Tuohon oljyrenkaan alle tulee seteissä nykyään (en tiedä tietenkään onko kaikissa) tukirengas.
Tukirenkaassa on tuommoinen kohouma, jotta katkokohta ei pääse liikkumaan männäntapin raon kohtaan.
Kyllähän savutus viittaa moottorissa aina johonkin ongelmaan.
Lukemani perusteella alkuaikojen stroker-rakenteluissa ei esim. ollut noita tukirekaita öljyrenkaan alla (jos tappireikä oli renkaan alueella) ja tuo oljyrengas sitten saattoi antaa periksi/sen toiminta ei ollut optimaalista.
Olisiko jollain tietoa normiajossa olleesta savuttavasta 347 strokerista, jolle olisi tehty savutuksen vuoksi koneremppa? Eli löytyikö savutukseen syytä/korjaantuiko jollain.
joo, ja jos menet alumiinikannet valurautaisten tilalle laittamaan samassa remontissa, niin muutoskatsastus tehtävä. (edit: jos alkuperäisessä koneessa on valukannet, kuten minun 66 ht mustissa.)
Itse menin hankkimaan kitin kun oli suunnilleen saman hintainen normikitin (302) kanssa. Auto menossa katukäyttöön nimenomaan alapään vääntöä hakien (nokka Comp Cams XE250H-10). Ei ryhtirautaa alakerrassa. Kannet Edelbrock E-Street (max 5500 rpm), imusarja Edelbrock Performer ja kaasutin perus 600 CFM Edelbrock. Puristukset 10:1. C4-laatikko, turbiini 2000 rpm stall, perä 3,25.
Nokkaa suosittelivat kireämmäksi, mutta haluan kokeilla tarkoituksella onnistuuko peruskäyttöön traktorimeininki.
Omaa käyttöäsi ajatellen on nokan valintaan apuna mm oheinen lista dynokäyristä:
http://www.compcams.com/Pages/401/dyno-sheets.aspx
ja tuosta kun miettii mihin käyttöön on omaa strokeriaan rakentelemassa ja tekee valintoja. Kuvajista kannattaa huomioida, että rpm-lukema ei ole samalta alueelta kaikissa. Kuvajat tietenkin eri koneelle, mutta ideana tuossa tuo suhteellinen saman moottorin tehoaluekäyttäytyminen eri nokilla.
Dynotus tehtävä muutoskatsastukseen. (edit: siis riippuen mikä kone siellä itsellä kullakin on alunperin) Ahtamisesta ei ole tietoa, mutta muutoskatsastuksen kannalta 500 hp alkaa olla jo fakiirihommaa saada läpi (eri topiceissa runsaasti infoa muutoskatsastukseen).
Alkaa jo vaeltaa otsikosta hieman sivuun, mutta tuo stroukkaaminen saattaa poikia siis muutakin päivitettävää ja mietittävää matkan varrella.