Termostaatin vaihto!!
Termostaatin vaihto!!
Onko tässä termarin vaihdossa joku trikki mitä en ymmärrä ? Eikö sen pitäis mennä niin että ottaa vanhan pois,laittaa uuden tiivisteen ja termarin, lyö kiinni,laittaa vedet ja ajaa pois.Nyt saan letkut ja muut paikalleen kaadan vedet sisään niin jo alkaa vuotaa sieltä temarin paikkeilta kovaa kyytiä pois,niin onko siinä joku kikka mitä en tiedä/ymmärrä........
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Termostaatin vaihto!!
Tiivisteliimaa kannattaa käyttää ja sillä liimata termarinkoppa. Jos sitä ei laita niin luultavasti vuotaa, ja muista laittaa termostaatti oikeinpäin.
Re: Termostaatin vaihto!!
Ok,sitä liimaa saa varmaan melkein joka paikasta missä jotain auto kamaa myydään??
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Termostaatin vaihto!!
Tarviketermarinkotelossa oleva vesiletkun reikä voi olla niin eri kohdassa, että ei asetu edes imarin tasopinnan sisään ja vuotaa siksi. Jouduin yhden kotelon kanssa tekemään isomman välilaipan, jossa oli vino reikä. Sitten sai pitämään.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
Re: Termostaatin vaihto!!
No nyt on liimat kuivumassa katsotaan aamulla kuin käy.Miksköhän siinä ei vois olla vaikka jotain kierteitä et sais termarin tukevasti kiini....vai onks mä vaan niin justopäää.....
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Termostaatin vaihto!!
Mulla oli kromattu Taiwan termarinkoppa joka vuoti aina vaan. Tiivistemössöä piti laittaa aivan kamalasti että alkoi pitämään. Se oli alareunasta ihan kiero.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Termostaatin vaihto!!
Termostaatti pysyy mukavasti paikallaan kun liimaa sen ekana parilla pikaliimapisaralla puhdistettuun pintaan.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Termostaatin vaihto!!
Voi pyhät hyssykät poijaat, kannattaa aina ennen uuden termarin laittoa viilata termarin koppa suoraksi pultinreikien suuntaisesti. Sen saa lattaviilalla tehtyä, ja hiomapaperin päällä hinkaten lasin tai peltilevyn päällä, tulee suora sitten termari koppaan ja tiivistesilikoonia tiivisteen kahtapuolta, ei vuoda. Tai sitten on tosi tunari jos saa viellä vuotamaan, sitten kyllä kannattaa vaihtaa asentajaa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Re: Termostaatin vaihto!!
Minähän takia sinä sitä termaria rustaat, eikö lämmöt nousset vai nousiko liikaa. Elä vain sitten laita 82 asteista kuumempaa, se on riittävän kuuma kun nämä malmikasat hehkuvat muutenkin riittävän kuumana. Omassa kattilassani on ollut viimmeiset 10 vuotta 74 asteinen termari lämöt pysyy lähellä normalia. Eipähän ole kansitiiviste ongelmia, parempi että käy hiukan viileempänä kuin hiukan kuumana.ELVARI kirjoitti:No nyt on liimat kuivumassa katsotaan aamulla kuin käy.Miksköhän siinä ei vois olla vaikka jotain kierteitä et sais termarin tukevasti kiini....vai onks mä vaan niin justopäää.....
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302