Mikä Maffi?
Re: Mikä Maffi?
Seuraava vaihtoehto: oisko tuosta mihinkään? Lightiningin MAF ja tuo, voisko säätöä saada kohdilleen?http://www.jmschip.com/jmsmam/
Re: Mikä Maffi?
Onko ilman virtausnopeudella mitään merkitystä maffin toimintaan? Eli tavallaan onko sillä väliä onko se maf 75 vai 90, toiminnan kannalta?
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Mikä Maffi?
Noihin maffeihin mulla löytyy käyrät. W4H0 on esim 5.0 GT:n alkuperäinen, kapasiteetti max 924 , 96 Cobran max 1145, -03 Cobra 1726 en nyt muista yksikköjä, varmaan paunaa/tunti mutta näkee suuruusluokan.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Mikä Maffi?
kaara91 kirjoitti:Ilmeisesti alapään ja tyhjäkäynnin puolesta parhaasta päästä MAFeja, joka toimii, kun on Fordin oma. Suuttimet saa aina kalibroitua. Viritysmoottoreissa ja ahdetuissa paljon käytetty ja toimiva. Mittaa putken keskeltä virtausta, jolloin pyörteilyt ei häiritse toimintaa.
http://www.wmsracing.com/wmsweb/M-1257- ... -90mm.html
http://granatellimotorsports.com/produc ... 01-32.html
Suuttimien kalibrointi, mitä tehdään, kuinka tapahtuu?
Re: Mikä Maffi?
Suuttimien koko pitää muuttaa boxiin että se tietää mitkä siellä on.
Re: Mikä Maffi?
Topias74 kirjoitti:Suuttimien koko pitää muuttaa boxiin että se tietää mitkä siellä on.
Jaaha. Nyt jo SCT:n lastu olemassa oleville muutoksille.
Suuttimet isommaksi ja uuden lastun tilaamiseen, nuin kai se menee.
Re: Mikä Maffi?
Mulle on tulossa vakio 5.0 GT:n boxi, ja uus Maffi joka on kalibroitu mun 30lb suuttimille ja cold airille. Säädetään boxia kohdilleen sitten sen minkä tarvii.
Re: Mikä Maffi?
Miksi?Topias74 kirjoitti:Homma on sellainen että tossa on nyt tatechin ruisku, ja aikomus on palata alkuperäiseen.
Re: Mikä Maffi?
Monta kertaa jo säädelty eikä vieläkään ole säädöt kohdillaan, ei ole mukavaa ajaa kun ei toimi kun kello! Varmaan ehkä sais parempiin säätöihin jos ajais tampereelle asti sitä säädättämään, mutta ei ole halpaa eikä takeita että toimisko se sittenkään niinkuin orkkis!
Ja siihen pitäis varmaan vielä muutella osia, että ois ehkä takeita paremmasta toimivuudesta. Back to orkkis, joku muu saa näpräillä Tatechin kanssa kenellä aikaa riittää, mulla ei riitä! Ei tuo Tatech rikki ole, kaikki komponentit ei vaan tossa tapauksessa ehkä ihan ole parhaat mahdolliset toimivuuden kannalta, enkä minä kerkee perehtymään sen sielunelämään ja komponentteihin että mikä toimii mitenkin ja minkä kanss Että sen takia. 


Re: Mikä Maffi?
Jaa, voisin kyllä kuvitella että viritetyssä autossa oikein säädetty moottorinohjaus olisi parempi vaihtoehto kuin orkkisohjelma fuulatulla ilmamassasignaalilla. Jos vika tosiaan on säädöissä niin mielestäni olisi parempi paneutua siihen mutta jos on joku komponenttivika niin miksei se sama toistuisi orkkisboksilla? Anturitietojen varassa se tietokone toimii.
Mitä itse aiheeseen tulee niin eipä mulla kyllä ajettavuuden kanssa Pro-M 80-mittarilla ja 30lb suuttimilla mitään valittamista ole. Ihan pikkasen rikkaalla on ainakin tyhjäkäynnillä mikä näkyy päästömittauksissa mutta kun ei ole vähäpäästöinen niin läpi pääsee katsastuksesta. Voisi korjaantua laskemalla bensanpainetta mutta toistaiseksi vakiosäätimellä mennään. Vakionokka.
Mitä itse aiheeseen tulee niin eipä mulla kyllä ajettavuuden kanssa Pro-M 80-mittarilla ja 30lb suuttimilla mitään valittamista ole. Ihan pikkasen rikkaalla on ainakin tyhjäkäynnillä mikä näkyy päästömittauksissa mutta kun ei ole vähäpäästöinen niin läpi pääsee katsastuksesta. Voisi korjaantua laskemalla bensanpainetta mutta toistaiseksi vakiosäätimellä mennään. Vakionokka.
Re: Mikä Maffi?
Ei komponenteissa välttämättä ole vikaa, vaan niiden yhteensopivuus muiden kanssa, esim. nykyinen jakaja sytytys olisi hyvä korvata triggerillä ja ohjelman oppiminen ja säätäminen, olen käyttänyt autoa jo usein eräällä pajalla, ja aina auto on vähän paremmaksi tullut, mutta kaukana ollaan vielä siitä minkälainen orkkisruutta on. Kyllä mun autokin päästöihin nyt nykyisellä nokka-akselilla menee helposti( Compcams 35-351-8), ei siinä mitään, mutta siinä on muita vikoja, ajon aikana nykimisiä, tyhjäkäynti moottorille ei tule signaalia, ym. Omaa ohjelman kanssa yhteensopivaa läppäriäkään ei ole missä olisi vanha XP ja sarjaportti liitäntä, omalla uudemmalla läppärillä kokeilin USB-adapterin kanssa, niin 3-5min ja ohjelma jumiutuu. Ja ohjelma, sen mitä olen kerennyt katteleen, niin tuntuu ihan heprealta! Liian paljon asiaa ja säätömahdollisuuksia! Eikä ymmärrä kaikkea asiaa miten niiden pitäisi olla ja miksi! Siksi ei osaa muutoksiakaan itse paljon tehdä, ettei käy niin että auto alkaisi toimia huonommin. Ja tosiaan aika on kortilla, perheessä 3 pientä poikaa jotka haluavat leikkiä isänsä kanssa. Ja äitikin välillä leikkii isin kans! 

Re: Mikä Maffi?
No niin, nyt löytyi jo kotimaasta alkuperäinen maffi (70mm)ja pätkä maffin johtoa. Näin se homma etenee!
Vielä boxi niin päästään kokeileen orkkisruuttaa! 

