Musse II säätöihin ja numeroiden tunnistusta

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
sepi55
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2013, 06:33
Paikkakunta: Helsinki

Musse II säätöihin ja numeroiden tunnistusta

Viesti Kirjoittaja sepi55 »

Moi,en vastaa,vaan kysyn samaiseen koneeseen liittyviä kymysyksiä.Eli voiko rekisteriotteeseen merkittyihin tietoihin luottaa,Mullahan on Musse II-nen-75 ja alunperin 4-kone ja v.87 vaihdettu 8siin.Kaverini joka on katteellu tuhansia koneita sanoi että toi voi olla 289kin.Siis rek.otteeseen on merkitty 4,95 ja risat.Mitään merkintöjä äkkiseltään purkamatta ei näy,on paljon numeroita koneessa ,mut ei ne sano mulle mitään.Ongelma on tämä,että pitäis saada säätötietoja,koska kone ei saa tarpeeksi pensaa kiihtyessään,alkaa nykiä n.70km/h ku pitäis heittää kakkosta silmään.Tän pitäs siis olla 302nen.4-kurkkuine Holley-kaasari on.Onko vaikee säätää kohilleen?En itse pysty tekemään paljon mitään ,ei ole tiloja,joudun käyttämään kavereiden apuja.Sitten ,voiko kierroslukumittaria säätää todellisuuteen,koska se näyttää yhä 4-koneen kierroksia?Ilmeisesti täytyy vaihtaa mittari,löytyiskö kellään?Tilattiin jenkeistä hammastanko n.500€,oliks kohillaan?Tarttisin myös vaihdelaatikon kopan,nyk.haljennu siis ohjaamoon.Tässähän on aiemmin ollu manuaali,eli kytkin on vieläkin roikkumassa ,niin löytyyhän niitä automaattiautojen pedaaleja varmaan romiksiltakin,mut jos jollain olis joutava pedaali myydä,siis tarkotus olis leventää jarrupoljinta ja hitsata vanhan päälle.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Musse II säätöihin ja numeroiden tunnistusta

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Otin tän irralleen toisesta ketjusta. Tässä on niin paljon vastailtavaa, ettei sotketa tuota toista selkeää ketjua.

Moottorin lohkon tunnistat, kun irroitat startin, sen yläpuolella on kirjain-numero-yhdistelmä muotoa C4AE-6015-A tai D7AE-6015-B tms. C=60-luku, D=70-luku, ... ja C4 on 64 suunniteltu lohko, E7 on 87 suunniteltu lohko jne. Jos alkaa pienemmällä kuin C8 niin voi olla 289-lohko mutta mitä siellä on sisällä on toinen juttu.

Onko sun kavereilla kokemusta V8-Foordeista? Ei siinä, että ne mitään rakettitiedettä olisivat, mutta hirmu läjä pikku detaljitietoa pitäisi olla. Esim. kick-down-säätö, eri alipainehässäkät voivat vaikuttaa vaihtamiseen ja kaasuntunteeseen. Jollei ne tuhansia koneita nähneet kaverit näe, että onko siinä Holley vai ei, niin kannattaa kysellä täällä lisää ja hankkiutua auton kanssa klubin tapahtumiin. Eli nyt pitäisi ekas tietää mikä Holikka se on, eli sellainen kun list number pitäisi löytyä
http://www.holley.com/TechService/ListNumber.asp
List-numero ei ole sama kuin holikan malli.

Holleyn säätäminen ei myöskään ole mitään rakettitiedettä, luultavasti joku perus 1850 vakuumiversio. Tyhjäkäyntisäätö yhdessä jakajan säädön kanssa, ensiöpuolen suuttimien koko ja vakuumin jousen säätö, jolla pieni vaikutus toisiopuolen avautumiseen.
Avatar
sepi55
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2013, 06:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Musse II säätöihin ja numeroiden tunnistusta

Viesti Kirjoittaja sepi55 »

Moi ja kiitti vastauksista,kaverini on 40-50vuotta korjannu automaattilaatikoita,joten on varmaan jokunen foordikin osunu kohdille.Ens viikolla ilmeisesti saadaan auto nosturille hammastangon vaihtoon.Samalla vois startin alta etsii numeroita.Tässä Holleyn kaasarissa oli List 3310-3 ja alla 3339.Palataan
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Musse II säätöihin ja numeroiden tunnistusta

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

sepi55 kirjoitti:Moi ja kiitti vastauksista,kaverini on 40-50vuotta korjannu automaattilaatikoita,joten on varmaan jokunen foordikin osunu kohdille.Ens viikolla ilmeisesti saadaan auto nosturille hammastangon vaihtoon.Samalla vois startin alta etsii numeroita.Tässä Holleyn kaasarissa oli List 3310-3 ja alla 3339.Palataan
Ok, eli onkin 750 vakuumi Holley. Jos on kone on suht perus 289/302, niin vähän turhan iso, kuten itsekin totesin ja vaihdoin tilalla 600 cfm vakuumin.
Avatar
sepi55
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2013, 06:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Musse II säätöihin ja numeroiden tunnistusta

Viesti Kirjoittaja sepi55 »

Pystytkö sinä tai joku muu kommentoimaan noita muita kysymyksiäni?Ja onkos tällä kaasarin suuruudella vaikutusta pensan saantiin?
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musse II säätöihin ja numeroiden tunnistusta

Viesti Kirjoittaja jls »

Koneesta: käytännössä ei ole merkitystä onko se 289 vai 302. Mulla itellä oli pari vuotta samanlainen kone autossa eikä edes edellinen omistaja tiennyt kumpi siinä oikeasti oli. Jonkinlainen sekasikiö. Kumpi hyvänsä, ulkoiset osat sopii samat ja kaasarin säätö samanlainen.

Jos siinä on nyt 750 vakuumi, on se varmasti liian iso vakio tai lähes vakio koneelle. Itse en edes yrittäisi säätää sitä. Kattele jostain käytössä oleva (=toimiva) 600 vakuumi holley. Pitäis olla säätöjensä puolesta tontillaan heittämällä. Käytetyt maksaa 80 - 120 eur, kunnosta riippuen.

Pedaalin voit leventää vaikka palasta lattarautaa. Tosin siihen pitää saada kumi tms karhea pinta, ettei katsuri huomauta asiasta. Helpoin olis hakea romikselta jostain automaattiautosta poljin ja hitsaat siitä sen lätkän vanhaan polkimeen kumeineen päivineen.

"Tarttisin myös vaihdelaatikon kopan,nyk.haljennu siis ohjaamoon." Mitä tarkoitat tuolla?
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
sepi55
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2013, 06:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Musse II säätöihin ja numeroiden tunnistusta

Viesti Kirjoittaja sepi55 »

Kiitti,pedaalia oon haeskellu ja tämähän on ollu manuaali alunperin,niin meinattiin et taivutettais jarrua ja yhdistettäis vapaana roikkuva kytkinpoljin siihen kiinni tai ainaki lähelle ja sit mahdollinen yhdyntä jos mahdollista.Kumia pitää tietty käyttää.Koitan etttii romiksilta vielä pedaalia alkuviikosta.Katellaan huomioita ku poni on kävässy pukilla. .
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Musse II säätöihin ja numeroiden tunnistusta

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Ääh, heivaat vaan sen kytkinpolkimen mettään ja pidät kapeen jarrupolkimen, kyllä sillä pärjää. Mulla oli -84 orkkis automaatti ja tasan samat polkimet taitaa olla manuaalissa, ei se koskaan haitannu, ompahan jaloille hyvin tilaa. Ei sitä kannata liikaa alkaa kikkaileen, et kuitenkaa saa kahella jalalla yhtään sen tehokkaampia jarruja.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
sepi55
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2013, 06:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Musse II säätöihin ja numeroiden tunnistusta

Viesti Kirjoittaja sepi55 »

Saattaa käydä näinkin.Jarrun vartta pitää kuitenki taivuttaa,on liian lähellä kaasua ja isommilla kengillä ahistaa.
Avatar
Kiesi
Mega-addikti
Viestit: 899
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Musse II säätöihin ja numeroiden tunnistusta

Viesti Kirjoittaja Kiesi »

Mulla on muutamia mittaristoja. Pitää kattoa loppuviikosta onko kasin mittaristoa vielä ylimääräisenä. Ja älä ihmeessä tuhoa sitä kytkinpoljinta. Voi olla hankala semmosta löytää jos joskus vaikka T5 haluat laittaa laatikoks.

-Kimmo
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet

He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
Avatar
sepi55
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2013, 06:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Musse II säätöihin ja numeroiden tunnistusta

Viesti Kirjoittaja sepi55 »

Mittari kelpais kyllä.Löytyiskö kellään sivupeltiin pikkukoristetta,eli roomalainen kakkonen ja poni keskelläToiselta puolelta irronnu.Jos ei,niin mistä kandeis kysellä?
Vastaa Viestiin