan ne olla liian kireällä, se selviää laskemalla ruuvin kierrokset tuohon 10 ft lbs momenttiin asti. Etupannan säätö liian kireälle ei kuitenkaan vaikuta paikallaan vaihteen kytkeytymistuntumaan, koska etupantaa käytetään vain kakkosella. Takapannan säätö voi vaikuttaa (yhdessä linjapaineen noston kanssa) kytkeytymiseen kun laitetaan suoraan pakkoykköselle. Takapannan säätämisestä ohjearvoa tiukemmalle ei ole hyötyä. Jos siis tuo karkea kytketyminen tulee deelle laittaessa, niin kyseessä todennäköisesti yhdistelmä korkeampi linjapaine ja voimansiirron välykset.manuel kirjoitti:oisko kuitenkin mahdollista että toi panta ois vähän liian tiukalla? t.Manuel