FoMoCo day 2013

Ratapäivät ja muut race-henkiset tapahtumat.

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: FoMoCo day 2013

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Eipä sen tuloksen mitään merkitystä ole, vaan se että tosiaan uskaltaa osallistua!
Ja hyvinhän se meni, olit lady cupin ykkönen! :wink:
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: FoMoCo day 2013

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Kiitä Ville koko meidän kerhon puolesta Cossu-klubia hienosta tapahtumasta Ahvenistolla.
Ja minultakin kiitos nopeasta tulospalvelusta. Ensi vuonna taas.

Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: FoMoCo day 2013

Viesti Kirjoittaja Ville K »

CFR-759 kirjoitti:Kiitä Ville koko meidän kerhon puolesta Cossu-klubia hienosta tapahtumasta Ahvenistolla.
Ja minultakin kiitos nopeasta tulospalvelusta. Ensi vuonna taas.

Vesa
Terveiset menee perille. Ja olkaapas hyvät 8)
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: FoMoCo day 2013

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Mikä sprinttikierros on ? Eikös tyypillinen hyvä Ahveniston "raja-aika" ole 1,30 ?


Nimim." epätietoinen Hämeestä" :o
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: FoMoCo day 2013

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Sprinttirata on kehitelty rataalueen eri koukeroita hyväksikäyttäen, nopeatempoinen ja katsojaystävällinen kilpailu.. Ei siis ajettu koko kierrosta sprintissä.
Ja 1.30 on jo ihan hemmetin nopea kiekka apparalla.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Jallu
Tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 31 Heinä 2012, 09:44

Re: FoMoCo day 2013

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Järjestävän kerhon puolesta erittäin suuret kiitokset kaikille osallistuneille. Tämän vuoden tapahtuma oli todella mahtava, joskin järjestelyiden osalta parannettavaa jäi. Kaikki palaute otetaan iloiten vastaan ja Ville sitä on jonkin verran jo antanutkin.

Pertti Kurki-Suonio Ahveniston moottoriradalta esitti myös kiitoksensa osallistuneille ja kehui tapahtumaa yhdeksi kesän parhaista. Pertti myös pahoitteli syvästi kahvilaan muodostunutta ruuhkaa. Tämä johtui yhden työntekijän tekemästä oharista ja siitä johtuneesta miehistövajauksesta.

Täällä vielä muutamia otoksia päivästä: http://senna.galleria.fi/kuvat/Ahvenist ... 4.08.2013/

CRSC:n puolesta
Jalmari Talola (liikkeellä sillä GULF-Transitilla)
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: FoMoCo day 2013

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

kaara91 kirjoitti:
Futurage kirjoitti:Mikä sprinttikierros on ? Eikös tyypillinen hyvä Ahveniston "raja-aika" ole 1,30 ?


Nimim." epätietoinen Hämeestä" :o
Aika tyypillinen "oikeissa" luokissa. Mutta sanoisin, että kovaa saa mustangilla mennä tuohon aikaan. Mika tais mennä muutaman sekunnin alle epävirallisesti 1.40, että siitä vaan kokeilemaan peltirännissä ajoa.


http://ahvenistonfanisivut.com/kierrosajat.html
Kyllävain alle 1.40 aikaan pitää jo rata olla jotenkin tuttu sekä tiettyä puristusta riippuen kalustosta. Jo useamman
FoMoCo-Dayn käyneenä pikkuhiljaa oma aika paranee, tänävuonna käsiajanotolla luokkaan 1.37-1.39 väliin kaverin
ottamana repsikanpaikalta. Eli +- sekunnin tarkkuudella peukalon nopeudesta riippuen. Mikalla ei ilmeisesti ollut
ajanottoa mutta varmaankin tuosta vielä jokunen sekunti pois niin ollaan oikealla tasolla. Tuolla huomaa erittäin
hyvin renkaiden tärkeys. Tänävuonna tuolla ajoin tuoreimmalla alla Pirelli P-Zero Corsa renkaat jotka myös original
rengastus Boss 302 Laguna Seca mallissa. Pito ja tuntuma ainakin omasta mielestä erittäin hyvä kun ottaa huomioon
että nämä on ihan viralliset katurenkaat samalla, ei ratasliksit. Vieläkin sama vika muutamassa paikassa että jalka
nousee kaasulta suht aikaisin ja hakeutuu jarrulle ehkä turhan aikaisin. Harjoitusta kyllä takana vasta 2008 vuodesta alkaen radalla eli parantaa vois vielä koettaa tulevaisuudessa ennenkuin ikä alkaa jarruttaa enemmän.

Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: FoMoCo day 2013

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tässä edellisen viikonlopun aikoja
Historic F
Harri Ukkonen. Plymouth Barracuda 65, 01:37.703
Tomas Gustavsson Mustang 65 HT, 01:37.945
Road sport A2
Santtu Rantanen Xtreme BMW 325 E36, 01:30.710

Autot ja ranteet kunnossa koska Histric F autot aika lähellä vakiota.
Xtreme BMW ko. luokan sääntöjen mukainen, esim. vakio BMW jarrut EBC paloilla.

Pistää oikein tosissaan miettimään mistä vauhti oikein tulee, ei ainakaan moottori tehosta.
Oisko alustan säätöihin hieman perehytty?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: FoMoCo day 2013

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Mexico65 kirjoitti:Pistää oikein tosissaan miettimään mistä vauhti oikein tulee, ei ainakaan moottori tehosta.
Oisko alustan säätöihin hieman perehytty?
Oletettavasti näihin on joku perehtynyt jo tehtaalla, mitenkään auton omistajan mahdollista panosta väheksymättä.
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: FoMoCo day 2013

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Tänään Ahvenistolla kilpailussa aika 01:36.466, autossa tehoja n 210 hv ja kytkin luisti, auraus päin P tä ja poltoaineen syötössä ongelmia,ei lukkoa,rengas joku kumho tai joku perus kumi, leveys ehkä 205 vai mikä se nyt on ?
Niillä mennään mitä on tarjolla ja hanskalla loput :))
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: FoMoCo day 2013

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

FBFIN65 kirjoitti:Tänään Ahvenistolla kilpailussa aika 01:36.466, autossa tehoja n 210 hv ja kytkin luisti, auraus päin P tä ja poltoaineen syötössä ongelmia,ei lukkoa,rengas joku kumho tai joku perus kumi, leveys ehkä 205 vai mikä se nyt on ?
Niillä mennään mitä on tarjolla ja hanskalla loput :))
Kumit Hankook Ventus rs2 z212 205/50 zr15, hinta noin 115 €/kpl. Nämä kumit on taloudelliset ne kestää noin 12 - 18 tuntia kilvanajoa. Tosin paras terä menee pois noin 1 tunnin jälkeen.
Tietenkin meidän menoa haittasi 30 muuta samanaikaisesti rataa kiertänyttä samantasoista autoa. 6 tuntia ja 202 kierrosta kilvanajoa taas takana, autossa ei juurikaan muita ongelmia ollut kisan aikana paitsi, että polttoainneen syöttö ongelmat loppuivat jossain 3-4 tunnin ajon jälkeen. Henkka kyllä sanoi, että alusta on ihan paska, aivan liian pehmeä, ohjaus täristää ja autosta kuluu kaikenlaisia epämääräisiä ääniä. Jarrut toimi hyvin koko kisan ajan. Joitain öljyvuotoja taas ilmeni, mutta se on aina kuulunut tuon auton luonteeseen. Bensaa saloi noin 120 -140 litraa, reilu 20 l/h, keskinopeus noin 110-113 km/h. 9 jarrutusta / kierros -> noin 1818 jarrutus / kisa. Noin 10 vaihteiden vaihtokertaa / kierros -> noin 2020 vaihtoa / kisa.
Voittaja teami ajoi 209 kierrosta. Kisan nopein kierros 01:34.46.
Ylimääräinen bensapaineen ongelma ja säätö operaatio vei meiltä noin 2-3 kierrosta. Lisäksi oli jotain muuta sähläystä tankkauksessa ja taisi olla myös muutaman kerran ulkoilua, muutama yhteenotto -> renkaanjälkiä kyljissä ja vanteet mustina.
Omat osuuteni meni jotenkin eka stintti 30 kierosta toinen joka oli myös viimeinen 28 kierrosta. Oma parasa kierros 1:38.288 lähe 2 sekuntia hitaampi kuin Kari. Henkka veteli myös 1:36 aikoja mutta jäi vähän Karille.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Jones
Mega-addikti
Viestit: 613
Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
Auto: GT -94
Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo

Re: FoMoCo day 2013

Viesti Kirjoittaja Jones »

FBFIN65 kirjoitti:Tänään Ahvenistolla kilpailussa aika 01:36.466, autossa tehoja n 210 hv ja kytkin luisti, auraus päin P tä ja poltoaineen syötössä ongelmia,ei lukkoa,rengas joku kumho tai joku perus kumi, leveys ehkä 205 vai mikä se nyt on ?
Niillä mennään mitä on tarjolla ja hanskalla loput :))
Hyvin sä vedät! Mun paras eilen 1.39,558.
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
Dalimattas
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 02 Touko 2007, 18:23

Re: FoMoCo day 2013

Viesti Kirjoittaja Dalimattas »

Kiitoksia vaan tapahtuman järjestäjille, ja sääkin onneksi suosi ajoa!

Näin ensi kertaa mihinkään ratatapahtumaan osallistuneena voisin palautteena mainita, että olin kyllä alkuun ihan hukassa radalle tullessani! Autoja oli paikalla paljon, mutta mistään ei tiennyt, kuka tapahtumaa organisoi. Eli järkkäreillä ei näkynyt ainakaan parkkipaikan puolella mitään liivejä tms tunnusmerkkejä. Kukaan ei myöskään ollut esim portilla keräämässä ratamaksuja heti sisään tullessa, eikä neuvomassa, mistä desibelimittaushäiskä löytyy.

Hetken kierreltyämme ja kahvilastakin asiaa tiedusteltuamme joku autoonnojailija neuvoi sitten oikean pakettiauton, jonka luota löytyi ehkä jollain tavalla järjestämiseen liittyviä häiskiä, ainakin heille kelpasi ratamaksu käteisenä :) :) :)

Jos en olisi etukäteen huhuja kuullut, että desibelit mitataan, olisin minäkin varmaan vaan rynnännyt radalle yltiöpäissäni ajelemaan ilman tarroja tai maksuja :)

Muuten oli kyl tosi jännää, en olisi alkuun millään uskaltanut lähteä oikeasti hyvin ajavien foordistien joukkoon radalle tukkeeksi. Onneksi viiden aikaan sitten innokkaimmilta oli jo gaso loppunut/kalusto hajonnut/into lerpsahtanut, ja sitten oli hieman rauhaisempaa käydä harjoittelemassa ensikertalaisenkin ajolinjoja... Tehtiin varmaan musta_roush_kujen ennätys hitaudessa ;) Onneksi isäntä sentään hieman piti yllä mustikuskien mainetta, ja hänelle sain epätarkalla käsikellotuksella hieman vajaa 1.49 aikoja. Ehkä Räyskälässä uudestaan, ehkä ei...
Vastaa Viestiin