SN 95 5.0 GT -95 moottorin päivitys

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
kekkonen68

SN 95 5.0 GT -95 moottorin päivitys

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 »

Syksy tulee ja kohta musti tallin puolelle pilttuuseen...
Kysyisin budjetti moottorin rakennusta ajatellen muutamia seikkoja;

-Imusarja, mikä olisi hyvä?
-Läpäkotelo,map?
-Pakosarjat?
-Kannet mitkä helppo työstää, tai jos jollain valmiita tarjolla?
-kokemuksia, kuinka pitkälle vakkari suuttimet riittää?
-cool air intake system,millainen ja mistä?

Jukka
kekkonen68

Re: SN 95 5.0 GT -95 moottorin päivitys

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 »

Ok kiitos, noille nurkille olisi tarkoitus ulottaa päivitys, eli sellainen taloudellinen ripeä katumoottori. Aiheena ehkä kulunut, mutta vanhan kertaus ei aina ole pahitteeksi...

Jukka
kekkonen68

Re: SN 95 5.0 GT -95 moottorin päivitys

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 »

Koneen päivitykset on ihan ok. Mitkä kannet olisi edullista hankkia? alu sellaiset,.. Täällä foorumilla olisi yhdet gt 40 rautaiset ja nokka keppi samassa nipussa.

Jukka
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: SN 95 5.0 GT -95 moottorin päivitys

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Ei varmaan huono sijoitus olisi se paketti, sitten 1,7 keinut ja se imusarja vaihtoon! Kaasuläppä isommaksi (70-75mm) ja ei varmaan haittaa vaikka Maffikin olisi vähintään se 73mm. Eikä varmaan alussa tarvii edes sitä nokkaa vaihtaa, imupuoli (maf,kaasuläppä ja imusarja), keinut(1,7), kannet ja peltisarjat ja putkisto. Yhdellä tutulla tommonen kokoonpano, ja voin sanoa että toimii!!!! 8)
kekkonen68

Re: SN 95 5.0 GT -95 moottorin päivitys

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 »

Ok, Kuulostaa siltä mitä juuri haenkin. Muistaakseni noista gt 40 kansista oli virrannut liki 400hv, imusarja, maf ja kotelo isommat ja nokka keppi vaihdettuna noin 300hv, imusarjan ahdistaessa.Keinut taisi puuttua niistä mut saamaallahan ne vaihtuisi. Noi orkkis pakosarjat on aikamoinen tulppa ,noiden pakoaukkojen kohdilta, ko supistuu aika lailla. Putkisto on hyvä mallia x yksillä pöntöillä, shortit käy suoraan, mut jos vaihtaa pitkät sarjat niin sitten vaatii jumppaa. Leiman ajaksi kun laitettava nuo katit paikalleen niin ei viitsisi rikkoa bolt on pakettia.

JK
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: SN 95 5.0 GT -95 moottorin päivitys

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Sen nokan kanssa kannatta olla sit tarkkana, ettei tuu semmosta nokkaa, jolla katsastus vaikeutuu! Gt:n nokkakin on katuajeluun ihan passeli, menee päästöistä mukisematta, vaihtaa vaan ne 1,7 keinut ja imusarja,maf ja kaasuläppä. Nim.Itse nokan miedontanut! Että nyt menee leimasta heittämällä!
Avatar
pekka59
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 19 Maalis 2007, 22:00
Auto: Vm. 1991 Ford Mustang GT 5.0 "High Performance". HHP-auto .
Paikkakunta: Palokka

Re: SN 95 5.0 GT -95 moottorin päivitys

Viesti Kirjoittaja pekka59 »

Topias74 kirjoitti:Ei varmaan huono sijoitus olisi se paketti, sitten 1,7 keinut ja se imusarja vaihtoon! Kaasuläppä isommaksi (70-75mm) ja ei varmaan haittaa vaikka Maffikin olisi vähintään se 73mm. Eikä varmaan alussa tarvii edes sitä nokkaa vaihtaa, imupuoli (maf,kaasuläppä ja imusarja), keinut(1,7), kannet ja peltisarjat ja putkisto. Yhdellä tutulla tommonen kokoonpano, ja voin sanoa että toimii!!!! 8)
Heh,toimiihan tuo(kin) :oops:
Fix Or Repair Daily
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: SN 95 5.0 GT -95 moottorin päivitys

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Niin, kyse on juuri tuon Pekan foxin motista! :D Pelaa hienosti!
kekkonen68

Re: SN 95 5.0 GT -95 moottorin päivitys

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 »

ok. Muistan edellisen mussen kanssa, vaikka oli katit niin aika kikkailua oli että saatiin päästöt läpi ja koneessa oli 347hv. leimalla innssikin sanoi että onko tulppa rikki kun noin rynkyttää ja siihen tietty vastaus että varmaan on :D

Jukka
kekkonen68

Re: SN 95 5.0 GT -95 moottorin päivitys

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 »

Noista kansista vielä ja imusarjasta:

Kannet;
-Kannen sopiva palotila. nuo muut speksit huomioon ottaen?
-imukanavan tilavuus?
Tämä jos päätyy uusiin kansiin.

Imusarja;
-TFS tahi edelbrock?
-millainen tuo imukotelo, vai tuleeko noissa mukana?
kekkonen68

Re: SN 95 5.0 GT -95 moottorin päivitys

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 »

Kiitos, kiitos. Tutkitaan aihetta...

Jukka
kekkonen68

Re: SN 95 5.0 GT -95 moottorin päivitys

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 »

Pikku hiljaa alkaa hahmottua tuo kokonaisuus, mitä kannattaa tehdä koneelle, järkevä katukone,..
Avautuuko tuossa hinnasto, kun ei suoraan anna sitä tietoa, meinaan tuo TFS imari.
kekkonen68

Re: SN 95 5.0 GT -95 moottorin päivitys

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 »

Muutamat siellä erottuu edukseen alaväännön puolesta. Kokonaisvaltainen paketti täytyy miettiä, joka toimii.Tuleehan tuolle hintaakin, mut mikäpä ei maksa. Kiitoksia jälleen.
Huomasin tuossa että öljykorkista menee letku suoraan auton alle, eikös tuon pitäisi mennä koneen taakse pvc venttiilille ja ed koneen sisälle?

JK
kekkonen68

Re: SN 95 5.0 GT -95 moottorin päivitys

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 »

Jokin taka ajatus on ollut tuolla putken vedolla tuonne alas, mutta kone ei huohota yhtään :D , joku minä itse hän män on sen tehny,...

Jukka
kekkonen68

Re: SN 95 5.0 GT -95 moottorin päivitys

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 »

Näin on,.. Kiitos tästäkin...
Vastaa Viestiin